Langbeest
|
De liefde is een beetje over
|
|
|
|
Idefixe
|
Heb zelf nog geoefend met de bachroll wat helaas mislukte ThumpDown ThumpDown. Ben nog steeds misselijk van al dat gedraai Ik weet niet of je hond hebt Richard? Lekker door het bos lopen / wandelen. En dan doe je net alsof je aan je vlieger hangt. Droogoefenen dus. Visualiseren van de trick en keer op keer je rondje draaien. Sta je straks op het water, rag je hem ineens eruit.
|
|
|
|
Haring High Richardt
|
Ik weet niet of je hond hebt Richard? Lekker door het bos lopen / wandelen. En dan doe je net alsof je aan je vlieger hangt. Droogoefenen dus. Visualiseren van de trick en keer op keer je rondje draaien. Sta je straks op het water, rag je hem ineens eruit Doe het al een jaar visualiseren en kan bijna alle filmpjes uit mijn hoofd Dus misschien gaat het een dezer dagen lukken (en anders maar niet toch) Wij moeten werken Richard maar beetje twijfelachtig nog met de wind..
Aan de tijd te zien ben je al weg Ik werk ook maar dan ,s nachts dan kan je overdag kiten Nog lekker gevaren Robert of was alle wind weg ??
|
|
|
PeterKite
|
andijk was weer erg lekker. eerst met de 12 beetje staan stuiteren en toen toch maar omgetuigd naar de 9. ging zelfs prima met korte lijnen. loopt erg lekker op 19m muhahahaha
en idd, het zag flink geel van de instructeurs op het water. maar wel goed dat die mensen les nemen. wil me niet voorstellen hoe het eruit gaat zien als al die mensen op hun eigen houtje gaan oetelen
morgen dagje Wijk om de golven te fileren
groente, Peter
|
|
|
@LaurenS
|
morgen dagje Wijk om de golven te fileren
groente, Peter
Goed plan,ga daar ook zijn in de loop van de middag
|
|
|
360
|
Heren, Vanaf wanneer waait het op wijk? tot later..
Heiko
|
|
|
Gerard
Gast
|
De wind draait van west naar zuidwest tot zuid en neemt in de loop van de ochtend toe tot matig, kracht 3 of 4, langs de kust en op het IJsselmeer naar vrij krachtig of krachtig, 5 tot 6 Bft. Later vanmiddag en vanavond staat er langs de westkust mogelijk een harde zuidwestenwind, 7 Bft.
De hele handel kan dus in de auto: van 7 tm 13!
|
|
|
|
@LaurenS
|
Was zalig,goede golven op Wijk en de sprongen gingen weer huizenhoog met de 9 m2.Ben net thuis en kaput.Zie dat het nu echt hard waait 16 m/s met stoten van 20 m/s .Wat een superzomer en dan te bedenken dat ik nog op kitevakantie moet.Wat is het leven toch relaxed...
|
|
|
360
|
Wijk was inderdaad zalig. ik was er tot 17.00 met de 14. toen ik onderweg naar huis was, kwam er meer woei meer van dit
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Ben ook weer in het land ...en het waait ... ga nu mijn spullen pakken en weer eens naar Schellinkhout...
|
|
|
Sandro
|
Vanmorgen wezen kijken met een vriendin op SchellinkhouT omdat ze geopereerd is aan haar voet en zelf dus niet kon kiten maar wat een zooi ongelukken vandaag!!!!Echt niet normaal gewoon.Eerst iemand met een SS Fuel die vol over het gras gaat en daarna op de dijk klapt,later hing (volgens mij dezelfde)er weer een SS Fuel in de bomen over de dijk heen.Een kite gecrashed op de parkeerplaats. Bijna onthoofd door een Waroo die ipv omhoog dwars over het veld heen stuiterde en een hoop mensen over het grasveld en het strand zien schuiven!!Foto van de SS in de boom zal ik later plaatsen.
Ciao Sandro
ps:goeie vakantie gehad Frank?
|
|
|
Flyingtrunkie
|
Vanmorgen wezen kijken met een vriendin op SchellinkhouT omdat ze geopereerd is aan haar voet en zelf dus niet kon kiten maar wat een zooi ongelukken vandaag!!!!Echt niet normaal gewoon.Eerst iemand met een SS Fuel die vol over het gras gaat en daarna op de dijk klapt,later hing (volgens mij dezelfde)er weer een SS Fuel in de bomen over de dijk heen.Een kite gecrashed op de parkeerplaats. Bijna onthoofd door een Waroo die ipv omhoog dwars over het veld heen stuiterde en een hoop mensen over het grasveld en het strand zien schuiven!!Foto van de SS in de boom zal ik later plaatsen.
Ciao Sandro
ps:goeie vakantie gehad Frank?
Hij gaat lekker!!! Ik denk dat men echt niet weet waar ze mee bezig zijn. Met de depower van tegenwoordig ga je niet niet echt zo snel achteraan zoals met de kites van een jaar of 4 terug, je moet het dus goed verkloten om er achteraan te gaan. Op deze manier lijkt het echt een kwestie van tijd totdat er slachtoffers vallen. Zou de sport door de huidige kites té toegankelijk worden voor jan-en-alleman? Je zou het haast gaan denken! Met de wind van vandaag (+20 knopen) horen er eigenlijk helemaal geen beginners/lessers op/bij het water te staan. Laat ze eerst maar oefenen met <15 knopen! Dan is alles niet zo heftig en blijft iedereen heel...
|
|
|
Sandro
|
Ik ben zelf ook nog beginner(nu een jaartje bezig)maar als ik even twijfel dan laat ik mijn kite lekker in het water op.Vandaag ook weer een aantal die hun kite te snel naar 12 uur sturen met oplaten en dan mede door het natte gras er vol achteraan gaan.
|
|
|
Flyingtrunkie
|
Ik ben zelf ook nog beginner(nu een jaartje bezig)maar als ik even twijfel dan laat ik mijn kite lekker in het water op.Vandaag ook weer een aantal die hun kite te snel naar 12 uur sturen met oplaten en dan mede door het natte gras er vol achteraan gaan.
Sterker nog: bij twijfel: NIET DOEN! Als je twijfelt ben je niet zeker van je zaak, en gaat het juist fout!
|
|
|
Sandro
|
Als ik denk dat het te hard waait ga ik ook niet het water op maar bedoelde meer van ....kan ik veilig op het land mijn kite op laten of is het te druk of te glad..... Hieronder trouwens een foto van de bewuste kite in boom!!
|
|
|
Gerard
Gast
|
Was gisteren op Wijk al niet veel beter. Links en rechts crashden kites op het strand en in de branding. Werd zelf getrakteerd op een kite door mijn lijnen van een leerling die als een ongeleid projectiel aan het bodydraggen was. Liep gelukkig nog goed af. Minder geluk had ik daarna toen mijn gepowerde 13 in een onbewaakt ogenblik, terwijl ik op het strand stond, van 12 uur het windvenster indook. In een reflex stapte in naar voren om me schrap te zetten doch door de trekkracht van de kite ging ik hierbij door mijn enkel. Enkelbanden gescheurd. Andermaal maar weer eens een les: het ongeluk zit in een klein hoekje.
|
|
|
Dirkie
|
Das niet best Gerard...! Beterschap! Was vandaag op Wijk pier, erg lekker windje voor de 7, maar werd wel helemaal gek van die windsmurfers... Ik dacht dat dat niet meer gedaan werd tegenwoordig, maar helaas...
|
|
|
kitesurf kevin
|
het was een invasie van gele shirts en zoals dirkie ze noemt windsmurfers
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Het was inderdaad weer erg druk op schellinkhout ,en er waren weer vele (bijna)ongelukjes ,maar wat mijn ook verbaast is dat de kitescholen nog steeds les geven als de wind toeneemt naar 30 + knp ,ik zag soms lessers echt hard achter een kite aangaan,lijkt mijn niet echt veilig ,ik vind het wel goed dat ze goed ver in het water lesgeven ... Maar het was ondanks de drukte toch een topdag ...hopelijk komen er deze week nog meer want ik heb nog een weekje vakantie....
|
|
|
|
@LaurenS
|
Wanneer kom je weer es naar Wijk frank??.Schell wordt veel te gevaarlijk met die anfangers. Wijk was de bom vandaag wat een zaligheid,Blauw luchie,mooie lange golven en tegen de 30 knopies.Meerrrrrrrrrrr van dit
|
|
|