|
volgens mij zijn de kites er tegenwoordig op afgestemd dmv een dunnere LE zoals de Rhino 5 die kun je ook niet zonder varen
|
|
|
|
aap
Gast
|
Waarom wil je zonder gaan varen dan?
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
omdat ik nu drie keer de 5th line om mijn kite heen heb gehad ik heb nu een mega systeempie (vind ik dan) waarmee ik de 5th line kan loskoppelen  staat dacht ik onder de topic handle pass nog wat... 
|
|
|
bart123
Geen avatar
|
Glenn heb je een link naar set up om 5th line los te gooien. Ken hetzelfde probleem van 5lijn om kite, zeker in branding geen goede ervaring.
B
|
|
|
wasbeer

|
ken dat gevoel ook wle van de 5th rond de kite maar dit is meestal alsik ga proberen springe met te weinig wind. meestal ligt het (bij mij dan ) wel aan mezelf als dit gebeurd
|
|
|
Lauw
Administrator

Logs: 0 | 6 uur
|
Je kan de Vegas 05 en 06 ook varen met een 4 lijns bar, ff je boekje lezen je moet alleen je stuurlijnen op het bovenste knoopje doen van de pigtails. Nadeel is dat je minder depower hebt dan met een 5th element bar. Succes volgens mij juist de bovenste knoop van je powerlijn pigtails;) stuurlijn pigtails hebben maar 1 knoopje d8 ik..
|
|
|
efgeha

|
Je kan de Vegas 05 en 06 ook varen met een 4 lijns bar, ff je boekje lezen je moet alleen je stuurlijnen op het bovenste knoopje doen van de pigtails. Nadeel is dat je minder depower hebt dan met een 5th element bar. Succes volgens mij juist de bovenste knoop van je powerlijn pigtails;) stuurlijn pigtails hebben maar 1 knoopje d8 ik.. Gezien je avatar heb je een North kite in de buurt, check nog maar even want het is precies andersom..........
|
|
|
|
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
|
Glenn, werkt dat echt goed met die stopperbal? Van welk merk is die stopperbal? Ik wil dat ook wel op mijn North bar hebben. Zowiezo makkelijker om je 5th te verstellen op deze manier.
|
|
|
surf
Geen avatar
|
Hey Glen,
Maar als jij je 5e lijn door de stopperbal laat schieten, dan ben je toch ook je stopperbal kwijt? Of hou je deze dan in je hand totdat je aan de wal bent, want hij zit toch nergens aan vast?
|
|
|
Lauw
Administrator

Logs: 0 | 6 uur
|
das een slingshot stopperbal die je gewoon ff moet vasthouden tijdens het releasen, of een nieuwe kopen/vragen aan slingshot. Heb er hier ook nog een paar liggen.
Tis wel een mooie oplossing ala wavegrenade van ss,
|
|
|
semen

|
@glenn
Vaar jij 18 of 20 inch bij welke maat vegas?
thanks
|
|
|
GlennVegas
Gast
|
hoiii, ik vaar de 20 inch... meestal als ik mispaas en ik zie dat die ***** 5e lijn om me kite heen komt... dan ben ik vrij rustig... dan pak ik gewoon de stopperbal in mijn handjes en laat mijn 5th line gaan... de bal kan eventueel in je pak  haha beetje creatief mensen... dis proces zal ong. 5 sec duren... het is een stopperbal van SS... was de enige stopperbal die ik kon vinden... ben zeilzaken afgeweest... niks nakka nada... dus als iemand een betere weet... ik heb nu een stukje rubber erbij inzitten zodat de lijnen echt goed klem zitten.. en zodra die al iets losser komt kun je zo die 5e lijn eruit halen... easy case. net de wavegranade.. alleen dan net iets anders  je moet er ook voor zorgen dat bij een naish bar de stopperbal boven niet achter de T splitsing zit.. gewoon ff ertussenuit halen... anders kan die nog niet weg hahaa..
|
|
|
Stanley

|
Hey Glenn,
even een ander vraagje loopt jouw 5e lijn door je bar of heb je hem buiten om?
|
|
|
GlennVegas!
Gast
|
loopt door de bar  standaard naish 2006 bar..
|
|
|