Wakeboard gebruiken als kiteboard ???

Ledd
Gast
Juni 23, 2005, 22:52:07
edit2Rapporteer  
Ik vraag mij af of mensen hier ervaring mee hebben. Oppervlakkig gezien zou je zeggen dat er (behoudens de prijs) haast geen tot totaal geen verschil zou zitten tussen een wakeboard en een kiteboard. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik er naast zit maar toch.... Iemand ervaring met zowel kite- als wakeboard zou dit mischien voor mij kunnen verhelderen.

Groeten, Ledd.
bignelis

Berichten: 315
Antwoord #1 Juni 23, 2005, 23:09:28
edit2Rapporteer  
De lijn van een kiteboard is anders dan een wakeboard. Hierdoor kan je op een kiteboard veel meer druk op je edge zetten, hetgeen essentieel is bij kitesurfen. Zeker bij het up-wind gaan is het van belang goede druk uit te kunnen oefenen. Met een wakeboard kan dit niet, althans veel minder goed. Waarom zouden er anders ook 2 verschillende markten zijn.....
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #2 Juni 23, 2005, 23:49:07
edit2Rapporteer  
Ook is een wakeboard veel zwaarder !
tom_beul
Gast
Antwoord #3 Juni 24, 2005, 07:00:21
edit2Rapporteer  
Ik zou het gewoon testen! wel lekkere dikke bindingen! of toch niet altijd...
Bazaki_Thijs

Berichten: 217
Antwoord #4 Juni 24, 2005, 07:11:10
edit2Rapporteer  
menn ik heb bijna een jaar met een wakeboard gekite, bviel me echt god moet ik zeggen en je hebt gegantish veel pop
Hieronymus

Berichten: 177
Antwoord #5 Juni 24, 2005, 09:30:44
edit2Rapporteer  
Zoek even het mail adres van Bodhi hier op de site, hij vaart op een wakeboard! Hij heeft overigens wel z'n bindingen vervangen door een paar oude voetbanden van een windsurfboard. Volgens mij is hij er wel tevreden over .^!
Ledd
Gast
Antwoord #6 Juni 24, 2005, 09:41:44
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie reacies. Het leek mij wel een strak plan om een wakeboard aan te schaffen. Niet alleen zijn die iets goedkoper in aanschaf maar de graphics zijn zo veel beter, daar kunnen de heren kiteboard ontwerpers nog wat van leren. Ik weet dat graphics niet functioneel zijn maar ik ben nogal visueel ingesteld...  En, mooi materiaal motiveert. Meer reacties zijn welkom, ik twijfel nog.
Tommie
Gast
Antwoord #7 Juni 24, 2005, 10:26:21
edit2Rapporteer  
hoi
kiten met wakeboard gaat prima. heb zelf een brunotti wakeboard. een morray. .^
gaat perfect, kan je nu ook lekker achter de boot hangen.  8)


kitetravel.nl
Gast
Antwoord #8 Juni 24, 2005, 13:28:07
edit2Rapporteer  
hebben jullie geen last van wat ik noem het zeep gevoel ....ik was van de week op almere kabelbaan aan het wakeboarden ....nog niet echt vaan gedaan en dat wakeboard voelt als een glijbaan .....heb je die vinnen niet nodig ?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.