Kite'n aan de Franse kust

Eaglewings
Gast
Juni 13, 2005, 13:31:10
edit2Rapporteer  
Moge

Wie weet een goede stek aan de franse kust om te kite'n, het liefst ergens onder Normandie aan de westkust? Golven?? Wind??

Laat ff wat horen   thanks .^ .^ .^
jelle192

Antwoord #1 Juni 13, 2005, 14:34:00
edit2Rapporteer  
Quiberon in Normandie. Das op een schiereiland, dus qua windrichting zit je altijd wel goed. als je op een camping op het midden van het schiereiland gaat zitten, loop je zo naar de ene of de andere kant. De franse normandische kust staat bekend om zn harde wind. Ik heb daar leren kiten (enige nadeel was (toen) olie op het strand). Verder een relaxte spot met kite en surfwinkels in de buurt. Als je aan de oceaankant kite heb je plekken met veel golven, maar er liggen ook wat eilandjes voor de kust die als brekers dienen. (wel veel regen daar...). Als er geen wind staat kun je vaak wel nog golfsurfen...
janjo
Gast
Antwoord #2 Juni 14, 2005, 12:46:33
edit2Rapporteer  
Jo eaglewings

Heb goede verhalen gehoord over Normandie.
Ben afgelopen najaarop het eiland Ille d'leron (ofzo) geweest
en moet zeggen het staat daar bekend om z'n golven en waaien kan het er ook goed
dus voor mij een goede combi.

Mazzel Jan.
drifter

Antwoord #3 Juni 14, 2005, 13:28:58
edit2Rapporteer  
Me vader is vorige week in normandie geweest. Eerste wat ie zei: Wat een ruimte daar. Was er zo rustig met volk en gewoon alle ruimte. Terwijl het toch redelijk weer was vorige week.
drifter

Antwoord #4 Juni 14, 2005, 14:10:35
edit2Rapporteer  
Check deze site maar:  http://wraithfly.free.fr/index.htm

is allemaal daar in normandie, tussen die oorlogswrakken door kiten.
Joost--

Geen avatar

Antwoord #5 Juni 14, 2005, 15:03:35
edit2Rapporteer  
zijn er wat zuidelijker ook wat goede spots?
Fré

Antwoord #6 Juni 14, 2005, 17:08:19
edit2Rapporteer  

Ile de Ré en Ile d'Oléron zijn vrij goeie kitespots...
Op Ile de Ré heb ik vorige week massas vlak water gezien... (had mijn gerief nie bij).

Iets verder rijden en je zit in Lacanau... en nog verder zit jij echt aan golfspots, mimizan en toestanden...
Moza

Antwoord #7 Juni 15, 2005, 11:03:11
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=9690.0

check mn onderwerp over bretagne.....hou wel in de gaten dat er in normandie en bretagne groote getijden verschillen zijn....soms kan je dus lang lopen als je niet oplet!! Supermooie spots!!
surf

Geen avatar

Antwoord #8 Juni 15, 2005, 12:03:07
edit2Rapporteer  
Nou Moza,

Ziet er vet uit. Organiseer een kitehigh trip naar deze super spots!!! @#$
Eigen vervoer en mensen die met elkaar mee kunnen rijden. 5-7 dagen kitetrip naar Bretagne!! 8)
GO MOZA  %proost%
Moza

Antwoord #9 Juni 15, 2005, 12:14:55
edit2Rapporteer  
Haha....lijkt me niet vervelend....windzeker in voor en najaar....maar vanuit Nederland stiekem toch best een eindje rijden!

Joost--

Geen avatar

Antwoord #10 Juni 15, 2005, 13:34:45
edit2Rapporteer  

Ile de Ré en Ile d'Oléron zijn vrij goeie kitespots...
Op Ile de Ré heb ik vorige week massas vlak water gezien... (had mijn gerief nie bij).

Iets verder rijden en je zit in Lacanau... en nog verder zit jij echt aan golfspots, mimizan en toestanden...

o vet, me tante heeft een camping/bungalowpark op oléron. ik ga is kijken naar mijn mogelijkheden Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.