vogelgebied autostrand - waar is de grens?

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
September 17, 2007, 21:57:46
edit2Rapporteer  
Er was gisteren wat verwarring (bij mij) over de no-kite areas op ons aller Playa - klopt dit kaartje, het stemt mi niet overeen met de paaltjes en de bordjes. Er zit namelijk wel een heerlijk stukje spiegelglad water achter die zandbankjes tegenover het strand... Wie het weet mag het zeggen.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #1 September 17, 2007, 22:15:59
edit2Rapporteer  
Volgens mij klopt het aardig. Dat stuk met "nosurfing" hier kan je volgens mij alleen varen als het super hoog water is. Ik krijg wel eens de indruk dat kiters die "geen hoogte kunnen lopen" daar varen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 September 17, 2007, 22:17:51
edit2Rapporteer  
Plaatje klopt niet helemaal, vogelgebied is groter als hier aangegeven. Zo is de gehele kant aan de Slufter vogelgebied, dus verboden te kiten (helaas, want door al die kommen is het een superplek met Z-ZW)

Als je het strand op komt lopen heb je eerst rechts grasland. Waar dit overgaat in strand staan rechts een hele palenrij in het water waarvan de eerste twee/drie een bordje erop hebben met "verboden vogelgebied" of iets dergelijks. Deze rij (zichtbaar met laag water) loopt helemaal door tot aan de slufter tot aan de zandbanken (ook alleen maar zichtbaar met laag water). Die zandbanken zijn ook verboden terrein. Je zal daar ook op het strand een ronde vogeluitkijkpost zien staan.

Wat mij betreft verdwijnt dat hele vogelgebied, maar de provincie en natuurmonumenten denken daar heel anders over helaas.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #3 September 17, 2007, 22:46:39
edit2Rapporteer  
Tot aan de boordjes vogelrustgebied. Geen geitewollensok die mij daarvoor kan bekeuren. Het plaatje zal niet helemaal kloppen.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #4 September 17, 2007, 23:06:14
edit2Rapporteer  
Als dat plaatje niet klopt. Waar komt het dan vandaan?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 September 17, 2007, 23:09:30
edit2Rapporteer  
Plaatje klopt niet helemaal, vogelgebied is groter als hier aangegeven.

maak daar dan dus maar van helemaal niet. Dus als ik het goed heb is het inderdaad de hele kust tot aan de paaltjes links van de de eerste trap op de sluftert.

Vlaardingen, jij bent toch RV voor de kitesurfvereniging? Weet jij het naadje van de kous?
dkite

Berichten: 109
Antwoord #6 September 17, 2007, 23:29:15
edit2Rapporteer  
Er staan paaltjes langs de gehele grens. Alleen bij hoogwater zijn er nog maar enkele zichtbaar. De rest zit net onder water (oppassen dus). Maar blijf gewoon 500m van de zandbanken af en dan jaag je die beesten niet weg en kunnen ze rustig dooreten. Ik ben ook geen fan van die geitenwollensokken brigade maar het begint winter te woorden en een hoop vogels trekken nu naar het zuiden. Tijdens die trektocht hebben ze een aantal plekken waar ze flink wat voedsel naar binnen moeten werken om de tocht naar Afrika te overleven. Als wij die beesten de hele tijd opjagen (zoals afgelopen zondag continue gebeurde door die eikels in het kommetje) dan kunnen ze niet voldoende eten en vallen ze halverwege dood uit de lucht... het gaat al slecht zat met de natuur dus ik denk dat ieder de plicht heeft wel een beetje rekening te houden met die beesten. Je kon zondag met ZW overal varen (meer als 9 vierkante kilometer)....bovendien als we zo doorgaan met zijn allen zijn we de spot zeker kwijt (we worden namelijk nauwlettend in de gaten gehouden door onze geitenwollensokken medemensen).
Arnoud

Berichten: 22
Antwoord #7 September 18, 2007, 00:26:56
edit2Rapporteer  
Bij mijn weten is het volgende kaartje de meest recente en volgens de afspraken die gemaakt zijn
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #8 September 18, 2007, 00:29:17
edit2Rapporteer  
Hmm het kitegebied is veel kleiner dan ik had gedacht...
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #9 September 18, 2007, 01:26:31
edit2Rapporteer  
ja joh en wie let erop.....
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #10 September 18, 2007, 01:35:20
edit2Rapporteer  
Bij mijn weten is het volgende kaartje de meest recente en volgens de afspraken die gemaakt zijn


Dit is het (goedgekeurde) plan maar is nog niet actueel.
de planning is in het voorjaar 2008 door te voeren, als het zover is wordt dit aangeduid middels flyers, media en borden ter plaatse.
zie : http://www.autostrand.nl/00036.html
download het Wordbestand (link linksonderin)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #11 September 18, 2007, 01:51:04
edit2Rapporteer  
Ik ga er van uit dat paaltjes actueel zijn. Als je de paaltjes moet geloven en de überhufter zelf dan kom je toch hier op uit:
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #12 September 18, 2007, 01:58:29
edit2Rapporteer  
ja joh en wie let erop.....
Lex dat is nou net het punt. Ik doe ff advocaat van de duivel: stel er staat een intens geitewollen sok met een giga camera kitesurfers te tellen die in zijn Natur Schütz Sperrrrrrgebiet beulen, en die gaat fijn klikken bij de lokale politiek (bv, de CU), dan komt dat een keer terug. En als het de petoete zijn dan kan je nog op een prent rekenen ook.
Dit topic is om de onduidelijkheid weg te nemen.
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #13 September 18, 2007, 02:48:51
edit2Rapporteer  
Die prent is het ergste niet maar het sluiten van deze super plek zou pas echt drama zijn.. Wees nou niet zo stom en blijf uit het vogelgebied. Wij koester onze hobby en dat doen die vogelaars ook dus een beetje respect kan geen kwaad.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 September 18, 2007, 03:33:31
edit2Rapporteer  
Ik ga er van uit dat paaltjes actueel zijn. Als je de paaltjes moet geloven en de überhufter zelf dan kom je toch hier op uit:

Zo zou het precies kloppen idd. Klote he?

Wat Natura2000 betreft wordt er bijna nergens meer gekite langs de Nederlandse kust in de toekomst...

En dat het slecht gaat met de natuur, als er genoeg vis zit zijn er genoeg vogels. Een dier wat heel gevoelig is voor vervuiling is de zeehond. En daar zijn er de laatste paar jaar genoeg van rond Oostvoorne. Dus zo slecht gaat het helemaal niet, gelukkig.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #15 September 18, 2007, 14:09:52
edit2Rapporteer  
Volgens het laatste plaatje zou ik steeds geflitst worden, met name de ruimte naar de overkant. Daar ga je voor je eigen veiligheid surfen omdat je dan achter de school/beginners barricade surft.
Soms surf je voor langs maar dat werd verleden keer gelijk afgestraft door het bijna afsnijden van mijn nek. Gevolg was een messcherpe snee in mijn pak op keel hoogte en een flinke wond in mijn nek. (ik mag echt van geluk spreken dat ik de lijnen nog over mijn hoofd kon gooien tijdens het varen) Het gaat allemaal per
ongeluk en vriendelijk maar geeft wel aan dat als de kiters nog meer in elkaar worden geschoven dit soort dingen steeds meer gaan gebeuren.
Ik vind het inderdaad een punt wat je aansnijd Rudo.

Flora 2000 hahaha
En wat betreft die dooie dieren van de laatste tijd op het strand... die vervuiling sluimert in het water en zie je niet.. Maar die 180 kiters in het water op zondag die vallen op en kunnen aangewezen worden als de grote boos doener van het "verdwijnende zee leven"

Zonsondergang afgelopen zondag...de rust is terug gekeerd op autoplaya.. nog een laatste rakje met nog 2 andere sport idioten...
Varen we tussen de vogels door. Ze zijn terug gekeerd helemaal gezond en blij. Hun maatjes die het niet hebben overleeft liggen zwart aangespoeld te rotten op het strand stijf van de olie en andere vervuiling die ze via vervuilde vis hebben opgeslokt. Die kadavers zie je ook steeds meer liggen.
Waar ligt nou inderdaad de grens..

Prijsvraag: zoek de verschillen en kleur de plaatjes in… Wat doen we fout?


 
   
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #16 September 18, 2007, 14:48:31
edit2Rapporteer  
Cheer up Fred, bij de poelier liggen verse...
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #17 September 18, 2007, 15:08:53
edit2Rapporteer  
Tis ook nie eerlijk.. zij zijn groot en ik is klein...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 September 18, 2007, 15:38:22
edit2Rapporteer  
Volgens het laatste plaatje zou ik steeds geflitst worden, met name de ruimte naar de overkant. Daar ga je voor je eigen veiligheid surfen omdat je dan achter de school/beginners barricade surft.

Je hebt gelijk, met de drukte van de afgelopen zondagen is het niet meer te doen om binnen het gebied te blijven. Maar helaas blijft het vogelgebied verboden gebied. Verbaasd me dat we nog geen klachten hebben gehad via het NKV of de website autostrand.nl
Vlaardingen

Berichten: 726
Antwoord #19 September 18, 2007, 16:05:48
edit2Rapporteer  
Bij mijn weten is het volgende kaartje de meest recente en volgens de afspraken die gemaakt zijn



Dit verhaal is aardig compleet. In de nieuwe situatie Maasvlakte2 zijn de zandbanken met de bekende zeehondjes No-Go-Area. Verzoek aan een ieder uit deze gebieden te blijven. Zeuren op dit forum op andere heeft geen zin, spreek mensen erop aan die toch in het vogelgebied komen. Het verstoren van vogels in het broei gebied is een serieus issue. Steeds meer soorten planten en dieren verschijnen op de Rode Lijst.
Aan de hand van deze rode lijsten wordt beleid ontwikkeld om populaties die in de knel zitten te beschermen. Voor Vogelbescherming is de Rode Lijst van bedreigde vogels een zeer belangrijk uitgangspunt voor de beschermingswerkzaamheden. Een ieder heeft hierin zijn verantwoordelijkheid te nemen. Voor alle duidelijkheid, Kiten wordt gedoogd op het autostrand, in theorie is het verboden!

Globaal kan je zeggen dat het met rood omlijnde gebied op dit plaatje
http://slufterhufters.com/forum/download.php?id=330&mode=view het vogelrustgebied is.(thanks Arno)



Dree
Regiovertegenwoordiger NKV




Voor meer informatie kijk op http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=25798.0
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #20 September 18, 2007, 16:56:35
edit2Rapporteer  
Yo Dree, thx!
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #21 September 22, 2007, 20:09:53
edit2Rapporteer  
Voor de politie oostvoorne hoeven we niet bang te zijn..zag er laatst 2 op de moter het strand op rijden..kwamen naar hun maten kijken die aan t kitesurfen waren!......
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.