verbranden op het water

-arjan-

Berichten: 36
Juni 07, 2006, 01:10:54
edit2Rapporteer  
Ik denk dat er velen wel last van hebben. Dat na een zonnige dag kiten je gezicht verbrand is....

Wie heeft er goede tips om dit te voorkomen? Ik heb me 1 keer ingesmeerd met zonnebrand, maar dat begon als een gek te prikken in mijn ogen. En volgens mij is dat waterproof ook onzin. Is sunblock misschien een goede oplossing..? Of zonnebrand die niet prikt in je ogen en tijdens het kiten er gewoon echt op blijft zitten..?

Heeft er iemand een aanrader? Ik hoor het wel...
DENNS

Berichten: 911
Antwoord #1 Juni 07, 2006, 01:14:30
edit2Rapporteer  
je moet het ook niet in je ogen smeren loser
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #2 Juni 07, 2006, 01:18:02
edit2Rapporteer  
gewoon zonnebrand insmeren tot onder je ogen. dan heb je nergens last van
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #3 Juni 07, 2006, 01:18:36
edit2Rapporteer  
Gewoon je cap opdoen:P. en een zonnebril..  Geintje:)..

even serieus:.. Ik heb er zelf nooit last van, de eerste keren van het jaar zeker wel.. Maar het lijkt net als ik steeds bruiner ben, ( ook op mijn gezicht dus), ik steeds minder verbrand. Ik verbrand trouwens nooit snel hoor. dan moet de zon echt heel scherp zijn... Maar mijn tactiek, gewoon eerst lekker bruin worden, later minder last van verbranding
Frits

Berichten: 726
Antwoord #4 Juni 07, 2006, 01:19:51
edit2Rapporteer  
Gewoon vaker kiten Smiley
tim_k

Berichten: 92
Antwoord #5 Juni 07, 2006, 01:22:08
edit2Rapporteer  
voordat je de zon in gaat de zonnenbrand even in laten trekken (1/2 uurtje geloof ik)
lennart

Berichten: 1167
Antwoord #6 Juni 07, 2006, 01:23:08
edit2Rapporteer  
idd vaker kiten !! ik ben nu bruin(er) en heb er geen last meer van ...
Darkwing
Gast
Antwoord #7 Juni 07, 2006, 01:23:43
edit2Rapporteer  
Heb er zelf in nederland ook niet echt veel last van, van verbranden. Maar als je je insmeert, zou ik niet te veel smeren, en het eerst ff 10 minuutjes goed laten intrekken.

Dacht dat zonnebrand wel beter voor je huid was, helpt om huid kanker te voorkomen.

Idd gewoon vaker in de zon zitten
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #8 Juni 07, 2006, 01:25:52
edit2Rapporteer  
Kan even niet op de naam komen, maar er is een merk dat een watervaste zonnebrand factor 45 heeft, 's ochtends insmeren (niet 10 seconden voordat je het water ingaat want dan is het nog niet ingestrokken en loopt het inderdaad in je ogen) en je bent voor de hele dag beschermd. Maar als het goed is ben je nu al poepbruin door al die mooie dagen!
Fe®®y

Berichten: 424
Antwoord #9 Juni 07, 2006, 01:35:22
edit2Rapporteer  
Ik gebruik nivea factor 50+ extra watervast.
zelfs in Egypte smeer ik me maar 1 keer in, gewoon als je uit bed komt insmeren kan het eerst in trekken werkt de heledag.
maar er zijn natuurlijk ook andere merken, gewoon hoge factor voor kinderen nemen.
milamber

Berichten: 354
Antwoord #10 Juni 07, 2006, 01:47:38
edit2Rapporteer  
Rood/oranje is toch een helemaal hip kleurtje nu, waar maak jij je druk om?Smiley
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #11 Juni 07, 2006, 02:01:58
edit2Rapporteer  
Rood/oranje is toch een helemaal hip kleurtje nu, waar maak jij je druk om?Smiley

jazeker. met het wk voor ons:)
Otto

Berichten: 416
Antwoord #12 Juni 07, 2006, 02:21:53
edit2Rapporteer  
Maarre als je factor 50 gebruikt wordt je dan sowieso wel een beetje bruin?
litewave

Berichten: 607
Antwoord #13 Juni 07, 2006, 02:30:31
edit2Rapporteer  
ik sluit me aan bij frits en g-dam
daanbanaan

Berichten: 585
Antwoord #14 Juni 07, 2006, 02:36:51
edit2Rapporteer  
tip van mn grootmoedertje : ff een uurtje in laten trekken
Nino

Berichten: 333
Antwoord #15 Juni 07, 2006, 02:48:41
edit2Rapporteer  
Howdy,

Niet meer verder zoeken! Je moet Ultrasun factor 20 kopen. Werkt op alcoholbasis. Eén keer insmeren, ff een halfuurtje UIT de zon blijven en je bent de hele dag beschermd en is echt waterproof. Als je echt heel snel verbrandt moet je de factor 28 mountain formula kopen. Mijn´dinnetje verbrandt echt als de neten en die is op Sardinie in zout water en de hele dag zon zelfs heel gebleven.
Is ietsje duurder, maar je hoeft het dan ook maar één keer te smeren.
Het klinkt haast te mooi om waar te zijn maar ik zweer erbij.

Je kunt het kopen op Schiphol, bij de meeste Etos en op www.i-drogist.nl.

Eén nadeel: Het stinkt!

geluk!
Fe®®y

Berichten: 424
Antwoord #16 Juni 07, 2006, 02:57:14
edit2Rapporteer  
@ Otto

je wordt gewoon bruin, maar eh je kite toch niet om bruin te worden (hangloose_kitesmiley)
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #17 Juni 07, 2006, 03:18:32
edit2Rapporteer  
Tip: je kan altijd nog met een burka het water op!
kees
Gast
Antwoord #18 Juni 07, 2006, 03:30:10
edit2Rapporteer  
Je moet een zak over je hoofd doen. (hangloose_kitesmiley)
roelvdgun

Berichten: 591
Antwoord #19 Juni 07, 2006, 03:31:54
edit2Rapporteer  
15 min voordat je t water opstapt insmeren, dus eerst insmere, spul in elkaar zetten, kite kleding aan, kiten maar tot je bruin ben (H) en soms fftjes bijsmeren...
andere optie, vaak in de zon thuis Grin
kees
Gast
Antwoord #20 Juni 07, 2006, 03:33:33
edit2Rapporteer  
Zonne brand is geen plastic laagje dat alle zonne strallen tege houd. o_O
Het beschermt tege allemaal dingen, je wordt er nog wel bruin door, als ik het goed uit smeer teminste wordt ik bruin.
metal-x
Gast
Antwoord #21 Juni 07, 2006, 15:40:10
edit2Rapporteer  
ik heb een hele goede zonnebrand thuis weet niet zo hoe die heet (school) zal het thuis even opzoeken en dan 15 min voor je het water opgaat even smeren en dan ben je de hele dag veilig zelfs ik (als ik 10 min bezig ben in de zon ben ik al een kreeft)
pat2006
Gast
Antwoord #22 Juni 07, 2006, 18:14:08
edit2Rapporteer  
Ik merk dat sommigen niet echt weten hoe het nu zit met verbranden, dus hierbij mijn poging.

Er is UV-A en B (ultraviolet), er is ook een C variant, echter deze is niet de belangrijkste die met verbranden en huidveroudering(!) te maken heeft.

Enkelen onder jullie geven het advies om gewoon vaker in de zon te zitten, fijn advies hoor !! Maar dat helpt niets tegen diegenen die gevoelig zijn. Het ene huidtype is het andere niet. Als jij het geluk heb om veel pigment in je huidlaag te hebben dan 'beschermt' jouw huis met een natuurlijke 'roest reactie' tegen het teveel aan zonne-straling. Dis is wat bruin worden is, oxidatie van je pigment.

Na langere blootstelling van je huis aan de zon wordt ook de opperhuid dikker, dit is een extra bescherming tegen de zonnestraling, hierdoor dringen de UV-A (met name A) en B minder dip door in de huid.

Voor een optimale bescherming zou je moeten kijken hoe de Australiers omgaan met de zon, deze hebben al jaren ervaring met extra schadelijke straling door het dunnere Ozon-gat in de atmosfeer boven hun continent.  De meesten die ik daar ben tegengekomen gebruiken een sunblock met factor 30 up to 60 !!

Een goede block die goed werkt is gebaseerd op Zink-oxide (zinkzalf variant). De meest kinder-zonnebrand (aanrader !!) bevat meer of minder zinkoxide. Ook titaan-oxide is beschermend, deze werkt door weerkaatsing van de zonnestraling.

In het algemeen kun ej stellen (net als veel bovenstaande reacties) neem de tijd om je vooraf, voordat je richting het water gaat goed in te smeren, gebruik daarnaast gewoon een goede blocker (kinderzonnebrand of ultrasun, nivea hoge factor etc.) Je merkt aan de dikte van de creme hoeveel zink en of titaan oxide block erin zit.

Neem van mij aan (schade en schande wijs geworden) dat het de moeite loont om je goed te beschermen tegen de zon, dat buine kleurtje ben je zo kwijt, de rimpels en zonverouderde huid na enkele jaren niet !!

Grt,

P
medisport

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #23 Juni 08, 2006, 04:37:09
edit2Rapporteer  
Zonnecreme van het merk DAYLONG smorgens insmeren en laten intrekken dit werkt voor de heele dag lang, je hebt het in beschermfakter 25 of 50. Dit is het allerbeste wat er op dit gebied bestaat. veel succes ermee.
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #24 Juni 08, 2006, 04:50:29
edit2Rapporteer  
Verschil:

- die zinkoxide of titaniumoxide (=titaanwit dat ook in verf gebruikt wordt) blokkeert de straling direct en die hoeft niet 'in te trekken'. Ook bij de Natuurwinkel etc. te koop.

- de andere werken hormonaal. Daarom moet je ze een half uur van te voren smeren: ze gaan een reactie aan in je huid. Dat is net iets anders dan 'er in trekken'.
Je hebt niet dat beetje witte effect van titaan. Maar sinds er zorgen ontstonden over die hormonale werking wordt door sommigen titaan aangeraden voor kinderen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.