Vorige week een weekje in Miami geweest, uiteraard kitesetjes meegenomen.
Vanaf october zal de wind daar weer aan moeten trekken, dus de periode november zal ok moeten zijn. Ben met Arke gevlogen en heb me tas ingechecked als golfback, dus 30euri ipv 80 euri bijbetalen. Vloog Comfort dus mocht 35kg meenemen en ben daar netjes binnen gebleven. Incl tussenstop in Orlando, prima vlucht met Arke en prima op tijd
, ondanks de negatieve verhalen die je nog wel eens hoort over Arke.
Op Miami Airport leuke Jeep gehuurd bij Alamo, via Sunny cars. Tipje, mocht je een auto willen huren doe dit niet bij Alamo. Niet dat de maatschappij niet goed is, maar het is ver uit de meeste gebruikte huurmaatschappij dus het was een mega drukte. Bij de andere maatschappijen was het veel rustiger, maar ja zal ook wel met de prijs te maken gehad hebben.
Over Miami zelf kan ik kort zijn..............fantastisch
, maar zal me beperken tot het kiten. Je kan gewoon in de zee bij Miami Beach kiten, alleen kun je weggestuurd worden door de lifeguards. Ik heb er zelf niet gekite, maar heb ze wel gezien en dat gebeurde toch wel wat noordelijker waar er niet zoveel mensen op het strand zijn.
Zelf ben ik naar Crandon Beach Park op Key Biscayne gegaan. Dit is op een minuutje of 15 rijden vanaf South Beach en erg makkelijk te vinden. Eenmaal op Key Biscane de afslag North Beach nemen. Moet $5 entree betalen en $6 in het weekend.
Om te mogen kiten moet je wel $20 betalen en je moet een IKO 3 certificaat hebben. Nou die had ik dus niet, maar na het invullen van een paar simpele vragen betreffende voorrangsregels en veiligheid was het geen probleem.
Het strandje is niet al te groot en ligt al snel vol met kites, maar alles gaat opmerkelijk goed en veilig.
Alleen als je heel paniekerig en vooral heel snel Spaans gebrabbel hoort, dan moet je oppassen want dan gaat er iets mis
. Tussen 2 boeien is een zone voor uitvaren en binnenkomen en een meter of 20 van het strand liggen kleinere boeien waar je dus buiten moet blijven.
Eenmaal daarbuiten heb je alle ruimte en kun je ongestoord je gang gaan. Voor en rechts van het strand is het licht choppy, laat maar zeggen Oostvoorne op een wat ruigere dag. Maarrrrrrrrr als je links gaat, voorbij het lesgebied, kom je op een stuk rete vlak water, heupdiep voor een heel eind en leuke kleine golfjes om lekker op te spelen. Om onbegrijpelijke reden waren hier altijd maar een paar kiters te vinden dus je hebt er alle ruimte...............met als hoogtepunt dat je aan het kiten bent met de Miami skyline op de achtergrond, schitterend gezicht
Water is ook lekker op temperatuur dus shorty alleen is prima te doen, al hebben de kou kleunen daar soms zelfs een wetsuite aan.
Ben ook nog naar Islamorada geweest, een van de Keys. Ik raad het niet aan, heb me aardig vergist in de afstand, is toch gauw 2 uur rijden, aangezien de wegen nogal druk zijn. Eenmaal aangekomen een mega klein strandje, je moet over stenen het water in, maar eenmaal in het water, wel weer supervlak water. Je moet echter niet de fout maken niet meer terug naar het strand te kunnen komen want je kan nergens anders aan land. Dus als je gaat zorg dat er voldoende wind staat.
Al met al een super leuke vakantie gehad en van de 7 dagen heb ik er 4 kunnen kiten met gemiddeld zo'n 18 knopen. Ga je met vrouw of vriendin die zelf niet kite dan is Miami zelf helemaal top, al is het voor een niet kiter niet super gezellig de hele dag op het kitestrand rond te hangen, want verder is er niet veel te doen
Terugvlucht met Arke ook weer prima verlopen. Me bij het inchecken van de domme gehouden en bevestigend geantwoord op de vraag of er gewoon bagage in zat. Niets betaald dus
Het vliegtuig zat net zoals op de heenvlucht weer niet helemaal vol dus lekker 2 stoelen voor mezelf en in rond de 8 uurtjes landden we weer stipt op tijd op Schiphol.
Dus wil je eens wat anders proberen dan de "bekende" kite oorden dan is Miami zeker een leuke optie. Kan in deze periode dus wel zo zijn dat je een paar dagen geen wind hebt, maar er is in Miami zoveel te doen, je verveelt je geen moment
Een nadeeltje als je rondhangt op Ocean Drive "de hotspot", maak gebruik van happy hours want $10 voor een biertje draaien ze hun hand niet om. Eten is op zich wel weer redelijk geprijst
Tot zover dit beknopte verslag
Heb geprobeerd foto's toe te voegen, kan alleen nu niet zien of dat gelukt is