Heb ik wel de goede set?

Claudia

Berichten: 502
Mei 13, 2005, 21:37:03
edit2Rapporteer  
Ik heb even wat meningen nodig. Ben het nog volop aan het leren, kan net een paar meter staan op m'n boardje. Ik heb een 12 m2 aero 2 maar ik vind het niet echt geen fijne kite. Iedereen zegt wel fijne beginners kite maar ik vind hem echt debiel in de lucht hangen, heb al allerlei afstellingen geprobeert. Om van het waterstarten maar niet te spreken. Ik hoor ook wel meer verhalen over die kite en zit er dus echt aan te denken om hem weg te doen aangezien ik er nog 1 bij wil en dan liever twee dezelfde heb maar dus niet die.
Ik weet niet of het dus aan mij of de wind of whatever ligt, maar zijn er meer met die ervaring?

Dan heb ik nog een brunotti sicko serie en dat board is dus zo onwijs scherp aan de randen dat ik steeds mijn handen open haal en de goden dank dat hij nog niet tegen mijn smoeltje aan gekomen is. Ik weet niet of ik die randen kan schuren of er iets anders mee kan doen want zo ga ik niet lekker zonder pak surfen van de zomer.....ben al zo'n stresskip.
Nou tips & tricks plz!!  Undecided
-_Wouter87_-

Berichten: 398
Antwoord #1 Mei 13, 2005, 21:44:04
edit2Rapporteer  
hum, ten eerste chill een beetje Smiley tis een relaxte sport en blijft en xtreme sport... zal altijd beetje lef voor nodig zijn vind ik persoonlijk...

Dus tip 1 van mij = Relax Smiley
plaaggeest

Berichten: 1209
Antwoord #2 Mei 13, 2005, 21:46:15
edit2Rapporteer  
de aero 2 blijkt een hele goede beginners kite te zijn..maar heb je almeer kites geprobeerd? en hoelang kite je al? misschien het een kwestie van wennen.  Ikzelf vaar met Cabrinha co2 ook ee hele relaxte kite voor beginners. mja ik denk dat het nog een kwestie van wennen. en waterstarten is iets wat je even onder de knie moet krijgen..
Claudia

Berichten: 502
Antwoord #3 Mei 13, 2005, 21:54:08
edit2Rapporteer  
haha ja dan zit je met nog meer lijnen he....krijg die 4 al niet uit de knoop (bedankt nog trouwens Koert!)
Maareh, ja vorig jaar heeft iemand me het een beetje geleerd met Rhino's maar die vond ik nog fijner dan deze. Ben op zich wel relaxed hoor, beetje te voorzichtig misschien.
Freija
Gast
Antwoord #4 Mei 13, 2005, 21:54:37
edit2Rapporteer  
He Claudia,

Ik denk dat je even door moet zetten!

Ik ken ook iemand met een aero 2, die zat altijd te schelden op zijn kite, maar toen hij eenmaal ging, toen was zijn aero net god! Wink Kijk ook even op het forum over de afstelling van de kite, want er zijn nogal wat mogelijkheden.

Het kan ook erg aan de wind liggen hoor dat het niet wilt lukken. Een van mijn eerste keren was bij huizen, en toen was er 3/4 bft, heel vlaggerig. Nou van varen is toen niet veel gekomen!! Door de vlagen valt je kite snel uit de lucht en bovendien was er gewoon niet genoeg wind voor de kite die ik had (ik vaar nu lekker met 5/6 bft).
Je moet dus even je kite leren kennen!! En vergeet vooral als het niet hard waait lekker strak in te sturen.

Succes!


zagy

Berichten: 804
Antwoord #5 Mei 13, 2005, 21:58:26
edit2Rapporteer  
hoe weet je of een kite debiel in de lucht hangt als je net een beginner bent.....
Een goede kiter kan met elke kite goed wegkomen, een slechte kiter met geen enkele.
ga eerst is doorleren voordat je zegt dat een kite debiel is. Als het board scherp is kun je schuren, maar dan wordt verkopen moeilijk
Claudia

Berichten: 502
Antwoord #6 Mei 13, 2005, 22:12:36
edit2Rapporteer  
Hey Freija, ja misschien is het inderdaad ook wel een goede kite, daarom heb ik dit topic ook gestart. De wind is niet echt relaxed inderdaad in Muiderberg. Hij hangt gewoon zenuwachtig in de lucht vind ik (en ik niet alleen). Maar volgens Shaggy kan ik dat niet zien...helaas. Bedankt in ieder geval voor je reactie, hoop dan maar dat het snel beter gaat.

@ zagy....bedankt voor je opbouwende kritiek. Heb ik veel aan! Ik denk dat ik dan gewoon een slechte kiter ben he?!
mathieu3
Gast
Antwoord #7 Mei 13, 2005, 22:31:05
edit2Rapporteer  
Aan de Aero2 ligt het zeker niet.

Dat is namelijk echt een topkite! Die zou ik zeker niet wegdoen als ik jou was.

Laat eens een ervaren kiter naar je afstelling kijken en vraag eens of hij of zij even kijkt als je
aan het kiten bent. Dan kan je erop gewezen worden wat je evt. fout doet.

Succes!
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #8 Mei 13, 2005, 22:38:59
edit2Rapporteer  
Eehjoh Claudia gaat echt wel goed komen. Ik vaar soms nog met een aero 1 en cruised nog steeds super. Dus die kite zit wel goed. Het feit dat ie zo debiel doet ligt aan de instabiliteit van de wind.
Als je de kite nog veel boven je moet houden omdat je nog kleine stukjes vaart, merk je dat. Als je straks hele stukken gaat cruisen zal het niet meer zo opvallen en leer je leven met die soms debiele wind.
Aan de kust met wind van zee is het allemaal wat stabieler. De wind heeft vrij spel en wordt niet gehinderd door allerlei obstakels.

good wind,

Fred
 .^
Claudia

Berichten: 502
Antwoord #9 Mei 13, 2005, 23:35:30
edit2Rapporteer  
Ok bedankt. Dan hoop ik maar dat dat het is....de wind de wind.

Ik vergelijk die van mij dan alleen met die andere kites en die lijken dan niet zo te wapperen enzo. Heb mijn bar dan helemaal stil en recht dan moet ie toch rustig blijven hangen? Misschien is het inderdaad dat 1e uur verschil waar die andere kites op hangen.
Slis

Berichten: 563
Antwoord #10 Mei 14, 2005, 08:00:53
edit2Rapporteer  
Ik zou zeggen neem een lesje met je eigen matriaal...
of zoek iemand op aan de kant die de tijd voor je wil nemen
om het een en ander uit te leggen...

Want anders duurt het leren erg lang...

En verder dat je boardje zo onwijs scherp is... das natuurlijk flink balen
misschien handschoentjes aan? (of ander boardje met minder scherpe rand)

succes verder!
Steph

Berichten: 467
Antwoord #11 Mei 14, 2005, 08:41:45
edit2Rapporteer  
De AeroII 10 en 14 hebben we hier beide in de school en ik moet zeggen dat ik het wel aardige kites vind. Prima varen en redelijk stabiel voor 4 lijns. Niet vreselijk veel lift maar lekker wendbaar. Ieder jaar komen er nieuwe kites uit en die zijn telkens weer iets lekkerder. Heb je geld over? Koop dan een nieuwe set. Je leert het dan nog sneller.
Op Muiderberg is de wind redelijk vlagerig (binnenland). Waarschijnlijk heb je niet veel anders in de buurt behalve de zee met golven.

Soms valt die stomme kite uit de lucht.. soms wiebelt 'ie, soms valt 'ie terug en trekt je dan over je board. het ligt niet aan jou maar aan de wind. Kite controle is verreweg het belangrijkste.
Maar goed.. Wouter heeft de beste tip. Relax. Take it easy. Leer het op je eigen tempo!! Doorzettingsvermogen en geduld zijn de oplossing!
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #12 Mei 15, 2005, 17:01:18
edit2Rapporteer  
Ik zou zeggen, ga eens naar de kust en ga gewoon 1 of 2 uurtjes op het land met je kite spelen. beetje oefenen met opstaan vanuit ligstand door de kite naar beneden te sturen en dat soort dingen. Op het strand (wijk aan zee, IJmuiden, Scheveningen, enz.) zijn altijd wel wat kiters aanwezig, waaronder ook mensen met beginnerskites. Vraag gewoon eens aan iemand of je even zijn kite mag uitproberen en kijk of je veel verschil voelt. Als je naar Wijk aan Zee komt kan je mijn kite wel even testen ( ook een fijne beginnerskite, een windtech quantum).

Succes,
Mitchel
Claudia

Berichten: 502
Antwoord #13 Mei 15, 2005, 17:06:20
edit2Rapporteer  
Ok ik kom vast een keertje naar wijk aan zee. Ben er vandaag weer even mee in de weer geweest, gaat al iets beter. Ik denk toch dat het aan die wind ligt op Muiderberg. Op zich kan ik er wel goed mee op mijn board komen hoor dat is het niet en uit het water ging ie vandaag ook supersnel. Misschien dat het toch aan de afstellingen ligt. Denk dat het nu al beter gaat. Bedankt voor de tips! Ik probeer het dan maar een tijdje een koop dan maar een 8 erbij, ben het toch zo weer kwijt evt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.