Vraagje over 10m Bularoo 2007

JesKite89

Juli 21, 2008, 15:37:12
edit2Rapporteer  
Heej mensen,

Ik vaar met o.a. een Best Bularoo 10m uit 2007, hier heb ik een Best (50cm) bar bij ook uit 2007.
De laatste paar keer dat ik ben gaan varen reageerde mn kite vreemd toen de wind een beetje af nam, er stond nog wel net genoeg wind om n beetje te kunnen varen.. bij het op en neer sturen van mn kite reageerd hij heel erg langzaam als ik hem omhoog stuur! Hij valt dan meer terug naar achteren het windvenster in dan dat hij gewoon draait naar naar boven.. wat ook gek is, als ik hem op twaalf uur houd en ik trek mn bar volledig aan en houd hem aangetrokken dan zakt hij langzaam recht naar beneden in het windvenster, als ik mn bar aantrek gaat de kracht er dus uit terwijl als ik hem los laat er weer een beetje kracht in komt als hij onderweg is met naar boven sturen! Ik heb mn lijnen gewoon helemaal goed zitten dus daar kan het niet aan liggen..
Een vriend van me zegt dat hij het ook wel eens heeft gehad bij een kite van hem en dat hij zn lijnen 2 op 1 heeft laten zetten, en dat het toen over was!

Weet iemand anders ook iets van dit probleem en of dit de oplossing is? want met wind waar ik wel in zou moeten kunnen varen gaat het nu veel minder goed!

Alvast bedankt allemaal ThumpsUp
Morres

Antwoord #1 Juli 21, 2008, 15:42:15
edit2Rapporteer  
met weinig wind backstallen( het achteruit vliegen van je kite) heel veel, meer wind is de oplossing, ligt niet aan je kite
Nature

Antwoord #2 Juli 21, 2008, 15:45:34
edit2Rapporteer  
wat morres zegt klopt Smiley
Alleen zou je bij het omhoog sturen je bar ook omhoog kunnen doen depoweren dus helpt ook nog beetje
Knorrie

Antwoord #3 Juli 21, 2008, 15:56:23
edit2Rapporteer  
heb ik ook gehad met een 10m bul, stuurlijnen een knoop losser, gaat dan iets beter en voor de rest je bar iets van je af zoals nature zegt.
suc6
JesKite89

Antwoord #4 Juli 21, 2008, 15:59:16
edit2Rapporteer  
Okeej dan, ja dat ik mn bar van me af moet doen bij het omhoog sturen was ik indd ook al achter gekomen dat helpt! Ik zal het ook een proberen een knoopje verder te depoweren bij mn kite zelf!

Bedankt voor de tips heren Wink ThumpsUp

kovdj

Antwoord #5 Juli 21, 2008, 16:25:04
edit2Rapporteer  
of je depower strap iets aantrekken totdat je kite niet meer stalt.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.