Alle Import goederen in Brazilie zijn heel erg duur. dus ook Kites
Ik ben hier in Oktober geweest.
Het is zelfs slim om je oude kites mee te nemen en daar te verkopen.
Ik heb mijn boordje en kite daar verkocht aan Brasilazys
Rijke locals zijn helemaal gek van onze overjarige spullen en betalen hier graag voor.
Je moet links en rechts een beetje informeren bij de kite repairshops en kitecenters.
Er zijn een aantal bemiddelaars die de verkoop voor je organiseren inruil voor +/- 10% van de verkoop prijs.
Ik kreeg voor mij Cabrinha SB 2006 nog 550 euro.
Combuco ( 500 km van Pipa Sorry Kees was in de war met Paracuru) heeft een kite center waar je Best kites kan kopen maar zeker niet goedkoper dan in NL.
Zoals al eerder boven verteld is reizen redelijk spannend en moet je niet in je eentje doen. Politie is super corrupt. Je krijgt boetes voor met slippers rijden tot de verkeerde zonne bril
. 100% kans dat ze je aan houden.
Blijf dan vooral rustig na het begin bod van 300 R. gewoon volhouden dat je dat niet hebt en dat je het niet begrijpt en graag mee wil naar het Bureau. (dat willen ze namelijk niet). Op gegeven moment maken ze een gebaar met hun hand over hun zak. 20 tot 50 R is dan voldoende om weer vrolijk verder te rijden.
Suc6
Ps. Duitse shops geven goede prijzen en je hebt binnen aantal dagen je nieuwe setje.
US Import is een beetje tricky je loopt de kan dat je als nog importbelasting moet betalen.
Altijd alles oplaten sturen als sample (no commercial value).
See Joe on de Bietch!!!
Gr Jaimi