Downwinder bal rolt..........

fonzie
Gast
Mei 29, 2005, 13:29:32
edit2Rapporteer  
Hallo kiters,

Laatst kwam het idee van een downwinder van zeeland naar slufter weer op bij de locals. Ik heb besloten om de stouteschoenen aan te trekken en de boel te organiseren.

Daarom wil ik jullie vragen als je wil en denkt te kunnen mee doen aan deze waanzinige downwinder, misschien wel de grooste downwinder ooit.....

BBQ, en een positive blik vanuit de sport,  Zo mogelijk ventileren we naar de media dat we juist hele positieve en milleuvriendelijke lui zijn.

Graag zou ik dit willen doen ten behoeve van een goed doel, KIKA of het sofia kinderziekenhuis, of een greenpeace. Uiteraard is de downwinder niet alleen van mij maar ook van jullie KITERS daarom wil ik jullie toestemming hiervoor.

Tevens zullen we ook mensen nodig hebben die ons assisteren bij deze happening....graag als deze met mij contact op willen nemen via mijn hotmail acount: kitemonster@hotmail.com



Groet fons V.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #1 Mei 29, 2005, 13:49:38
edit2Rapporteer  
Top Fons!! Als er erg veel animo is dan zal er aardig wat georganiseerd moeten worden. Instanties zullen moeten worden ingelicht en verplichte registratie van de deelnemers. Het zou erg lullig zijn als we met een grote groep zijn, en je mist er een paar aan het einde van de rit.
Dit zijn alle beheersbare zaken......alleen de wind nog....
Claudia

Berichten: 502
Antwoord #2 Mei 29, 2005, 14:14:35
edit2Rapporteer  
Wanneer gaan jullie dit doen dan? Heel misschien kan ik aan het eind van de zomer wel hoogte lopen en kan ik ook mee, of in ieder geval een stuk. Lijkt me echt gaaf man. Maar ja, zoals het er nu uit ziet kan ik niet mee.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #3 Mei 29, 2005, 14:15:05
edit2Rapporteer  
Misschien een gek idee..

Voor de kids heb je wel eens een sponsor loop. Ze krijgen dan voor elke gelopen kilometer een bedrag van de ouders die dan vervolgens wordt geschonken aan een goed doel.

Ik zou het wel wat vinden als je je zelf sponsort en zo een ingelegd bedrag schenkt aan een goed doel. Het zou nog mooier zijn als bedrijven interesse hebben in een sponsorschap per gekite kilometer.
 
soul
Gast
Antwoord #4 Mei 29, 2005, 14:22:16
edit2Rapporteer  
goed idee Fons
waarom geen goed doel wat met de zee samenhangt.
zeehonden creche of iets dergelijks.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #5 Mei 29, 2005, 14:42:23
edit2Rapporteer  
Misschien een gek idee..

Voor de kids heb je wel eens een sponsor loop. Ze krijgen dan voor elke gelopen kilometer een bedrag van de ouders die dan vervolgens wordt geschonken aan een goed doel.

Ik zou het wel wat vinden als je je zelf sponsort en zo een ingelegd bedrag schenkt aan een goed doel. Het zou nog mooier zijn als bedrijven interesse hebben in een sponsorschap per gekite kilometer.
 


Geen gek idee Fred!
Ik zal eens kijken of ik mijn werkgever warm kan krijgen hiervoor (marktleider in de branche, en heeft alles met water te maken) Zeker met aandacht van de media, is het interessant voor sponsors. De koppeling met een goed doel werkt altijd positief.
Maar het is misschien verstandig om van te voren precies te weten wie er allemaal deelnemen i.v.m. de organisatie en coördinatie. Dus verplichte inschrijving voor een bepaalde datum.
We zullen op zijn minst een paar bezemboten nodig hebben voor de veiligheid, als we met een erg grote kudde het ruime sop kiezen.

Joost

Berichten: 1318
Antwoord #6 Mei 29, 2005, 15:05:01
edit2Rapporteer  
Ik heb het al in de mail gezet. Maar wil wel helpen ik heb jammer genoeg geen contacten bij de bovengenoemde organisaties of bij bedrijven die een deel kan sponseren. Maar op de dag zelf kan ik altijd helpen bij de organisatie. Nummertjes uit delen of die heerlijke worstebroodjes klaar te maken Wink, etc. Zegt u maar...
Spinnerfreak

Berichten: 270
Antwoord #7 Mei 29, 2005, 15:44:00
edit2Rapporteer  
Het lijkt me helemaal extreem cool als je ook een helicopter kan regelen die alles op film zet...
Vanuit de lucht zie je dan tientallen kiters met de wind mee over het water racen...
huib

Berichten: 453
Antwoord #8 Mei 29, 2005, 16:15:53
edit2Rapporteer  
Prima idee en ik ben er zeker bij. Voor zoiets maak ik wel tijd. Dus als je nog mensen nodig hebt om kratjes te sjouwen of spullen te vervoeren.... Ik zal ook eens rondvragen (sponsor, busje, etc).
Harm

Berichten: 865
Antwoord #9 Mei 29, 2005, 16:36:48
edit2Rapporteer  
Er zal dan toch met een windraam gewerkt moeten worden zoals Nk denk ik.
Petteflat

Berichten: 179
Antwoord #10 Mei 29, 2005, 16:43:24
edit2Rapporteer  
Wanneer gaan jullie dit doen dan? Heel misschien kan ik aan het eind van de zomer wel hoogte lopen en kan ik ook mee, of in ieder geval een stuk. Lijkt me echt gaaf man. Maar ja, zoals het er nu uit ziet kan ik niet mee.
Hey Sunshine, voor een downwinder hoef je helemaal geen hoogte te kunnen lopen ;-).
Frits

Berichten: 726
Antwoord #11 Mei 29, 2005, 19:02:09
edit2Rapporteer  
Maar een beetje zeker zijn op je boardje kan geen kwaad, en dat gaat meestal samen Wink
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #12 Mei 29, 2005, 19:49:04
edit2Rapporteer  
Ben met Fons het 1 en ander aan het regelen.

De downwinder is van strand Renesse, langs Brouwersdam, strand Ouddorp, richting de Slufter, Blokkendam.
Verzamelen om 8 a half 9 bij de Blokkendam, dan met vervoer richting strand Renesse.
Bij aankomst op de Blokkendam kunnen we bij Eurofun voor een vette BBQ houden, tevens kan je bij Eurofun douchen en verkleden.
Het is ongeveer 30 a 35km, over vlak, chop, vette golven, diep en ondiep water,tussen zandbanken.
De beste richting hiervoor is W of NW wind, ZW zou ook nog kunnen, en dan zo'n 5 a 6 bf.

Zorg dat je materiaal goed in orde is, dus goede vlieger lijnen, depowerkort moet in goede staat zijn, geen lekker kite, check je voetbanden of ze goed zijn of vastzitten, draai de schroeven aan van je vinnen.
Dit is best wel een zware tocht dus kiters die van redelijk niveau zijn kunnen mee, kan je je kite goed herstarten, zeer goed kunnen hoogte lopen, geen problemen met hoge golven hebben, stroming en minsten 1 jaar kite ervaring hebben.
Het is in je eigen belang dat je goed erover nadenkt dat je dit aankan zo'n tocht.

Je moet minsten een half uur voordat je het water opgaat goed hebben gegeten en gedronken.

We prikken gewoon een zooi zondagen, op donderdagavond kunnen we na een analise van de weersites kijken of we groen licht kunnen geven voor de zondag die dan komt.
Het is voor iedereen wel lekker dat het op een zondag gebeurt.

We moeten de hele tocht volgauto's hebben, dus chauffeurs daarvoor aanmelden, voor uitvallers, filmers en pics.
Een volgboot, ook met filmers en pics, tevens voor veiligheid.

Meld het aan Fons, ook andere ideeen zijn welkom.

mijngatindelucht

Berichten: 408
Antwoord #13 Mei 29, 2005, 20:02:25
edit2Rapporteer  

Helemaal topplan! Ik help zeker graag mee, dus als er wat moet gebeuren Fons bel ff. Weet niet of een helicopter te regelen valt die kan filmen, maar vrienden van mij zweefvliegen met 2 zitters (1 sturen 1 filmen?). Dat sluit natuurlijk veel beter aan bij ons milieustandpunt! Daarnaast verstieren ze niet onze wind... moeten we wel lekker snel varen voor mooie beelden!!!

Groet Ivo
Marc de Munnik

Berichten: 1252
Antwoord #14 Mei 29, 2005, 20:39:22
edit2Rapporteer  
Jaja moet top worden.. Ik ben zeker bij. Zoek je nog hulp met organisatie stuur maar even een mailtje!
Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #15 Mei 29, 2005, 21:28:15
edit2Rapporteer  
ik wil ook wel mee doen maar heb dan wel vervoer naar de opstapplaats nodig
Lebowski

Berichten: 65
Antwoord #16 Mei 29, 2005, 21:39:49
edit2Rapporteer  
De downwinder is van strand Renesse, langs Brouwersdam, strand Ouddorp, richting de Slufter, Blokkendam.


Vraag me toch 1 ding af: tussen deze spots is kiten verboden, waarom nu wel? Instanties geven hier toch geen goedkeuring voor.

Effe voor de duidelijkheid: het is en blijft een cool idee, waar ik graag aan mee doe.

zagy

Berichten: 804
Antwoord #17 Mei 29, 2005, 21:56:46
edit2Rapporteer  
wat zal dat zijn, 1-1,5 uur kiten?
Ik doe in ieder geval mee als ik kan op die datum.
Ik wil ook helpen met de voorbereiding. Ik heb een auto, kan redelijk wat in.
Laat maar weten als ik wat moet doen.

gr Paul
xray

Berichten: 3688
Antwoord #18 Mei 29, 2005, 23:16:31
edit2Rapporteer  
Tja, alle hulp lijkt me welkom dus bij deze biedt ik de mijne ook aan. Heb nog wat contacten her en der door mijn media-achtrgrond dus geef maar een gil!
Harm

Berichten: 865
Antwoord #19 Mei 29, 2005, 23:25:39
edit2Rapporteer  
Probeer de zaker er om heen gewoon klein te houden. alleen een paar volgboten mee voor de rest niks heb je ook geen gezeur over verguningen enz. daarnaasr is het gewoon makelijker te regelen. Pak een paar datums en knallen maar, hoe meer zaken je er om heen regeld hoe moelijker het is. Daarnaast zou ik gewoon weekenden pakken heb je meer kans dat het waait ipv een dag (donderdag ervoor kijken of het door gaat)
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #20 Mei 30, 2005, 09:39:01
edit2Rapporteer  
Lijkt me heel gaaf om hier aan mee te doen. Wil ook wel meehelpen waar nodig maar wil natuurlijk ook zelf varen. Goed doel eraan verbinden ben ik zeker voor. De zeehondencreche is echter een beetje overbodig geworden omdat de populatie zeehonden zichzelf aardig in stand kan houden. Maar goed, het belangrijkste is om positief voor de dag te komen.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #21 Mei 30, 2005, 09:54:15
edit2Rapporteer  
Ik vind het een te gek initiatief van jullie. Kan niet anders dan positief over komen in de media.

Suc6 met organiseren,

Fred
Buur

Berichten: 989
Antwoord #22 Mei 30, 2005, 11:21:37
edit2Rapporteer  
Wat Arno noemt is een goede.... iedereen moet goede spullen hebben.... dus er moet een verplichte  inspectie plaats vinden van iedereen zijn materiaal... zodat niemand met gare spullen kan mee doen, en mag mee doen...

ik ben ook van de partij....

     
jelle192

Berichten: 189
Antwoord #23 Mei 30, 2005, 11:46:54
edit2Rapporteer  
Lijkt me top! Ik ben graag van de partij. (en Fons, ik heb je een mailtje gestuurd waarin ik aangeef je wel ergens mee te willen helpen wat organiseren betreft. Ik hoor het wel)

Jelle
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #24 Mei 30, 2005, 11:52:46
edit2Rapporteer  
Ik ben ook zeker van de partij, en vooral als het voor een goed doel is.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.