Poll: Minimale leeftijd om gaan te kiten.

Poll
Vraag: Wat vind jij de minimale leeftijd die je moet hebben bereikt voordat je met kiten kan beginnen.
8 jaar   -16 (18,4%)
9 jaar   -1 (1,1%)
10 jaar   -16 (18,4%)
11 jaar   -1 (1,1%)
12 jaar   -26 (29,9%)
13 jaar   -1 (1,1%)
14 jaar   -12 (13,8%)
15 jaar   -5 (5,7%)
anders, namelijk...   -9 (10,3%)
Totaal aantal stemmen: 66

rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #25 Juni 17, 2005, 00:03:06
edit2Rapporteer  
het is niet leeftijd gebonden, het ligt eraan of een kind de koordinatie van vlieger bord etc. kan beheersen. Mijn dochter van 10 is nu begonnen en ik ben na de eerste keer kloten met een 4tje op strand verbaast over haar gevoel en controlle over de kite, mijn zoontje van 2 wilde ook meedoen, maar dat heb ik niet toegelaten.
Harm

Berichten: 865
Antwoord #26 Juni 17, 2005, 00:15:45
edit2Rapporteer  
Als je kan lopen kan je kiten ook, niet allemaal van dat gezeik over leeftijd!!!!
-_Wouter87_-

Berichten: 398
Antwoord #27 Juni 17, 2005, 00:30:45
edit2Rapporteer  
Als je kan lopen kan je kiten ook, niet allemaal van dat gezeik over leeftijd!!!!

had het zelf niet mooier kunnen zeggen...
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #28 Juni 17, 2005, 09:18:13
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je een kind van 10 of zelfs 8 heel goed kan leren wat gevaarlijk is en wat niet. Rond die leeftijd flikkeren ze ook uit bomen en van fietsen.  ???
Het grootste gevaar zit 'm volgens mij in de begeleiding. Als pa, ma of andere begeleiding niet weet wat wel en niet kan zal de pro-in-spe never het gevaar leren goed inschatten  en dus letterlijk op z'n bek gaan.  Sad
En uiteindelijk sta je als ouder toch wel aan de kant van : oe ah shit! Neeee nietnu een handlepass...etc.  ->
Dat is ook zo als ze net leren lopen, en omdonderen doen ze toch!
maarten_schepers

Berichten: 236
Antwoord #29 Juni 17, 2005, 10:40:47
edit2Rapporteer  
Als je kan lopen kan je kiten ook, niet allemaal van dat gezeik over leeftijd!!!!

had het zelf niet mooier kunnen zeggen...

Misschien is het dan wel zo makkelijk als ze hun eerste zwemdiploma's hebben
walker

Berichten: 177
Antwoord #30 Juni 17, 2005, 12:33:24
edit2Rapporteer  
Uiteraard is zwemmen de eerste vereiste en verder goed begeleiden. De jeugdige onder ons kunnen situaties vaak minder goed in schatten, vandaar de begeleiding. En zoals hierboven al beschreven; een kleinere kite bij een lichter persoon is niet hetzelfde als een wat grotere kite bij een wat zwaarder persoon. De impact van de vlagen hebben op een lichter persoon meer invloed als op een zwaarder persoon, en zo zijn er nog een paar kleine dingen die wezenlijk verschillen.

Al met al gaan die van mij, als ze willen, en als ze kunnen zwemmen het ook proberen.
Engel

Berichten: 89
Antwoord #31 Juni 17, 2005, 14:48:03
edit2Rapporteer  
Is niet zonder meer o.b.v. leeftijd te bepalen.
Het ene kind is de andere niet.
De ouders moeten hierin hun verantwoordelijkheid nemen: goed opletten of hun kind het wel aankan, een goede begeleiding geven en hun kind leren om de mogelijke gevaren goed in te schatten en daarnaar te handelen.
Dan kan zelfs een kind van 8 leren kiten .^
larssmits
Gast
Antwoord #32 Juni 17, 2005, 16:15:50
edit2Rapporteer  
geen leeftijd

ik ben zelf (nog) niet de grootste, 45kg... en heb een 10 en 14 meter.
en dan nog voor harde wind een s-arc 630. en kan dan van 10 tot en met 22 knopen varen 8)
en die s-arc is gewoon zo stabiel als iets, auto zenith, vliegt hij over je heen dan vliegt hij weer heel rustig terug.

dus met een kleine kite maakt niks uit, als je maar iets slooms, en stabiels pakt
Luc=los

Berichten: 90
Antwoord #33 Juni 17, 2005, 18:42:46
edit2Rapporteer  
ik heb 10 jaar gestemd, met snowboarden word er van af 8 jaar les gegeven omdat ze het anders fysiek niet trekken (uitzonderingen daar gelaten) kite is daar bij iets linker dus 10.
SPRINKHAAN
Gast
Antwoord #34 Juni 17, 2005, 19:02:14
edit2Rapporteer  
ik vind dat deze poll nergens over gaat.....................ben ik hierin de enige?????? :Smiley
daar waar deze poll begonnen is,bij leander geloof ik?! hoe oud ben jij zelf dan????

johnno is namelijk bij uitsek een van de kinderen die wel degelijk weten waar het om gaat en wat de risico"s zijn....ook zijn broer trouwens die overigens 10 jaar is.....ze worden niet gepusht maar doen dat omdat zij het leuk vinden de enige die in dat huishouden wordt gepusht is diegene die thuiskomt om ze weg te brengen.....of je daar nou zin in hebt of niet!!!

jonge kids kunnen deze sport best wel aan mits ze maar doordrongen worden wat ze moeten doen en hoe te handelen...................ik weet niet of hje er ook was??maar iedereen had problemen en werd over het strand gesleurt...... thodd kon zich uithaken op tijd johnno werd tijdens dat uithaken gelift................en viel daarna! kan jou ook heel goed gebeuren........heeft dus niets met leeftijd of kitegrootte te maken!!!! ->
huib

Berichten: 453
Antwoord #35 Juni 17, 2005, 19:26:23
edit2Rapporteer  
Deze poll gaat inderdaad nergens over. Voordat je het weet is er overal een regel voor. Hangt helemaal van de persoon af.

Maar Maurice, voel je je inderdaad zo veel gepushed? Volgens mij vindt je het kiten zelf veel te leuk.
tom_beul
Gast
Antwoord #36 Juni 17, 2005, 19:48:13
edit2Rapporteer  
Jongens als je die kite maar onder controle hebt! ik ben zelf 11 jaar op mn 9de begonnen
heb ervaring met skateboarden, en snowboarden, het maakt echt niet uit als je op je 5de begint als je die kite maar houd ik vaar meestal met een ss fuel 6m², soms 12m² soms 14 en voor de echte windstille dagen leen ik de FS 13 trekt als een 18tube echt een beest
DUS JE KAN GEWOON OP JE 5DE BEGINNEN
moest er ff uit ''
Darkwing
Gast
Antwoord #37 Juni 17, 2005, 19:51:12
edit2Rapporteer  
Jaja, op je 5de. Haha, dan zit je in groep 2 ofzo. Dan ben je nog bezig met je veters strikken en leren fietsen enzo. Dan moet je gewoon lekker met een 1-lijnertje spelen, en geen grote opblaasbare 4/5 lijns depowerbare tube kite!!!!!! Er zijn volgens mij dan ook nauwelijks trapezes die goed zitten, en dan ben je nog zo klein dat je een mini boardje moet hebben ofzo.

5 jaar is echt té jong!!!!!!
martijn_e

Berichten: 197
Antwoord #38 Juni 17, 2005, 20:04:44
edit2Rapporteer  
Dus jullie denken dat kiten gevaarlijk is voor jonge kinder.....Hebben jullie op een zaterdag al wel eens op een motorcros baan gekeken....daar zouden ze een minimum leeftijd voor moeten instellen....

Neemt niet weg dat kiten dus WEL degelijk gevaarlijk kan zijn, je hebt omstandigheden die je niet zelf in de hand hebt, wind. Dus voorzichtigheid en oplettendheid en zeker door begeleiders is altijd geboden!

En verder zou ik zeggen, het is echt ontzettend gaaf!!! Geniet ervan!

mzzl
sprinkhaan
Gast
Antwoord #39 Juni 17, 2005, 20:42:51
edit2Rapporteer  
nee huib maurice niet maar ik wel...................hahaha,probeer maar eens thuis te komen of ergens naar toe te gaan (niet naar het strand dus ) als er wind staat..........
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #40 Juni 17, 2005, 20:54:42
edit2Rapporteer  
ik vind dat deze poll nergens over gaat.....................ben ik hierin de enige?????? :Smiley
daar waar deze poll begonnen is,bij leander geloof ik?! hoe oud ben jij zelf dan????

Ik ben 23! en kite nu bijna 4 jaar.
sprinkhaan
Gast
Antwoord #41 Juni 17, 2005, 21:13:28
edit2Rapporteer  
ben je dan niet een beetje te jong om op deze manier te reageren als er een ongeluk is gebeurt........??!!!!! :Smiley
haaaanz
Gast
Antwoord #42 Juni 17, 2005, 23:16:14
edit2Rapporteer  
ik vind dat kitesurfen wel degelijk een krachtsport is. en daarom moet je eigeniljk ook niet te vroeg beginnen vanwege problemen met de groei......

ik heb dus 14 ingevuld omdat je dan ook mag beginnen met krachttrainingen volgens mij....

komt nml enorm veel kracht op je benen te staan en constant.. en als je uithaakt komt er flink veel kracht op je armen te staan.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #43 Juni 18, 2005, 16:17:19
edit2Rapporteer  
ben je dan niet een beetje te jong om op deze manier te reageren als er een ongeluk is gebeurt........??!!!!! :Smiley

Waarom zou ik te jong zijn om hier zo op te reageren.
Ik ben het volledig met jullie eens, dat de ene van 10 de andre niet is. Maar ik ben toch van mening, dat zoals hans zegt dit een krachtsport is, en dus niet voor kinderen bestemd.
Ik zou dus zeggen dat je toch wel minimaal 12 moet zijn om een beetje na te kunnen denken over de gevaren van de sport en om hier goed mee om te kunnen gaan..
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #44 Juni 18, 2005, 17:49:43
edit2Rapporteer  
Kiteboarden kan je zo extreem maken als jij dat zelf wil. Dus het hoeft absoluut geen kracht te kosten en zal dus ook geen krachtsport zijn als jij dat niet wil. Ondertussen kan je wel de basics onder de knie krijgen en relaxt heen en weer cruizen. En die kleine apen van 8 wegen geen drol en het incasseringsvermogen van hun lichaampjes is stukken groter, in verhouding met die van een volwassen lichaam. En als het allemaal te veel kracht kost dan komen die apen vanzelf wel van het water. Wat betreft het inschattingsvermogen tot gevaarlijke situaties....daar zijn de ouders verantwoordelijk voor op die leeftijd. De begeleiding is dus heel belangerijk.
Maar op jonge leeftijd leer je veel sneller en pik je dingen ook veel sneller op.
Conclusie: er is geen minimale of maximale leeftijd aan te plakken!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.