Kite in hoogspanningsmast!!

slufterhufters.com

Mei 20, 2005, 08:39:39
edit2Rapporteer  
ff van Hanglos afgeplukt....post van boardjortje.

Borsselle, Vandaag van zeer betrouwbare bron vernomen. Op borsselle is er een kite(flysurfer) in een hoogspanningsmast beland. Voor het voorval komt er een hele zwarte bui richting het strand. Een aantal gasten besluiten om toch nog even het water op te gaan. Op dat moment komen er een aantal zware windstoten. Overal worden er  safty"s getrokken enz. Dan plots vliegt er nog 1 kite weg. Deze flysurfer vliegt ongeveer op 1 km achter de dijk in een hoogspanningsmast en blijft daar hangen. Op dat moment verteld de eigenaar dat hij het bij de kerncentrale gaat melden. Even later blijkt dit niet te zijn gebeurd. Geruime tijd later is de politie met een kraan het materiaal aan het verwijderen, met schade en gevolgen van dien (stroomstroring enz..) Wat blijkt nou, het is niet verteld van wie de kite is en de politie is van plan om een helikopter in te gaan zetten om de persoon te gaan zoeken.  Echt slim bezig dus, straks kunnen we het ook op deze locatie vergeten om nog te mogen kiten. En dan die stomme eigenwijze mensen die altijd toch nog even voor zo"n bui het water op moeten. Waarschijnlijk zelf te stom om na te denken., Het is mij al vaak opgevallen dat mensen de gevaren niet zien, en als iets voorvalt, hebben zei een smoesje......  Ik hoop dat mensen hier wat van leren, en dat de rechtmatige eigenaar zich als nog meld bij de politie of kerncentrale... Overigens is het nummerbord bij de politie bekend (een  wit nummerbord met rode letters, dit zegt de Zeeuwen waarschijnlijk genoeg.... proficiat jongens...... morgen lezen we het wel in de krant..

Dit moest ik even kwijt

Antwoord #1 Mei 20, 2005, 08:51:50
edit2Rapporteer  
Echt beter dat heel de kitesport telkens verder verziekt wordt door een stelletje nono's ^
DREI
Gast
Antwoord #2 Mei 20, 2005, 09:14:42
edit2Rapporteer  
als dit echt gebeurt is leg ik vanaf nu al die toeristen op de kaloot zwaar onder vuur.
dalijk mogen we godver niet eens meer op de kaloot varen, slim hoor, lompe gek
kentyman

Antwoord #3 Mei 20, 2005, 09:39:40
edit2Rapporteer  
die had dus blijkbaar z'n quick-release losgegooid zonder een goede leash te hebben ofzo? Lekkere publiciteit wordt dit weer, en 't is nog maar het begin van de zomer! (de echte mooiweer-kiters moeten nog beginnen)

donkere wolken in aantocht = zsm van het water af!
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Mei 20, 2005, 09:52:15
edit2Rapporteer  
Vorig jaar getuige op Oostvoorne van deze gasten die vlak voor een aankomende bui toch het water zijn opgegaan. Wij hadden een windmeter: van 5 Bfrt naar 9 Bfrt in 3 minuten!!! Iemand werd toen met een tubekite het strand op geslagen, en moest later met de traumaheli weggevoerd worden.

En 2 weken geleden op zondag kwam er weer zo'n golf. Weer mensen op het water gegaan. Gelukkig kwam de harde wind niet heel snel op dus er was nog tijd om te landen.

Ook toen gingen de stemmen weer op om het kiten te verbieden. Wat een lompe actie. En waarom is de kite losgeraakt? je hebt toch een safety. Zeker die van Flysurfer zijn een van de veiligste op de markt....als je hem gebruikt tenminste
plaaggeest

Antwoord #5 Mei 20, 2005, 10:52:45
edit2Rapporteer  
sjonge jonge wat een mongool!!! ik zie het echt nog gebeuren dat het kiten word verboden in nederland. omdat een stel van die mongolen altijd weer tot het uiterste moeten gaan! zulke lui gwooon gelijk een kiteverbod geven voor de rest van hun leven!
plaaggeest

Antwoord #6 Mei 20, 2005, 10:53:40
edit2Rapporteer  
Omroep Zeeland 20/05/2005
Vlieger zorgt voor schade bedrijven
--------------------------------------------------------------------------------

Een kite, die donderdagavond bij
Ritthem in een hoogspanningskabel was
terechtgekomen, heeft voor duizenden
euro"s schade veroorzaakt bij de
kerncentrale en een aantal Zeeuwse
bedrijven. Zij kwamen korte tijd
zonder stroom te zitten, toen een
ploeg van Delta de vlieger, die
kortsluiting had veroorzaakt, uit de
kabel haalde en daarbij de
electriciteit uitschakelde.
Het energiebedrijf wil de eigenaar van
de kite aansprakelijk stellen. Maar
hij of zij is spoorloos.

^
Rinush

Antwoord #7 Mei 20, 2005, 11:13:24
edit2Rapporteer  
het is behoorlijk niks voor de sport en de spot dat dit is gebeurt, want wat zijn de gevolgen hiervan? maar aan de andere kant is het misschien nog goed afgelopen, want voor hetzelfde geld hangt er nog iemand aan.......
Rinush

Antwoord #8 Mei 20, 2005, 11:15:07
edit2Rapporteer  
hmmm bepaalde woorden in bovenstaand bericht worden automatisch veranderd in "niks" zie ik.
Brenkie

Antwoord #9 Mei 20, 2005, 13:40:32
edit2Rapporteer  
Gaat weer lekker zo, met de hemelvaart die duitser op de brouwersdam zien crashen, nu weer een belgse kite in de hoogspanningsmast.
Waar gaat dat heen dit jaar, ik ga maar eens informeren bij damclub het stille steentje voor het geval dat we niet meer welkom zijn op het water.
Of we moeten allemaal weer gaan windsurfen..
Joris

Antwoord #10 Mei 20, 2005, 13:45:21
edit2Rapporteer  
hmmm staan (iig bij flysurfer) serienummers niet op naam geregistreerd??
Wilco
Gast
Antwoord #11 Mei 20, 2005, 15:07:28
edit2Rapporteer  
Gister ook die zwarte wolk overleefd , wel op een andere spot overigens ook in zeeland.....  Stond op het water met 12 (meesten met 16).... k voelde de wind toenemen en zag de wolk, snel naar de kant gegaan (omdat ik zoveel druk sowieso niet kon hebben met een gekneusde poot).... t was echter laag water dus eer ik die 300 meter had afgelegd was de wind al vol toegenomen, zo snel kwam het.....  gecontroleerd naar de kant gegleden en toen men safety getrokken, die het gelukkig weer moeiteloos deed...toch wel handig een barretje waar je van op aan kunt op zulke momenten (x-shooter...)... Er was nog een gast die ook richting dijk ging , en beide safety's deden het niet....gelukkig konden ze em vasthouden en zelfs met 2 handen aan de release kwam ie nog niet los.... gelukkig veliig geland....  dusss test je quick release nog is bij jezelf en gaat ie ook echt open als je er met 2 man aanhangt.......? zo niet snel wat beters aanschaffen, je kistje kost waarschijnlijk meer dan die 60 euri voor een degelijke release....    En over die witte platen met rode letters is natuurlijk gewoon onzin, meeste zijn gewoon goed bezig, zitten zat gekken tussen die gele platen ook....om nog maar niet over die wit met zwarte te spreken  Wink
hosternokke
Gast
Antwoord #12 Mei 20, 2005, 16:29:44
edit2Rapporteer  
Kite belandt in hoogspanningsmast (20-05-2005)

Aan de Europaweg Zuid in Ritthem is donderdagavond rond 20.30 uur een kite in een hoogspanningsmast vast komen te zitten.

Na een zoektocht in de omgeving bleek duidelijk dat er niemand meer bij de kite te vinden was en moest een grote kraan besteld worden om de kite uit de mast te verwijderen. Geprobeerd zal worden de eigenaar van de kite op te sporen en de schadekosten van personeel en het inhuren van een kraan zullen op hem/haar verhaald worden. Enkele bedrijven in de omgeving hebben even zonder stroom gezeten, vermoedelijk zullen ook zij een schadeclaim indienen bij de eigenaar van de kite.

bron: zeelandnet.nl

ik was erbij die avond weet niet precies wat er gebeurde maar plots hing er een kite in.
heb de man gesproken en hij zou het gaan melden bij de epz. wat niet gebeurd is, hoorde ik later
Ik ben later op de avond terug gegaan om te kijken of de kite er nog hing, toen ik aankwam was de politie samen met een aantal mensen van het energie bedrijf de kite aan het weghalen.
ben toen naar oom agent toe gestapt en heb gevraagt of er iets bekend was.
die vertelde mij dat ze aan het zoeken waren geweest en een helicopter wilde laten komen om het gebied af te zoeken. heb de man verteld dat de degene ongedeert was. maar ik had het kenteken van de belg opgeschreven( waarom? had een vreemd voorgevoel)  en dus aan de agent geven.
nu maar hopen dat het niet te veel schade heeft veroorzaakt en dat wij er gewoon door mogen kiten

ps. als mensen denken van waarom kiten jullie bij hoogspannings kabels, die dingen staan ca 1 km van het water dusss hoever moet je gaan
billy
Gast
Antwoord #13 Mei 20, 2005, 17:33:21
edit2Rapporteer  
Wie is deze GAST? Is er geen foto van? Als ik hem ooit op mijn spots zie trap ik hem regelrecht terug naar frietland
kentyman

Antwoord #14 Mei 20, 2005, 18:14:35
edit2Rapporteer  
awel billy wat een onverdraagzaamheid! Zelfs belgen maken soms wel een inschattings foutje! Wel erg slecht van die vent dat ie het niet gemeld heeft bij de politie of wie dan ook... de instanties waren al bijna een grote zoek-actie begonnen voor 'm! Nog meer nutteloos geld over de balk!

Als er zoiets gebeurt (of je raakt een kite / board kwijt op zee ofzo), zorg dan dat de betreffende instanties de jusite informatie krijgen! Dat kan een hoop gedoe schelen...
DaRipper

Antwoord #15 Mei 20, 2005, 18:15:46
edit2Rapporteer  
Wie is deze GAST? Is er geen foto van? Als ik hem ooit op mijn spots zie trap ik hem regelrecht terug naar frietland

Niet zo flink doen, daar bereik je niets mee!
Claudia

Antwoord #16 Mei 20, 2005, 18:25:50
edit2Rapporteer  
Inderdaad zeg, alsof hij het expres doet. Ik bedoel, zoiets overkomt je toch. Je weet ook niet waar hij was, misschien was hij wel ergens helemaal overstuur ofzo. Niet meteen oordelen hoor.
Antwoord #17 Mei 20, 2005, 18:53:57
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af wat dat voor safety's zijn die niet werken!?
Freija
Gast
Antwoord #18 Mei 20, 2005, 19:22:13
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af wat dat voor safety's zijn die niet werken!?

Of juist wel werken toch? Kan toch zijn dat hij echt ook zn leash los moest maken?
Moza

Antwoord #19 Mei 20, 2005, 19:49:42
edit2Rapporteer  
Wat een verhaal......maar waarom houden mensen hun kite soms zo hoog met dat soort wind? Ik weet dat het makkelijker is om te lopen...maar je kunt het beste je kite laag...zo vlak mogelijk bij de grond en naar het water..... en dan zelf in een stabiele houding proberen grip te krijgen op het strand terwijl je ligt!

Dan kunnen mensen naar je kite rennen en je kunt met 1 hand sturen en 1 hand op de safety...dat is met je kite op 12 uur veel lastiger met dergelijke wind!

Tenminste zo doe ik het als ik ineens vet overpowered ben! Voor mensen die willen weten wat ik bedoel...ik zoek even een link!

Ik zocht naar die link waarin Roeben losgat op noordwijk en vet overpowered het strand opkomt! Maar kan m niet vinden....Kijk effe naar wat ie met zn kite doet! Gebruikt zn board nog even om meer te remmen! Maar dat is lastig!

BEter opletten kijken naar de lucht en bij twijfel gewoon effe kite naar beneden!

Je bent de grootste sukkel ever als je met een naderende onweers lucht/ donkere luchty  denkt de boel te kunnen ontlopen!
Moza

Antwoord #20 Mei 20, 2005, 20:10:15
edit2Rapporteer  
In dit geval ditched die gast dus zn kite, maar als je bovenstaande even leest dan weet je hoe je er veiliger aan doet! Als een strandganger (of kind)  in jouw kite-on-the-loose lijnen blijft hangen bij zulke wind....dan zijn de rapen gaar!

De spreekwoordelijke rapen wel te verstaan!
Naish........what else???

Antwoord #21 Mei 20, 2005, 20:12:57
edit2Rapporteer  
Idd Moza juist bij "onverwachte" harde wind is het belangrijk om je kite laag te houden, dit doe je namelijk ook in overpowerde situaties. Wanneer je je kite niet kunt houden, kite laag en op je billen zitten met je benen naar voren of op je knieen zittend. Je kunt dan niet geloft (gelift) worden.
andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #22 Mei 20, 2005, 20:16:49
edit2Rapporteer  
Het kan natuurlijk zijn dat zijn kite gewoon weg gewaaid is, en dat de bar achter iets in de duinen bleek haken. Dan vliegt de kite iets omhoog.
Frank B
Gast
Antwoord #23 Mei 20, 2005, 20:44:34
edit2Rapporteer  

Dit was een beginnende kiter. Eentje van de Hell's Angels die er een hobby bij wou hebben.
Dus succes met terugtrappen  ;D
ErikB

Antwoord #24 Mei 20, 2005, 21:09:42
edit2Rapporteer  
Kite belandt in hoogspanningsmast (20-05-2005)

Enkele bedrijven in de omgeving hebben even zonder stroom gezeten, vermoedelijk zullen ook zij een schadeclaim indienen bij de eigenaar van de kite.

bron: zeelandnet.nl

Dat zal wel een flinke rekening worden als ze die gast vinden  P)
Om degene niet een rot gevoel te geven als die deze topic leest.

(klik hier)http://www.erikkie.dds.nl/Speciaal voor diegene.mp3

Bekijk het altijd van de bright side voor hetzelfde geldt gebeurd het in de botlek.
En de shell ECT en de texaco liggen ff een paar uur stil.

TJING TJING KASSA

Oh ja ff apeldoorn bellen       
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.