Jordi
Gast
|
Ik kan je geen antwoord geven (shame_kitesmiley) maar ik ben zelf ook een beetje benieuwd wat nou het beste is. k heb zelf een North Toro, fijn dingetje vind ik om mee te leren 
|
|
|
**kiter**
Gast
|
Het ligt er een beetje aan wat je wilt. De een zweert bij een C-shape (vaak de kiters die al een tijdje deze sport beoefenen en die graag alles uit de trukendoos halen) de ander (ik o.a.) zweert bij een bowkite. Ik ben begonnen met een RRD type 6 (9 mtr, C-shape) en ik vond dat echt helemaal niks. Moet ik wel eerlijk zeggen dat het ook echt een retesnelle kite is, niet echt handig als je net bent begonnen. Ik heb nu een Switchblade (9 mtr) en ik maak echt super snel progressie. Tevens is het windbereik van een bowkite veel groter en is de veiligheid een stuk beter omdat hij volledig gedepowerd kan worden.
Ik ben echt helemaal voor de Cabrinha Switchblade. Helaas hoor ik geruchten dat deze op dit moment niet meer te verkrijgen zijn in NL.
Hoop dat je er wat hebt aan mijn lap tekst. Succes!!!
|
|
|
Arjen

|
Mijn vriendin en ik varen allebei met bow-kites (waroo). Je leert veel sneller met een bow kite. En niet te vergeten de veiligheid. Bar los, druk uit je kite. Dus je wordt niet keihard afgestraft als je een foutje maakt.
Je kunt ook voor een middenweg kiezen. Een C-kite met de eigenschappen van een bow. Zoals je F-one Tribal (vriend van mij vaart deze en is super tevreden) of een North Vegas (heb ik zelf geen ervaring mee).
Succes met je keuze!!
|
|
|
harry Vogelezang
Gast
|
Beste Wannabekitesrfer, Kijk voor iedereen ia anders ! Platte kite = goed bij veel wind C kite = beter kite voor minder wind Probleem van een platte kite is dat de veiligheid niet in orde is !!! Bow kites zijn nu nog niet klaar wel over twee jaar . Niet onderschatten als jij 100% kan depower wil niet zeggen dat veilig is ! Ciao Harry www.kitesurfschool.nlPs: Sterker nog jou instructeur kite zelf met een C kite!
|
|
|
3rikj3
Gast
|
Hey, Maar waarom zweren sommige mensen bij C shapes? Ik weet dat een Bow kite meer depower enzo heeft, maar wat is een VOORDEEL vergeleken een bow..?  Greetz, 3rikj3
|
|
|
jaapd

|
C-shapes zijn als achterwielaandrijving in de auto: niet veiliger maar wel leuker en alle pro's gebruiken het.
Een beginner met 1000 euro kan volgens mij beter 3 C-kites kopen ipv 1 bow
|
|
|
larssmits
Gast
|
Met een bow loop je zowiezo veel makkelijker en sneller hoogte. En in het begin is het zowiezo fijner, met 1 kite dek je een heel groot windbereik af, met een 12 kun je bijna altijd varen.
En je gaat veel harder vooruit met een bow/waroo! Zeker als je kan varen en tricks gaat oefenen is hij top, val je of land je iets verkeert depower je en je word er geen tientalle meters achteraan gesleept.
Voor hardcore freestyle is een C-shaped wel iets beter.
|
|
|
milamber

|
en meet veel wind met je bow het water op en dan als beginner per ongeluk je bar naar je toe trekken omdat je uit balans bent. Hoeveel beginners doen dit wel niet (inclusief mijn persoontje)? Sta je daar in een keer met je volledig gepowerde bow....  Nee ik blijf voorlopig bij mijn c kites
|
|
|
drogreden
Gast
|
en meet veel wind met je bow het water op en dan als beginner per ongeluk je bar naar je toe trekken omdat je uit balans bent. Hoeveel beginners doen dit wel niet (inclusief mijn persoontje)? Sta je daar in een keer met je volledig gepowerde bow....  Nee ik blijf voorlopig bij mijn c kites als je dat doet met je c is ie ook volledig gepowerd sukkeltje
|
|
|
jeroendejonge
Geen avatar
|
Waar haalt iedereen toch die wijsheid over grotere range vandaan. Is echt zo'n enorme lulkoek. Slinshot fuel 13 --> 15-25 knopen. Slingshot turbo diesel 12 --> 12-20 knopen. Das nog slechter dan een c-kite. Uitsluitend de miniversie van 6 mtr heeft een groter windbereik
Bron: SSkiteboarding.com
|
|
|
|
paddo
Gast
|
@drogdegden: je 12 volledig poweren in laten we zeggen windkracht 5 is wel wat anders als jij met bijvoorbeeld je switchblade van 16 m2 met windkracht 5 (kan volgens de opgegeven windrange) volledig gepowered op het water staat. 
|
|
|
Darkwing
Gast
|
Waar haalt iedereen toch die wijsheid over grotere range vandaan. Is echt zo'n enorme lulkoek. Slinshot fuel 13 --> 15-25 knopen. Slingshot turbo diesel 12 --> 12-20 knopen. Das nog slechter dan een c-kite. Uitsluitend de miniversie van 6 mtr heeft een groter windbereik
Ligt helemaal aan je gewicht, je boardje en wat je zelf het fijnste vind. De windrange van een kite is voor iedereen anders. En bow kites hebben meer depower, echt waar hoor...
|
|
|
jaapd

|
@jaapd. Waar koop jij 3 c-kite voor 1000 euro. Wil dat adresje ook wel ff weten
c-kites kan je ook 2ehands en overjarig kopen, bowkites nog niet.
|
|
|
KiteDemon

|
Heb je het zelf al eens getest dan?? Want volgens mij heb jij die wijsheid ook alleen maar van lezen of horen zeggen. Maar ik zal je uit de illusie halen.....bow/SLE´s hebben wel degelijk een grotere controleerbare range t.o.v. C-shapes. Dat is het design gewoon eigen. En ondanks de grotere range van de moderne C-shapes, is de funrange van bow/SLE´s absoluut groter, zeker voor beginners en intermediats.
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
In nieuwe Duitse kite magazine staat een goede onderbouwing waarom iemand voor een C of een bow kite zou kiezen en staat uitgelegd hoe het beste gesprongen kan worden met een bow (pimploser_kitesmiley)Veel lees plezier (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Maurits

|
@jaapd. Waar koop jij 3 c-kite voor 1000 euro. Wil dat adresje ook wel ff weten
c-kites kan je ook 2ehands en overjarig kopen, bowkites nog niet. whahah jawel hoor, de kite van Wimt  ff weer ontopic, aan 1 bow heb je nooit genoeg. Vroeg of laat wil je toch wel 1 erbij, omdat je langs de kant staat omdat of je kite te groot of te klein is. Ga eens lang bij een shop en laat je eens inlichten en test eens het 1 of het ander.
|
|
|
jaapd

|
De beste investering voor een beginner is volgens mij een flydoor. Je kan dan een maat kleiner pakken als een gevorderde kiter van hetzelfde gewicht en toch hoogte lopen. En later heb je een top lichtweer board. Ik denk dat veel beginners een seizoen nodig hebben om te leren hoogtelopen, het 2e seizoen kan je dan gaan oefenen op springen en toeside. Met een flydoor hoef je niet terug te lopen op de kant en kan je in je eerste seizoen beginnen met springen en zo.
Varen met een 12 bow in 20 knopen is erg makkelijk maar als er iets fout gaat zit er zoveel potentiele power in die kite dat dat niet veilig kan zijn.
|
|
|
WIM
Geen avatar
|
Beginners zijn beter met een bow, hij vaart makkelijker, loopt makkelijker hoogte en heeft een groter inzetbereik. Gewoon leuker en veliger.
Ik zou zeggen, test ze zelf eens, beginners een intermediates zullen altijd voor een bow kiezen, zeker na een test in vlagerige wind. Aan de comments te lezen geven er veel mensen commentaar die nooit een bow gevaren hebben.
|
|
|