welke JN-maten ?

dematte2
Gast
Mei 23, 2005, 17:53:28
edit2Rapporteer  
Hallo gasten,

Kga zeker voor jn gaan... Alleen weet ik nog niet wat... ???
Ik weeg 52 Kg, heb een Flexi AH 120*39.
Nu de zomer eraan komt, heb ik zeker nood aan een grote maat !
Ik dacht ofwel : JN wild thing 8-12-17
ofwel JN wild thing 10-14-17 ofwel primadonna 9-12-16
Wat denken jullie dat ik moet komen? mijn nivo is (tamelijk)goed, ik land backloops to kiteloop enz
Welke kite heeft de beste low end ? primadonna 16 of wild thing 17 ?
is er verschil tussen de wild thing 2004 en die van 2005 ?
alvast bedankt voor jullie antwoordne !! @#$
greetz
xray

Berichten: 3688
Antwoord #1 Mei 23, 2005, 18:00:29
edit2Rapporteer  
Prima Donna 16 schijnt volgens de duitse bladen een goede low end te hebben.
Heb zelf met de Prima Donna 12m gevaren en vond het een erg lekkere kite. Heerlijk snel, goede jumps en pop en prima depower. Kiteloops zijn super easy. De wijzigingen van de WT zijn allemaal minimaal, profiel is bijvoorbeeld iets veranderd. Verder zijn er nog wat detailverbeteringen.
Buur

Berichten: 989
Antwoord #2 Mei 23, 2005, 18:58:49
edit2Rapporteer  
Als je zo goed bent ", ik land backloops to kiteloop"   moet je beter leren omschrijven wat je wilt.
je wilt nieuwe kite's maar begind met een boardje, en dat je een grotere maat moet hebben.
maar je noemt totale setjes op de je wilt kopen???
zeg dan gewoon dat je en setje van JN wilt aanschaffen

stel je vraag duidelijk en niet te vaag. krijg je ook betere antwoorden. P)

ik zou de 17 meter nemen. is het groots en je zoekt een grote kite, dat zeg je zelf, maar met je 52 kilo kan je gerust de 16 nemen.

verder ken ik de kite's niet, en zou zeggen test ze eerst een keer bij iemend.
wie o wie

sanne

Berichten: 256
Antwoord #3 Mei 23, 2005, 19:06:52
edit2Rapporteer  
Met 52 kilo zal ik zeker niet voor de WT 17 gaan; gewoonweg veels teveel power en niet bijzonder veel depower. PD loopt hoger aan de wind, is sneller en heeft meer depower; dan heb je dus een stuk betere range per kite. Met 52 zal ik als grootste een 14 nemen; vaart lekkerder en als je met een 14 en 52 kilo al niet kan varen is er zo weinig wind dat een grotere toch nauwelijks in de lucht blijft... sccs!
dematte2
Gast
Antwoord #4 Mei 23, 2005, 19:50:41
edit2Rapporteer  
helemaal in begin zeg ik al dat ik voor JN ga gaan.
ik heb mijn slingshots verkocht, dus kan ik een ander setje kopen !
ik zeg gewoon welke plank dat ik heb...
greetz
Buur

Berichten: 989
Antwoord #5 Mei 23, 2005, 20:59:28
edit2Rapporteer  
oo.... dan zou in voor de 7-12-16 gaan. ipv. de 9-12-16.  met jou gewicht 
WIM

Geen avatar

Berichten: 385
Antwoord #6 Mei 23, 2005, 21:47:47
edit2Rapporteer  
Ik heb een JN Wildthing 8 (2005) en 12 (2004). Volgens mij is er geen verschil, de nieuwe WT zou in september uitkomen. Mijn niveau is niet echt hoog. Jumpen en transitions beginnen te gaan. Ik vindt de  kites goed afgewerkt en erg doordacht ( beter dan mijn cabrina co2 17 2004). Ik vindt de kites erg makkelijk om te controlen en ze hebben een redelijke depower denk ik. Op de Duitse fora is er regelmatig wat discussie over JN. Daar vinden ze meestal dat de 14 en 17 jn goede kites zijn, meer richting performance hangtime, terwijl de 12 en de kleinere maten meer op makkelijke controle gemaakt zouden zijn. Wel wat wennen is de safety, hij is perfect spinning maar maakt wel dat je met redelijk lange armen moet kiten. Ik weeg zelf 65 kg en in denk dat een 10 te groot is als kleinste.
dematte2
Gast
Antwoord #7 Mei 23, 2005, 22:01:46
edit2Rapporteer  
OK bedankt allemaal
ik gaa denk ik voor de 8 ( wild thing)-12 (iwild thing) en 16 ( primmadonna) gaan...
greetz
ps : wild thing 12 en 16 primmadonna kan ik 2dehands wel vinden, maar iemand een wild thing 8 te koop ?

greetz
dematte2
dematte2
Gast
Antwoord #8 Mei 23, 2005, 22:05:14
edit2Rapporteer  
oow ja ! nog een vraagje, hebben de struts van de wild thing en de primadonna zo een bolletje ( zodat als je de slang van de pomp eruit doet, dat niet alle lucht eruit gaat... is vrij handig. vooral voor in de winter) 8) ?
greetz
xray

Berichten: 3688
Antwoord #9 Mei 23, 2005, 22:12:19
edit2Rapporteer  
Als ik jou was zou ik een setje van dezelfde type kites nemen, gezien je truucjes voorkeur een truuc kite als de Prima Donna. Op de valves zitten inderdaar stopperflaps en aan de dopjes zitten valvepinchers vast om de lucht eruit te laten lopen. Succes met het vinden van een 2e hands PD, die zijn er nauwelijks. De kites zelf vindt je op www.jnkites.nl
dematte2
Gast
Antwoord #10 Mei 23, 2005, 22:16:16
edit2Rapporteer  
ni echt 2dehands, ma lekker goedkoop door sponsoring
doeii
WIM

Geen avatar

Berichten: 385
Antwoord #11 Mei 23, 2005, 23:55:49
edit2Rapporteer  
Die stopperflaps zijn veel handiger dan balletjes, en op de hoofdtubes niets. Je moet de rechte, centrale struts wel hard oppompen. WT 8 en 12 en PD 16 lijkt mij uitstekend, ben ook een beetje aan het denken aan een pd 16.

PS Als je JN boardjes kan testen, laat dan weten hoe ze varen.
Geef wel effie aan dat je gesponserd bent.


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.