andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
|
Ik vaar ze zelf ook, maar als ik um al op de safety vaar dan is het op optie 1. Haalt in principe wel een groot deel van de kracht eruit. Ik heb ook nog even mijn mystic HP leash aan de 5e lijn gedaan en dat ging op zich prima (hangt niet los erbij).
|
|
|
|
andy
Moderator

|
Nee, ik wist niet eens dat die lijn daarvoor was eigenlijk. Die mystic leash kon qua lengte net, maar je hebt geloof ik ook nog een langere versie van de mystic leash (voor bow kites eigenlijk). Nadeel is wel dat de leash in de weg zit als je tricks gaat proberen.
|
|
|
zarda

|
Ik vaar ook met de HiFi en ik heb de leash (meestal) aan mijn chickenloop, alleen heb je dan geen safety. Dus als ik denk dat er hardere wind aan zit te komen of het begint ineens harder te blazen dan zet ik de leash aan mijn depowerlijn (optie 1). Ik moet ook wel zeggen dat ik met de 9 meter nog nooit overpowered ben geweest, dus weet ik niet hoeveel depower je uit optie 1 haalt.
Groeten, Sjoerd
|
|
|
Morres

|
die leash zit er niet op voor als het hard waait, maar voor wanneer het mis gaat...
|
|
|
andy
Moderator

|
9m kan je echt heel ver depoweren. Afgelopen zondag heb ik prima ermee kunnen varen en ik weeg maar rond de 70kg.
|
|
|
powdermarc
Geen avatar
|
Bij optie 1 heb je ong 90% depower. Deze vaar ik ook meestal, maar afgelopen zondag ging het verkeerd en had ik volledige depower cq. safety nodig. Een andere kiter heeft mij geholpen met de kite vast te houden, anders lag ik ernog te spartelen. Daarna had ik de safety leach rechtstreeks op de 5th lijn gekoppeld (optie 3), met de verlengde leach, je hebt dan 100% depower, maar de leach zit dan in de weg en hangt naast de bar.
|
|
|