Een weekend dat een vermelding in de dagboeken meer dan waard is

WindTown organiseerde een fantastisch KiteChicks Weekend, met erg veel wind!
Meiden uit heel het Nederland kwamen naar de Zeeuwse stranden om te leren kitesurfen en een gezellig weekend te hebben. De conditites waren op zaterdag uitermate geschikt om het kiten onder de knie te krijgen. Een paar getalenteerde dames vaarde zelfs aan het einde van de les hun eerste meters!
Later op de dag vond zoals gewoonlijk weer de Suz. & the WaterJoe beachboys BBQ plaats! Rose, bier, spiesjes, stokbroodje en chips, lekker chill, onze kite ervaringen uitwisselen… Er waren zowel op zaterdag als zondag een aantal gevorderde girlz bij. Een leuke groep dus! S avonds bleven we met z’n allen op de camping slapen.
Zondag kwam de filmploeg van SBS6 om ons te filmen. Al bij het ontbijten, in de stromende regen, begonnen de eerste opnames. We vervolgde de scene in Ouddorp, met een stevige zuidwester 8 bft! Helaas geen weer om te lessen voor de meiden. Maar ze konden hun laatste vragen aan Katja en Suzette kwijt.
Op het water bleef het rustig. Door de harde wind was het verstandig voor de meeste meiden om aan de kant te blijven.
Toch waagde Suzette, Katja en ik het! & met succes (hangloose_kitesmiley)… Een paar uurtjes hard beulen!!
Zoals je kunt zien waaide het behoorlijk! Het was dan ook echt goed opletten, elkaar in de gaten houden, helpen en geen extra risico’s nemen.
De mannen van XWatersport waren ook weer aanwezig, en zo konden oa de Yarga en Warroo uitgeprobeerd worden. Even Best (grinnik_kitesmiley) onder de loep nemen liet ik me niet ontzeggen…
Om een uur of vier kwamen eindelijk de eerste zonnestralen door. Maar iedereen was voldaan en moe. Tijd om naar huis te rijden dus en terug te blikken om een zeer geslaagd weekend!
Volgend weekend hopelijk weer!
(bron: mijn site www.kitechick.nl)
Kom zeker ook, super gezellig!