Hoe dom kun je zijn....

Le Coq
Gast
April 12, 2006, 17:33:00
edit2Rapporteer  
Er wordt op dit forum erg veel gesproken over veiligheid en het voorkomen van (kite) ongevallen. Lijkt mij ook niet meer dan terecht want de gevolgen van ieder ongeval zijn niet alleen vervelend voor het slachtoffer maar maar zetten de sport ook nog eens in een kwaad daglicht met alle gevolgen van dien!

Mijn mond viel dan ook open toen ik deze foto's zag:

Heb de foto's verwijderd omdat dit ook gedaan is op de website waar ze vandaan kwamen. Zie ook mijn laatste post over dit onderwerp.

Le Coq

gijsv2

Berichten: 248
Antwoord #1 April 12, 2006, 17:36:03
edit2Rapporteer  
jeezzzuuusss !!!!!

wat een droeftoeter, hij heeft dat kind nieteens vast zitten aan zichzelf maar houd het lijntje in z'n hand.

kan zo iemand niet een kiteverbod krijgen???
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #2 April 12, 2006, 17:56:26
edit2Rapporteer  
Hier zakt me broek vanaf ... heb maar even een berichtje geplaatst want dit kan echt niet !! niet normaal ..
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #3 April 12, 2006, 18:03:20
edit2Rapporteer  
foto heeft ook al op hanglos gestaan..
ik zei er wat van, krijg ik een email van die gast, zet em vanavond wel ff hier neer
bignelis

Berichten: 315
Antwoord #4 April 12, 2006, 18:19:14
edit2Rapporteer  
Tja....sommige mensen zullen het nooit begrijpen. Uiteraard heb ik ook een mooi toekomstperspectief eronder gezet.
Jackie
Gast
Antwoord #5 April 12, 2006, 18:19:26
edit2Rapporteer  
 ListenToMe Dan ben je toch echt ziek als je dat met je kind doet!!!!!! Touwtje om z'n nekkie en nw7 voor die kerel! (grinnik_kitesmiley)
CabriPro

Berichten: 328
Antwoord #6 April 12, 2006, 18:22:28
edit2Rapporteer  
heb je dit al gezien, gaat helemaal nergens over:

http://www.hanglos.nl/media/misc/2006/kitetakeoff.wmv
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #7 April 12, 2006, 18:23:02
edit2Rapporteer  
Tja (huilen_kitesmiley) Je maakt zo weer een nieuwe, zullen ze wel gedacht hebben...
Die moeder staat op die 2e foto naar die knoop te kijken alsof ze water ziet branden...

Het is maar goed dat dit niet gebeurd is:

http://www.wimp.com/flysurfing
petergun
Gast
Antwoord #8 April 12, 2006, 18:30:32
edit2Rapporteer  
Ik was erbij en kan dus uit eigen ervaring zeggen dat er echt helemaal niets spannends aan was.
Het betrof een heel klein vliegertje dat door de twee personen die het lijntje vast houden met gemak gecontrolleerd kan worden, maar dat zie je niet op de foto. Wat je wel ziet is dat de lijn helemaal slap staat met andere woorden het vliegertje levert net genoeg lift om de jongen te tillen. Springen doet iedere kiter, dus waar maak je je druk om? Daarnaast hangt de jongen nog geen meter boven de grond en kan dus ook niet van meer dan een meter vallen. Een keukentrapje is gevaarlijker.



Jackie
Gast
Antwoord #9 April 12, 2006, 18:31:52
edit2Rapporteer  
Die gozer VLIEGT gewoon weg....
Le Coq
Gast
Antwoord #10 April 12, 2006, 18:36:04
edit2Rapporteer  
Ik was erbij en kan dus uit eigen ervaring zeggen dat er echt helemaal niets spannends aan was.
Het betrof een heel klein vliegertje dat door de twee personen die het lijntje vast houden met gemak gecontrolleerd kan worden, maar dat zie je niet op de foto. Wat je wel ziet is dat de lijn helemaal slap staat met andere woorden het vliegertje levert net genoeg lift om de jongen te tillen. Springen doet iedere kiter, dus waar maak je je druk om? Daarnaast hangt de jongen nog geen meter boven de grond en kan dus ook niet van meer dan een meter vallen. Een keukentrapje is gevaarlijker.





Touwtje hangt slap?? Nog geen meter boven de grond?? We hebben het toch wel over dezelfde foto's???



Jackie
Gast
Antwoord #11 April 12, 2006, 18:53:44
edit2Rapporteer  
Ze hadde geen slechte berichten verwacht over hun actie....!!!!! dus gaan ze hun eigen nu goed praten.......DIT KAN GEWOON NIET!!!
Marin

Berichten: 31
Antwoord #12 April 12, 2006, 18:56:15
edit2Rapporteer  
Het gaat er ook nog niet zozeer om dat dit geval wel of niet gevaarlijk is... Het is en blijft je eigen keuze om eraan te gaan hangen.
Ik ben van mening dat je dit niet moet doen! En al helemaal niet met een jong jochie dat veel minder besef heeft dan een volwassene wat wel of niet gevaarlijk is. Maar goed het is gelukkig je eigen kind voor zover ik begrepen heb en niet dat van een ander mag ik hopen...

Hier komt nog eens bij dat mensen die op het strand aan het vliegeren zijn altijd op worden gemerkt door andere bezoekers. Of het nou gaat om kitesurfers, buggyers of andere takken van de vliegersport, je valt gewoon op. Zaak is dan om te bewijzen dat vliegeren geen onnodige risico's met zich meebrengt. Het met een buggy rijden door de duinen rijden en het kitesurfen in een vogelgebied kan nog zo leuk zijn, maar het mag niet. Daarnaast worden juist die acties en gevaarlijke acties altijd gezien door controleurs. Dit heeft al op vele locaties, bijvoorbeeld Terschelling, geleid tot een buggy verbod en het aan banden leggen van de mogelijkheden om te kitesurfen.
Ik ben ervan overtuigd dat een gemeente controleur die mensen ziet manliften, begint te denken dat vliegeren een gevaarlijke sport is, ik weet het uit ervaring op Terschelling!

Strekking van mijn boodschap:

Laat de vliegersport in het algemeen niet eruit zien als een gevaarlijke sport en zorg daarmee dat iedereen deze geweldige hobby kan blijven uit oefenen!!

Groet,

Marin
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #13 April 12, 2006, 18:59:42
edit2Rapporteer  
Ik was erbij en kan dus uit eigen ervaring zeggen dat er echt helemaal niets spannends aan was.
Het betrof een heel klein vliegertje dat door de twee personen die het lijntje vast houden met gemak gecontrolleerd kan worden, maar dat zie je niet op de foto. Wat je wel ziet is dat de lijn helemaal slap staat met andere woorden het vliegertje levert net genoeg lift om de jongen te tillen. Springen doet iedere kiter, dus waar maak je je druk om? Daarnaast hangt de jongen nog geen meter boven de grond en kan dus ook niet van meer dan een meter vallen. Een keukentrapje is gevaarlijker.





Het is dat het goed is afgelopen. Maar als je in het verleden kijkt dan is het ook heel regelmatig fout gegaan, met hele vervelende gevolgen.
Punt is dat je helemaal niks kan uitsluiten, dus waarom het risico nemen.
Naifiteit van de ouders of gewoon dom....?!
Als het wel mis was gegaan dan zou het niet alleen gevolgen hebben voor het kind en de ouders maar dan loop je ook nog eens het risico dat je het verkloot voor de overige kiters die gebruik maken van de spot.
In mijn ogen gewoon dom en onverantwoordelijk!
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #14 April 12, 2006, 19:13:20
edit2Rapporteer  
ik spring zelf ook wel eens met mijn firebee..
een matras kite.. scheelt al .. maar dan als 't lekker waait ga je zo ver.. en zo hoog..
als je ''n kind met zo'n vlieger laat gaan.. en dan nog vastbind aan een touw..
dat is ongehoord.. mensen moeten nadenken.. hij wist van te voren wat mensen hier van zou den vinden
maarja...
La Flauwurhman

Berichten: 866
Antwoord #15 April 12, 2006, 19:23:18
edit2Rapporteer  
Een keukentrapje is gevaarlijker.

Ja, als je je keukentrapje boven op de rand van een wolkenkrabber zet en er dan op gaat staan, dan wordt het keukentrrapje gevaarlijker. Het is maar net wat je met je spullen doet!

Gast, wees blij dat er niets ernstigs is gebeurt en leer wat van deze reacties!
slingshot {Thomas}

Berichten: 1466
Antwoord #16 April 12, 2006, 19:59:14
edit2Rapporteer  
nou gaat nog goed met kort touw, de volgende keer doen ze touw langer en dan gaat fout let maar op (huilen_kitesmiley)
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #17 April 12, 2006, 20:10:42
edit2Rapporteer  
Gewoon onverantwoord en verwerpelijk..
Gerrie

Berichten: 231
Antwoord #18 April 12, 2006, 20:28:39
edit2Rapporteer  
Het is trouwens wel op 1 april gepost.....

zwelgje

Berichten: 54
Antwoord #19 April 12, 2006, 21:40:02
edit2Rapporteer  
Ik was erbij en kan dus uit eigen ervaring zeggen dat er echt helemaal niets spannends aan was.
Het betrof een heel klein vliegertje dat door de twee personen die het lijntje vast houden met gemak gecontrolleerd kan worden, maar dat zie je niet op de foto. Wat je wel ziet is dat de lijn helemaal slap staat met andere woorden het vliegertje levert net genoeg lift om de jongen te tillen. Springen doet iedere kiter, dus waar maak je je druk om? Daarnaast hangt de jongen nog geen meter boven de grond en kan dus ook niet van meer dan een meter vallen. Een keukentrapje is gevaarlijker.


volgens mij is manlifting verboden in Nederland en met een reden! Check dat filmpje (http://www.hanglos.nl/media/misc/2006/kitetakeoff.wmv) dan snap je waarom!
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #20 April 12, 2006, 22:16:56
edit2Rapporteer  
Heb vroeger veel gevliegerd, en de gekste dingen gedaan en meegemaakt.
Zo ook een keer op Scheveningen strand, een gast was ook aan het manliften, touw brak of schoot los, maar dan maak je een zwieper onder je vlieger door kom je op je rug neer, dus die gast brak zijn rug, en hij hing maar 3m hoog.
Claudia

Berichten: 502
Antwoord #21 April 12, 2006, 22:33:54
edit2Rapporteer  
Heb er dus ook wat van gezegd op hanglos en kreeg ook een mailtje van ene H.M. van Deutekom, dit is wat hij en ik naar elkaar schreven, te stupid voor woorden zou je haast zeggen.

From: "H.M. van Deutekom" <hesterstephan@quicknet.nl>
To: <may_tale@hotmail.com>

weinig genuanceerd claudia, heb jij nooit leren lopen, zwemmen, fietsen,autorijden etc....? stephan

 From: "Claudia H." <may_tale@hotmail.com>
To: <hesterstephan@quicknet.nl>

over weinig genuanceerd gesproken.....waar heb je het over?

From: "H.M. van Deutekom" <hesterstephan@quicknet.nl>
To: "Claudia H." <may_tale@hotmail.com>

over je reactie op hangos.com terzake het jongetje dat aan een lijn aan het kiten is..

To: <hesterstephan@quicknet.nl>
Sent: Monday, April 03, 2006 5:27 PM

Het kindje is duidelijk overpowered als ie zo ver de lucht in schiet, blijf erbij dat ik dit de meest onverantwoordelijke actie ooit vind! Dit is niet de manier waarop je iemand, zeker geen kindje leert kiten. Geef dan wat geld uit en koop een kleiner kiteje, waarmee hij niet 3 meter uit de lucht knalt als hij even verkeert stuurt of wat dan ook!!!!

From: "H.M. van Deutekom" <hesterstephan@quicknet.nl>
To: "Claudia H." <may_tale@hotmail.com>

duidelijk geen ervaring...en het is nog steeds zo dat sommige mensen menen overal een professionele mening over te kunnen hebben, even een malle vraag hoor, ..maar hoe kan het kind "overpowered" zijn? Ik geloof wel dat mensen een mening vormen op basis van eigen kunnen. Er is je verder dan ook niets kwalijk te nemen.

From: "Claudia H." <may_tale@hotmail.com>
To: <hesterstephan@quicknet.nl>

Er is niemand op het forum die deze situatie goedkeurt, volgens jou dus allemaal geen ervaring? I rest my case, lees nog maar eens waarom het kind overpowerd is.....mijn mening is niet op basis van eigen kunnen maar gewoon met een gezond verstand! Ga lekker door joh! Lekker laten lanceren op het strand!!!

From: "H.M. van Deutekom" <hesterstephan@quicknet.nl>
To: "Claudia H." <may_tale@hotmail.com>

Je bedoelt waarschijnlijk dat de kite overpowered is. Lezen is ook duidelijk niet je sterkste kant, ik doe het even uit mijn hoofd, maar de eerste reactie was volgens mij "onschuldig strandvertier" maar nogmaals uit mijn hoofd. Ik hou het graag bij mezelf voor wat aangaat mijn mening en ben daar niet onzeker over.
Ik respecteer graag de gefundeerde mening van een ander. Jammer dat je je zo aangevallen voelt, hoelang kite je al? gr

From: "Claudia H." <may_tale@hotmail.com>
To: <hesterstephan@quicknet.nl>

Sorry, maar een kite is nooit overpowerd, je BENT overpowerd met een te grote kite. Kite nu 3 jaar en voel me niet aangevallen, was ook niet diegene die een mailtje stuurde! Laatste mail, ga mijn tijd verder niet verdoen op zo'n laag niveau! Hoop niet dat je zekerheid je nog eens de dood in drijft! Sterkte!!

laatste antwoord waar ik dus niet meer op gereageerd heb, te erg gewoon:

Ik kite zelf niet..
kevin_kite
Gast
Antwoord #22 April 12, 2006, 22:44:34
edit2Rapporteer  
Er word wel snel met het vingertje gewezen. misschien heeft dat ventje en zijn vader wel heleboel vlieger ervaring. Ik zelf heb dat vroeger ook met mijn zoon gedaan,wel met meer mensen er om heen en ook maar een meter of 2 touw er aan. Hij vliegerde vanaf zijn 3 jaar en kon al snel beter met vliegers omgaan als ik nu sommige aan de waterkant ziet. Nu gebruikt hij die ervaring op zee,hij sprinkt hoger, hij doe gekker en zijn vliegers zijn bijna 10 keer groter. Nu zeggen ze, hij gaat lekker,maar zou het risico kleiner zijn ik weet het niet.Natuurlijk is het gevaarlijk zeker zonder vlieger ervaring
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #23 April 12, 2006, 22:45:26
edit2Rapporteer  
Buiten het feit dat van een aanzienlijkhoogte kan val, zou de lijn ook kunnen breken, dan is je rug gewoon aan snot!
En Claudia, laat je niet in de zeik nemen door dit soort domme mensen, laat ze er zelf maar achter komen hoe dom ze zijn!
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #24 April 12, 2006, 22:55:01
edit2Rapporteer  
En dan ook nog: zelfs als het touw heel blijft kun je behoorlijk niks terecht komen zoals je kunt zien in: http://www.hanglos.nl/media/misc/2006/kitetakeoff.wmv
Daar heb je volgens mij geen lang touw voor nodig. een loopende kite doet de truc ook wel
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.