Welke merken zitten met veel overstock na slechtweer zomer ?

EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Oktober 15, 2011, 19:35:18
edit2Rapporteer  
Het zomerweer was slecht in Europa - dus moeten er ook minder kites verkocht zijn.
Het seizoen is nu voorbij want de 2012 modellen liggen al een maand in de winkels.
Gezien het grote aanbod van merken moeten er een paar zijn met veel overstock.
Welke ?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Oktober 15, 2011, 19:46:42
edit2Rapporteer  
Welke slechte zomer? Het heeft sinds jaren niet zoveel gewaaid, die paar druppels maken wij kiters ons toch niet druk over?
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #2 Oktober 15, 2011, 20:06:03
edit2Rapporteer  
Was een perfect zomer.. genoeg wind...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Oktober 15, 2011, 20:12:13
edit2Rapporteer  
Ofwel geen overstock...
Lijkt me heel sterk. Het zijn geen kleding fabricanten! En voor jou info... Bij slecht weer gaan de kites als warme broodjes over de toonbank. Wat snap jij niet aan kiten?

Van naish was de 10m park in juli al schaars.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #4 Oktober 15, 2011, 20:16:33
edit2Rapporteer  
Kan me goed voorstellen waarom hij het vraagt. Want mensen worden toch wel eerder geprikkeld om te gaan beginnen met kiten (dus zo van; goh, kiten.. is ook wel een dikke sport misschien) met 30 graden en wind in plaats van een shitload aan regenbuien en koud weer.
Of dit echt te zien is in de verkoopaantallen vraag ik me dan wel weer af, misschien alleen de modelletjes als Switchblade. Maar de die-hard kiters compenseren de verkoopaantallen toch wel flink met een bak aan wind dit jaar.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #5 Oktober 15, 2011, 20:34:28
edit2Rapporteer  
Volgens mij is Nash dit jaar het eerste begonnen met afprijzen.(ja jullie favoriet) Maar merken zullen de productie op de wereld wijde vraag afstellen dus ik weet niet hoe groot de invloed van het Europese weer is.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 Oktober 15, 2011, 22:05:26
edit2Rapporteer  
Europa is grote markt - indien niet de grootste markt.
Het weer: haast geen zon - redelijk lage temperaturen en regen, redelijk dikwijls harde vlagerige wind: dat houdt de beginners en de leerlingen thuis - dus die kopen geen kites met voor hen zo'n snert weer

Daarnaast:
- De beurs ging helemaal plat
- Griekenland maakte de economische vooruitzichten ook niet leuker op
- Nederlandse huizenmarkt -15% waarde
- Ontslagen vielen er ook her en der

De Die Hards hadden een leuke zomer (alhoewel ik hou toch meer van wat zon erbij en minder regen - natte kites en natte pakken van de vorige dag vind ik niet leuk)


EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #7 Oktober 15, 2011, 22:13:40
edit2Rapporteer  
@Erik Spijk Nash - als één van de grote merken - zou wel eens een probleempje kunnen hebben want buiten de Park hebben ze hun kites flink ernaast geparkeerd met hun Sigma - Geotech.
Daarnaast: veel minder Best kites op het water: alleen de Kahoona regelmatig  gezien (waar is de tijd dat Nemesis en Waroo veelvuldig zichtbaar waren?)

North leeft voort op zijn naam (en veel modellen) en mogelijk Cabrinha ook (alhoewel niet veel Cabrinha's gezien)

F-One lijkt me een minder jaar gehad te hebben met de Bandit IV, maar verwacht een toeloop op de Bandit V.

De opkomst van veel andere merken die langzaam een stuk van de markt inpalmen: Liquid Force, Zeeko, Blade, Airrush, Gin, Epic, Switch en marktsegment merken: Ben Wilson, ...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Oktober 16, 2011, 00:01:50
edit2Rapporteer  
@Erik Spijk Nash - als één van de grote merken - zou wel eens een probleempje kunnen hebben want buiten de Park hebben ze hun kites flink ernaast geparkeerd met hun Sigma - Geotech.
Daarnaast: veel minder Best kites op het water: alleen de Kahoona regelmatig  gezien (waar is de tijd dat Nemesis en Waroo veelvuldig zichtbaar waren?)

North leeft voort op zijn naam (en veel modellen) en mogelijk Cabrinha ook (alhoewel niet veel Cabrinha's gezien)

F-One lijkt me een minder jaar ygehad te hebben met de Bandit IV, maar verwacht een toeloop op de Bandit V.

De opkomst van veel andere merken die langzaam een stuk van de markt inpalmen: Liquid Force, Zeeko, Blade, Airrush, Gin, Epic, Switch en marktsegment merken: Ben Wilson, ...

Ik weet niet hoor, maar hoe kom je erbij dat naish er flink naast geparkeerd zou hebbeb met de sigma kites... De bolt verkoopt gewoon hoor! De bolt verkocht in eerste instantie nog veel beter dan de park.

En opkomst van merken zoals Gin, blade, airrush... Dude... Dat is volgens mij ook alleenmaar omdat ze in de benelux slechter zijn vertegenwoordigd.... Kijk tuurlihj blijven naish, sling, north, cabrinha 'werelds grootste, en dan heb je nog merken als flexifoil ozone fone... Niet dat ik daar verstand van heb of zow... Maar denk dat ik er niet ver naast zit... Hoe de merken verdeeld zijn is toch wel per land/regio verschillend.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #9 Oktober 16, 2011, 00:41:53
edit2Rapporteer  
Mmmmmm.....afgaande op wat ik zo op het strand zie .....in Zeeland ......heb ik het idee dat de markt enigzins verzadigd is ....of ....in elk geval dat veel kiters hun oude meuk nog een jaartje aanhouden ......
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #10 Oktober 16, 2011, 09:41:46
edit2Rapporteer  
De opkomst van veel andere merken die langzaam een stuk van de markt inpalmen: Liquid Force, Zeeko, Blade, Airrush, Gin, Epic, Switch en marktsegment merken: Ben Wilson, ...
Van Zeeko weet ik dat ze als producent geen overstock hebben, ze produceren in (in verhouding tot de meeste merken) kleine batches zodat ze er zeker van zijn dat ze alles verkopen.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #11 Oktober 16, 2011, 13:30:01
edit2Rapporteer  
het beeld wat ik van het afgelopen jaar heb:

Veel minder nieuwe vliegers op het water. Meestal zijn dit "team" riders / de betere jongens en meisjes die vette kortingen krijgen ( rechtstreeks van de importeur kopen)
De vaste middenmoot ( kitesurfers die wel fanatiek bezig zijn / als ze vrij zijn en het waait staan ze op het water)  vaart grotendeels met 2e hands ( jong spul) vaak overgenomen van de "teamriders"  .

Er zijn relatief gezien / in verhouding met de voorgaande jaren weinig echt innovatieve ontwikkelingen.

Voor de nieuwkomers in de sport was het zeker geen mooie zomer! Veel regen, weinig mooie lesdagen ( of er was geen wind of het waaide echt hard)
 
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 Oktober 16, 2011, 16:05:50
edit2Rapporteer  
Nou... Dan heeft naish heel veel teamriders, of ze komen toevallig allemaal naar de zandmotor. Maar begrijp je punt. Zeker voor beginners was het miss niet echt ideaal, weet van verschillende scholen dat dit geen top seizoen was... Deels door weer, deels door economische omstandigheden.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #13 Oktober 16, 2011, 16:35:39
edit2Rapporteer  
"teamrider" is in dezen natuurlijk een ruim begrip  Grin .
De meeste mensen die met nieuw materiaal ( die ik ken)  varen , hebben dit of rechtstreeks bij de importeur of door tussenkomst van een "echte" teamrider gekocht.
Het valt mij overigens wel op dat (op m'n homespot)  er veel Oosterburen ( die relatief gezien niet echt bijzonder goed varen / het gaat allemaal net een beetje heen en weer) met nieuw materiaal varen.
Kom je in gesprek met die gasten dan verbaas ik mij over de gigantische prijzen die ze ervoor betaald hebben. Daar is voor de NL shops ( met name op het gebied van internet) nog veel te halen!!!!

Knal je over de diverse site's in Duitsland en Nl dan valt mij daarbij meteen 1 ding op:
Alle site's in Duitsland hebben naast de Duitse uitvoering ook een Engelstalige en in sommige gevallen zelfs een NL talige uitvoering van hun site. In NL houden de shops het over het algemeen bij hun moerstaal en tja.... dan mis je omzet.

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #14 Oktober 16, 2011, 18:24:53
edit2Rapporteer  
Of de zaken overstock hebben weet ik niet, wat ik wel weet is dat bij ons heel veel gasten van Best zijn overgestapt. Nu is net als in de begintijd van Best,  Switch is een stuk goedkoper en zijn er diverse overgestapt op Switch. Zelf vaar ik 2de hands ik vind de prijzen van tegenwoordig best veel. 
zinno

Geen avatar

Berichten: 56
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #15 Oktober 16, 2011, 19:32:52
edit2Rapporteer  
Ik zou wel eens een "hoeveel heb je voor je kite betaald" topic willen starten.
Maar om een of andere reden is dat toch precies een groot taboe in de kite wereld.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #16 Oktober 16, 2011, 21:07:26
edit2Rapporteer  
tja, als je niet teveel wilt uitgeven en toch kwaliteit wil, moet je wellicht toch eens een jekyll of een hatch(die is pas goedkoop) proberen Grin :+
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #17 Oktober 16, 2011, 21:26:49
edit2Rapporteer  
Ik zou wel eens een "hoeveel heb je voor je kite betaald" topic willen starten.
Maar om een of andere reden is dat toch precies een groot taboe in de kite wereld.

is geen taboe denk ik. zelfde als met een auto kopen,bij de ene dealer krijg je meer korting als bij de ander.      dat sommige kite prijzen erg hoog zijn is wel een understatement, zie barretjes van €399 voorbijkomen, dan denk ik, ok er blijft ergens heel wat aan de strijkstok hangen.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #18 Oktober 16, 2011, 22:22:08
edit2Rapporteer  
Op een site als http://www.surfpirates.de kan je trouwens prima zien welke merken, die hun verkopen, overstock hebben. Van Nash is alles nog te krijgen tegen een reële prijs.  Van Cabrinha is de keuze uit 2011 kites inmiddels beperkt, van de 2011 Jekyll hebben ze niet veel maten meer.

@Zinno, meer dan 900 euro voor een kite plus bar vind ik te veel. Moet je wel wachten tot ze overjarig zijn en rond deze tijd kopen. Tweedehands is vaak niet veel goedkoper dan overjarig dus daar begin ik niet aan.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #19 Oktober 17, 2011, 12:34:24
edit2Rapporteer  
Ik zou wel eens een "hoeveel heb je voor je kite betaald" topic willen starten.
Maar om een of andere reden is dat toch precies een groot taboe in de kite wereld.
dat sommige kite prijzen erg hoog zijn is wel een understatement, zie barretjes van €399 voorbijkomen, dan denk ik, ok er blijft ergens heel wat aan de strijkstok hangen.
Tja, moet zeggen dat barren wel duur zijn om (goed) te produceren. 'Onze' nieuwe bar wordt tot nu toe erg goed ontvangen maar is relatief goedkoop, weet niet zo goed waar die prijzen wegkomen..
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #20 Oktober 17, 2011, 12:35:32
edit2Rapporteer  
van de 2011 Jekyll hebben ze niet veel maten meer.

Die 2011 Jekyll is volgens mij een lokkertje, iig dat zijn de berichten die ik krijg. Als je ze mailt zullen ze melden dat ie 'op is' en bieden ze wat anders aan, wss.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #21 Oktober 18, 2011, 20:13:09
edit2Rapporteer  
Prijswinnaar:
Takoon Pure 7m compleet (bar en lijnen en zak en pomp) voor 350EUR nieuw gekocht in July 2011
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #22 Oktober 18, 2011, 20:30:56
edit2Rapporteer  
@EddyC, een 2010 kite in de zomer van 2011 en dan ook nog eens een minder gewild merk, welke een retail heeft die lager ligt dan een gemiddelde A-merk ;-)

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #23 Oktober 19, 2011, 10:14:42
edit2Rapporteer  
LF HiFi Comp 7m 2011 compleet voor € 598,-   http://www.surfpirates.de/Liquid-Force-Hifi-Comp-2011
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #24 Oktober 21, 2011, 14:46:07
edit2Rapporteer  
caution spitfire 11 voor 525 van 2011
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.