Verslag Miami

kees69

November 26, 2011, 22:54:51
edit2Rapporteer  
Vorige week een weekje in Miami geweest, uiteraard kitesetjes meegenomen.

Vanaf october zal de wind daar weer aan moeten trekken, dus de periode november zal ok moeten zijn. Ben met Arke gevlogen en heb me tas ingechecked als golfback, dus 30euri ipv 80 euri bijbetalen. Vloog Comfort dus mocht 35kg meenemen en ben daar netjes binnen gebleven. Incl tussenstop in Orlando, prima vlucht met Arke en prima op tijd ThumpsUp, ondanks de negatieve verhalen die je nog wel eens hoort over Arke.

Op Miami Airport leuke Jeep gehuurd bij Alamo, via Sunny cars. Tipje, mocht je een auto willen huren doe dit niet bij Alamo. Niet dat de maatschappij niet goed is, maar het is ver uit de meeste gebruikte huurmaatschappij dus het was een mega drukte. Bij de andere maatschappijen was het veel rustiger, maar ja zal ook wel met de prijs te maken gehad hebben.

Over Miami zelf kan ik kort zijn..............fantastisch Joepie Joepie Joepie, maar zal me beperken tot het kiten. Je kan gewoon in de zee bij Miami Beach kiten, alleen kun je weggestuurd worden door de lifeguards. Ik heb er zelf niet gekite, maar heb ze wel gezien en dat gebeurde toch wel wat noordelijker waar er niet zoveel mensen op het strand zijn.
Zelf ben ik naar Crandon Beach Park op Key Biscayne gegaan. Dit is op een minuutje of 15 rijden vanaf South Beach en erg makkelijk te vinden. Eenmaal op Key Biscane de afslag North Beach nemen. Moet $5 entree betalen en $6 in het weekend.

Om te mogen kiten moet je wel $20 betalen en je moet een IKO 3 certificaat hebben. Nou die had ik dus niet, maar na het invullen van een paar simpele vragen betreffende voorrangsregels en veiligheid was het geen probleem.

Het strandje is niet al te groot en ligt al snel vol met kites, maar alles gaat opmerkelijk goed en veilig.
Alleen als je heel paniekerig en vooral heel snel Spaans gebrabbel hoort, dan moet je oppassen want dan gaat er iets mis schater. Tussen 2 boeien is een zone voor uitvaren en binnenkomen en een meter of 20 van het strand liggen kleinere boeien waar je dus buiten moet blijven.

Eenmaal daarbuiten heb je alle ruimte en kun je ongestoord je gang gaan. Voor en rechts van het strand is het licht choppy, laat maar zeggen Oostvoorne op een wat ruigere dag. Maarrrrrrrrr als je links gaat, voorbij het lesgebied, kom je op een stuk rete vlak water, heupdiep voor een heel eind en leuke kleine golfjes om lekker op te spelen. Om onbegrijpelijke reden waren hier altijd maar een paar kiters te vinden dus je hebt er alle ruimte...............met als hoogtepunt dat je aan het kiten bent met de Miami skyline op de achtergrond, schitterend gezicht loser

Water is ook lekker op temperatuur dus shorty alleen is prima te doen, al hebben de kou kleunen daar soms zelfs een wetsuite aan.
Ben ook nog naar Islamorada geweest, een van de Keys. Ik raad het niet aan, heb me aardig vergist in de afstand, is toch gauw 2 uur rijden, aangezien de wegen nogal druk zijn. Eenmaal aangekomen een mega klein strandje, je moet over stenen het water in, maar eenmaal in het water, wel weer supervlak water. Je moet echter niet de fout maken niet meer terug naar het strand te kunnen komen want je kan nergens anders aan land. Dus als je gaat zorg dat er voldoende wind staat.

Al met al een super leuke vakantie gehad en van de 7 dagen heb ik er 4 kunnen kiten met gemiddeld zo'n 18 knopen. Ga je met vrouw of vriendin die zelf niet kite dan is Miami zelf helemaal top, al is het voor een niet kiter niet super gezellig de hele dag op het kitestrand rond te hangen, want verder is er niet veel te doen

Terugvlucht met Arke ook weer prima verlopen. Me bij het inchecken van de domme gehouden en bevestigend geantwoord op de vraag of er gewoon bagage in zat. Niets betaald dus Grin
Het vliegtuig zat net zoals op de heenvlucht weer niet helemaal vol dus lekker 2 stoelen voor mezelf en in rond de 8 uurtjes landden we weer stipt op tijd op Schiphol.

Dus wil je eens wat anders proberen dan de "bekende" kite oorden dan is Miami zeker een leuke optie. Kan in deze periode dus wel zo zijn dat je een paar dagen geen wind hebt, maar er is in Miami zoveel te doen, je verveelt je geen moment

Een nadeeltje als je rondhangt op Ocean Drive "de hotspot", maak gebruik van happy hours want $10 voor een biertje draaien ze hun hand niet om. Eten is op zich wel weer redelijk geprijst

Tot zover dit beknopte verslag

Heb geprobeerd foto's toe te voegen, kan alleen nu niet zien of dat gelukt is
Jarno

Geen avatar

Antwoord #1 November 26, 2011, 23:03:42
edit2Rapporteer  
Dankje Kees! Leuk, duidelijk verslag!

Heb je misschien ook nog iets meegekregen van niet toeristische gebieden en/of het gewone leven, of ben je enkel op vakantie geweest, of is miami gewoon 1 groot vakantie oord?

Mijn vriendin wil ook graag eens naar miami, maar ik heb 't er niet zo op, want het is toch wel even een stukje vliegen en daardoor ook weer niet goedkoop..

Heb je daar in een hotelletje gezeten?

grtz

(ik zie geen foto's trouwens)

kees69

Antwoord #2 November 26, 2011, 23:33:57
edit2Rapporteer  
nee die foto's krijg ik er niet op, te grote bestanden denk ik.

Wilde even weg om te kiten en als je een beetje lekker weer wilt hebben moet je toch riching carribean of Brazilie. Cabarete was niet echt top windtechnisch gezien( volgens de statistieken dan) en wilde altijd al een keer naar Miami

ben er alleen een weekje geweest dus vooral strand en kiten. Miami Beach is wel erg toeristisch, maar wel ontzettend leuk, met een hele hoop winkelstraatjes en gezellige barretjes. Miami is vrij groot, ben niet echt de rest van de stad ingeweest behalve dan als ik er met de auto doorheen moest. Weet niet wat je er dan precies wilt doen, maar er is van alles mogelijk. Seaworld, Everglades, de keys.

Ik zat in een hotel op Ocean Drive, geweldige locatie. Hotel was prima en erg schoon alleen de bar en de aangelegen disco veroorzaakte nogal wat herrie, dus moest elke avond de oordopjes in om te kunnen slapen, maar ging best. Wel moet je voor je auto overal betalen, dus daar was ik ook $20 per dag voor kwijt

Hotels heb je van 2 tot 5 sterren, hoe gek je het wilt maken

Ik heb hotel en vlucht via Arke geregeld en was alleen voor een week iets van 950 euro kwijt. Daar kwam dan nog iets van 200 euro voor de auto bij. Heenvlucht is wel vrij lang omdat je een tussenstop maakt in Orlando en daar ongeveer een uurtje het vliegtuig uit moet. Van Orlando naar Miami is maar een half uurtje vliegen. Terug is rechtstreeks en nachtvlucht. Uurtje of 8 vliegen en met een beetje geluk slaap je daar het grootste gedeelte van

wimbers

Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #3 November 27, 2011, 12:10:44
edit2Rapporteer  
Ben in juni naar miami geweest, helaas niet gekite (pas in Juli les gevolgd dit jaar), de reden dat het bij het ondiepe vlakke gedeelte wat rustiger is, is dat er daar nog wel eens een paar Haaien willen rondzwemmen werd mij verteld.

Wat je er verder nog kunt? Als je de kids bij je hebt is de everglades een aanrader (ze hebben het er nog dagelijks over bij mij), billies swamp safari doet everglades tours met airboats, en je vriendin zal heel blij worden van de overdaad aan winkelcentra.

bespaar je de moeite van alle disney toestanden in orlando, de efteling is leuker. De Florida Keys zijn ook fantastisch, maar doe dat alleen als je 2 weken hebt.
foli76

Geen avatar

Antwoord #4 December 08, 2011, 15:24:12
edit2Rapporteer  
foli76

Geen avatar

Antwoord #5 December 08, 2011, 15:25:52
edit2Rapporteer  
hoi,

ik ben eind november ook 4 dagen in Miami geweest.  1 dag met ongeveer 18 knopen wind, ben toen gaan kiten tussen 21st and 29th Street.Lang zandstrand met weinig mensen, er waren daar nog een paar kiters onderweg. De andere kiters hebben me verteld dat het daar meestal rustig is en kiten toegestaan is zolang je  niet net voor de stukjes strand van de hotel kite.

Er waren best wat golven en een stuk branding wat het er voor mij als ''eerstejaars'' niet gemakkelijker op maakte, maar heb echt een top dag gehad. Warm water uitzicht met uitzichtop miami beach en heel veel plaats om te kiten :-)

over  miami zelf is al genoeg gezegd denk ik, slechts nog 1 top tip : www.speedboattours.com  echt heel cool !!! :-)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.