Cabrinha lijnconnectors 'gebroken' ..?

E-OnE

Berichten: 10
September 13, 2008, 22:11:48
edit2Rapporteer  
Hi 2 y'all,
Ik heb de smaak te pakken gekregen en heb na m'n lessen  Smiley 2 cabrinha 'Convert's'  aangeschaft met een sol2007 142. Echter na het uitpakken valt me op dat alle 4 de lijnconnecters in het midden slapper/dunner zijn, bijna alsof ze zijn ingesneden. Undecided Ik kan ze zo doorbuigen, bijna vouwen.
Trouwens bij beide 'barren' is dat zo, de 1 iets minder dan de ander.
Maar voordat ik nieuwe ga claimen, zie ik graag een reactie van jullie.
Thanx in advance  ThumpsUp,
E-OnE

Hieronder de foto's, met een camera zonder zoom helaas. Maar maakt het al wel duidelijker.
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #1 September 13, 2008, 22:13:52
edit2Rapporteer  
Foto?

Vragen bij de winkel waar je ze gekocht hebt?
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #2 September 13, 2008, 22:17:33
edit2Rapporteer  
klopt dit is omdat ze hem aan beide kanten hebben dubbelgevouwen zegmaar.

het is sterk genoeg hoor.

succes met je vliegers
E-OnE

Berichten: 10
Antwoord #3 September 13, 2008, 23:31:44
edit2Rapporteer  
Alvast bedankt voor jullie reply. ThumpsUp
Mmmm....tja gelijk ff 'n foto, erbij was duidelijker... Wink, heb vandaag net camera uitgeleend, probeer deze asap te plaatsen ter complementering van het verhaal.
Ben blij te lezen dat het zo hoort, al blijf ik het vreemd vinden.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #4 September 14, 2008, 00:36:21
edit2Rapporteer  
Kijk maar eens goed naar die pigtails (lijnconnecters), dan zie je hoe ze dat gemaakt hebben.
Dan begrijp je waarschijnlijk ook waarom het midden dunner is.
Je ziet ook dat het midden net zo dik als als het lusje op het uiteinde.

Cabrinha heeft die pigtails nog netjes afgewerkt. Als je de slingshot pigtails ziet, dan verschiet je echt effe. Maar dat hoeft niet want het is allemaal stevig.

Hier een zelfgemaakte, weliswaar met een langer middenstuk:
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #5 September 14, 2008, 12:39:36
edit2Rapporteer  
2 weken geleden had ik op Oostvoorne een gesprekje met een franstalige Belg (Oui, je parle francais un peu) hij liet me toen de lijnen zien van zijn gloednieuwe Cabrina. Na 3 keer gebruik waren er al duidelijke sporen van slijtage op plekken waar helemaal geen wrijving of iets dergelijks iszijn. M.a.w. de kwaliteit van de lijnen is m.i. ondermaats.  ThumpDown

Ik heb hem geadviseerd terug te gaan naar zijn Brusselse Cabrina verkoper. ListenToMe
E-OnE

Berichten: 10
Antwoord #6 September 14, 2008, 17:50:27
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de foto RORY, maar zoals je kan zien, zien ze er bij mij toch wel wat anders uit. (zie geplaatste foto's bovenaan). Ben bennieuwd naar jullie (nieuwe) reactie's.
Gr.
E-1
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 September 14, 2008, 19:05:21
edit2Rapporteer  
Zo zien ze bij mij op maar Cabrinha's ook niet uit, ik zou terug gaan want
het lijkt verdacht veel op een productie fout.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #8 September 14, 2008, 23:54:09
edit2Rapporteer  
hier mijn nieuwe poging Smiley
lijken ze hier wel op?
Dit zijn de lijnconnecters van mijn Switchblade 3 die ik bijna een jaar gebruikt heb.

Als je goed kijkt, dan kun je zien hoe die lijnconnecters gemaakt worden. Ze pakken een dyneema lijn. (Er zit geen kern in die lijn). Als je de lijn inelkaar duwt, krijg je ruimte tussen de strengen. Het uiteinde van zo'n lijn steken ze een aantal cm vanaf het uiteinde door de lijn naar binnen. Dus je krijgt een lusje en een dikker stuk op die plek waar de lijn in de lijn zit. Dat stikken ze vervolgens vast en je hebt een mooi afgewerkt stuk connecter.
Ze hebben die connecters kort gehouden, dus je hebt maar een heel klein stukje waar de lijn niet dubbel is. Daarom is die daar dunner, en buigt die daar.
Die dyneema lijn is opgebouwd uit strengen. Zolang er geen strengen doormidden zijn is er niks aan de hand.
Als je op mijn foto kijkt, zie je bij 1 grijze lijn dat er iets uitsteekt. Dat is het uiteinde van de oorspronkelijk rechte lijn. Dat is dus niet een streng die kapot is. Het kan er soms wel raar uitzien.

Als je het niet vertrouwd kun je altijd je dealer er even naar laten kijken. Ik zou dan wel even een betere foto maken want jouw foto is niet echt duidelijk.

succes
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #9 September 15, 2008, 00:02:38
edit2Rapporteer  
.
Goldfinger

Berichten: 32
Antwoord #10 September 15, 2008, 08:45:41
edit2Rapporteer  
Bij mij zien ze er ongeveer ook zoals op de bovenstaande foto uit.
Ik heb me er niks van aangetrokken maar het is me wel opgevallen.
De meeste zorgen schijn je om de LE naad te moeten maken.
Bij de 2009 versie staat niet voor niks de term "improved LE seam"

Maar goed, ik heb nog nergens last van. Het is maar net hoe je er mee om gaat.
Als ik sommige klappen hoor van kites van lessers, krijg ik bijna een hartverzakking.
Helemaal niet raar dat ze een keer slijten.

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #11 September 15, 2008, 10:47:37
edit2Rapporteer  
Ik heb toch te vroeg geoordeeld, ik heb die van mij bekeken en die zien er ook zo
uit als die van Rory en ik vaar er al weer meer als 1.5 jaar mee en er is nog niks
gebeurt dus ik denk dat je jezelf niet meer druk over hoeft te maken.
E-OnE

Berichten: 10
Antwoord #12 September 16, 2008, 10:27:25
edit2Rapporteer  
Thanx 2 u all!!
En RORY, ik had het natuurlijk na je 1ste uitleg al moeten snappen. Maar na je 2de post viel het bekende kwartje pas. Het is ook eigenlijk heel logisch, (schaam, schaam).
Je extra pics. maakte het plaatje helemaal kompleet; TOP! ThumpsUp
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #13 September 16, 2008, 11:37:53
edit2Rapporteer  
geen probleem. graag gedaan, daar is het forum voor.
Beter dat je het vraagt als je dingen niet begrijpt, ipv meteen conclusies te trekken dat de kwaliteit ondermaats is. Maar het is natuurlijk altijd mogelijk dat er productie fouten zijn.

Veel plezier met je Converts,
keep it safe ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.