Turbo Launcher??????

Flakkee-John

Juni 11, 2005, 21:28:04
edit2Rapporteer  
Ik kwam dit net tegen op ikitebording. Lijkt handig om je lijnen op te rollen/afrollen, maar waar blijft de charme van de warming up bij het kiten.

1 octopussystem - truts hoeven niet meer apart opgepomp worden (ideaal al zeg ik het zelf)
2 Turbo Launcher
3 Kite chick voor het dragen van je stuff
4 2e Kitechick voor het oppompen van je kite
5 Nu nog iets om te zorgen voor een strakke 20 knopen???

http://www.ikiteboarding.com/article_detail.aspx?id=142
gerco

Antwoord #1 Juni 11, 2005, 23:23:21
edit2Rapporteer  
ik snap eigenlijk nog steeds niet goed hoe je nu met dat ding je kite kan launchen ??? ???
KiteDemon

Antwoord #2 Juni 12, 2005, 09:44:31
edit2Rapporteer  
Link onhandigheidje!! Alleen maar te gebruiken als je van een boot wil launchen of van plekken waar je beter helemaal niet kan launchen. ^
Stel dat dat ding ergens blijft hangen terwijl je je lijnen aan het afwikkelen bent, en je kite ligt met LE naar beneden midden in de powerzone......
Zolang je lijnen niet volledig zijn afgewikkeld heb je 0.0 controle over de kite...hij zou het luchtruim maar kiezen...
En op het strand heb je zo'n ding echt niet nodig.
Rudolf

Antwoord #3 Juni 12, 2005, 12:53:24
edit2Rapporteer  
Zou je dat ding ook in 7 beaufort kunnen gebruiken? Lijkt me levensgevaarlijk

Ik rol altijd iedere lijn om 1 vinger en dan werkt het prima...  ???  ???
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #4 Juni 12, 2005, 13:36:19
edit2Rapporteer  
Volgens mij  is het alleen een systeem voor het netjes op rollen van je lijnen ,niet om je kite zelfstandig te kunnen lauchen ,je heb nog steeds iemand nodig om je kite vast te houden ,dat kun je ook zie in het filmpje ,iemand houd nog steeds de kite vast ,je hoeft alleen je lijnen niet meer uit te lopen ,,een beetje overbodig apparaat... ^
Jurrien

Antwoord #5 Juni 12, 2005, 13:38:54
edit2Rapporteer  
ik heb gister men kite ook alleen in het water opgelaten zonder zo'n "turbo launcher" gwoon water in met alle lijne al afgerold kite en board in hand en dan gewoon je kite met de LE op het water leggen en dan wachten tot de lijne strak staan en de rest spreekt voor zich .^
Rudolf

Antwoord #6 Juni 12, 2005, 20:06:26
edit2Rapporteer  
Nou ik vind het allemaal maar gevaarlijk hoor. Hoe vaak gebeurt het niet dat als je lijnen op het water drijven, dat er een knoop in komt? En als de vlieger dan de de lucht ingaat, ohohohoh
Frits

Antwoord #7 Juni 12, 2005, 20:11:17
edit2Rapporteer  
wat een onzin..

als je op het land je lijnen goed uitloopt en je zorgt dat je lijnen in orde zijn kan er weinig mis gaan.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.