bignelis

|
Zoekfunctie blijft zo'n mooi apparaat op deze site....
|
|
|
Passie

|
Altijd naar hurgada of El gouna.. Ik geloof dat je in die tijd wel in de tijd zit met de minste wind, Maar meestal komt daar nie tzoveel van terecht, ben zelf toen ook naar el gouna geweest. en had van de 11 dagen 8 dagen goede wind
|
|
|
narcotic
Geen avatar
|
@bignelis: zuer niet.. ik weet dat hier zo'n functie is.. maar als ik ALLES moet gaan lezen kan ik het beter gewoon afwachten..  @g-dam rider: wanneer ben je juist gegaan, en met welke kites kon je allemaal varen?
|
|
|
Passie

|
Oktober, nog windlozer volgens sites
heb met 12 en 16 gevaren
|
|
|
narcotic
Geen avatar
|
mja, heb archieven ook al geraadpleegd, maar ziet er toch niet zo heel vet uit voor de periode die ik zou willen.. mss toch beter een andere spot opzoeken? toavllig ervaring met fuerte ofzo?
|
|
|
droopy
Gast
|
He allemaal gelul, dit is gewoon een goede spot. Ook eind augustus is het daar goed kiten. Als ik jou was zou ik gewoon gaan, boek niet naar Tommy Friedl (jasmin village) want daar ligt een super irritant rif voor. Succes, als je nog meer info wil hoor ik dit wel (ben er 3 keer geweest) Gr en sc droopy192@hotmail.com  (grinnik_kitesmiley) 
|
|
|
|
jeroendejonge
Geen avatar
|
Wel beetje verneukeratief. Als iemand een harde scheet in de windmeter laat dan tellen ze die dag ook als 5 bft, terwijl een gemiddelde scheet slechts een paar seconder duurt (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
narcotic
Geen avatar
|
hmm, nice die grafiek! maar zou het ook echt zijn?  hehe, kzou echt wel 12 op 14 dagen willen kiten daar.. ik heb een 9-12en16
|
|
|
Didier N
Gast
|
Ben dit jaar voor de derde maal naar Egypte geweest,
maart 2005 El Gouna; mooie spot, bij laag water opletten op koraal bij overgang naar diep water, 5 van de 7 dagen wind. Veel volk
maart 2006 Hurghada (Tommy Friedl): de minst mooie spot veel doordat het strand achter de spot op een vuilnisbelt lijkt, maar wel bijna alleen op het water, dus ruimte zat, 7 van de 14 dagen wind
juni 2006 Ras Sudr; mooiste spot, bijna geen volk, 7 op 7 dagen wind (+5bft), geen koraal en 200m diep is het water nog steeds heuphoogte.
Voor verdere info/pics van de verschillende spots kan je me steeds mailen.
|
|
|
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
|
Ben vorig jaar October in El Gouna geweest. Heb met 16, 12 en 8m2 gevaren. De laatste het meest. Was 6 van de 8 dagen wind. Waarvan elke dag met 8m2 gevaren. S'ochtends waait het hard, waarna de wind heel geleidelijk afneemt tot 0 rond een uurtje of 1500.
Buiten opletten met het koraal ook schoentjes dragen. Er liggen schelpen op de bodem met doornen eraan. Helaas was ik zo slim om het advies van schoentjes in de wind te slaan, wat resulteerde in maar liefst 3x in zo'n ding gaan staan bij Mangroovy beach. Wees dus gewaarschuwd!
|
|
|
**kiter**
Gast
|
check www.kitebeaches.com, wie weet dat je daar een mooie locatie vind, staat verder niets over wanneer, hoeveel wind verwachting e.d.
|
|
|