Beste forumleden,
Ik zou graag advies willen over het aanschaffen van een hydrofoilset.
Momenteel heb ik een set Cabrinha Moto's (6/8/10) een TT en directional (Firewire Hellfire 5'8" 27 liter). Ik kite best al een aantal jaren (niet ieder jaar even fanatiek) en vaar op zee, voornamelijk strapless op mijn directional (ben eigenlijk meer een golfsurfer). Gewicht 75-80kg.
Afgelopen zomer ben ik weer meerdere malen gefrustreerd geweest dat er net geen 15/16 knopen wind stond en ik daarom dus niet kon varen.
Ik wil graag een alternatief om tussen 12-16 kn lekker te kunnen varen en zat daarom te denken aan een hydrofoil. Mijn hoop is dat mijn 10m voldoende low end heeft om binnen dit bereik te kunnen foilen. Is dit realistisch? Of heb ik toch een grotere low-wind kite erbij nodig?
Ik ben geen knopenjager en wil gewoon lekker freeriden, en bij voorkeur met behoud van mij huidige kite quiver, zonder een "grote investering".
M.b.t. tot een foil zat ik te denken aan een freeride frontwing van ca. 1000cm2 i.c.m. 80-90cm mast (bv. Cabrinha Hi-rise Lift). Voor het board vraag ik mij af of het heel veel uitmaakt als beginnende foiler wel/geen volume.
Graag jullie advies
Alvast bedankt!
Mvg. Bas