Mag ik aan jou vragen waar er staat dat kiten verboden is op IJburg. Die informatie kan zeker nuttig zijn voor mijn onderzoek. Ik ben hier nu al een tijdje mee bezig, maar ik heb nog nergens gelezen dat het niet mag. Wel dat het daar gevaarlijk is vanwege de hekken in het water, maar zo ver ik weet word daar nog aan gewerkt.
Ik studeer trouwens Leisure Management en ben voor mijn afstudeeronderzoek een doelgroep-, locatie analyse aan het maken over kitesurfers en dan met name over de kitesurfers uit de omgeving van Amsterdam. En voor dit onderzoek moet ik in contact komen met zoveel mogelijk kiters die uit Amsterdam komen of op IJburg/ Ouderkerkerplas kiten.
ik ben vandaag voor het eerst dit seizoen weer eens gaan kijken bij de Ouderkerkerplas. Daar kan alleen van 15 April t/m 15 Okt. gesurft worden. Verder is het qua oplaten een beetje vergelijkbaar met Muiderberg. Een smalle strook gras, en in de zomer echt afgeladen druk. Ik denk dat het geen ideale spot is, wel wil ga ik nog een x kijken na 15 April. Zeker met Zuidenwind kan het best ok zijn.
Betere plekken voor mij vanuit Amsterdam ZuidOost zijn Almere (Almeerderzand, Zilverstrand) en Muiderberg. Verder rij ik met de kar met plezier naar Wijk aan Zee, of zelfs de Slufter/Autostrand.