kitewinkels omgeving Tibau del Sol/ Pipa (brazilie)

spoelie

Geen avatar

Mei 17, 2008, 17:54:06
edit2Rapporteer  
Ik ga binnenkort op vakantie naar Brazilie. Nu vroeg ik mij af of hier ook kiteshops zijn en zo ja is het raadzaam om daar een kite te kopen. Liggen de prijzen daar lager?
Magic Hat

Geen avatar

Antwoord #1 Mei 17, 2008, 19:10:34
edit2Rapporteer  
Ik ben niet in de buurt van Pipa geweest, maar wel 4 x in het noorden. De prijzen van kites in Brazilië zijn niet echt gunstig te noemen. Dit komt om dat Brazilië een nogal stringent import beleid voert (wat wel allerlei economische groei tot gevolg heeft gehad).

Goedkoop een kite kopen? Azië, Cabarete, US misschien?
kees69

Antwoord #2 Mei 18, 2008, 02:09:48
edit2Rapporteer  
Ben in oktober in Pipa geweest, maar toen was daar geen kiteshop. In Tibau ben ik ook geweest maar dat is nog kleiner dan Pipa, dus verwacht daar ook niks.
Weet niet waar je precies zit en of je wilt kiten, maar je moet aardige stukkies rijden naar de kitespots. Ik zat dus in Pipa en ben in Tibau en in Barra da Cunhau wezen kiten. Schitterende omgeving mar wat ik al zei, je moet wel vervoer hebben.

Voor kiteshops zal je denk ik eerder in Natal terecht komen

Veel plezier daar
Jaimi_l

Antwoord #3 Mei 18, 2008, 03:58:41
edit2Rapporteer  
Alle Import goederen in Brazilie zijn heel erg duur. dus ook Kites

Ik ben hier in Oktober geweest.
Het is zelfs slim om je oude kites mee te nemen en daar te verkopen.
Ik heb mijn boordje en  kite daar verkocht aan Brasilazys
Rijke locals zijn helemaal gek van onze overjarige spullen en betalen hier graag voor. Huh

Je moet links en rechts een beetje informeren bij de kite repairshops en kitecenters.
Er zijn een aantal bemiddelaars die de verkoop voor je organiseren inruil voor +/- 10% van de verkoop prijs.

Ik kreeg voor mij Cabrinha SB 2006 nog 550 euro.

Combuco ( 500 km van Pipa Sorry Kees was in de war met Paracuru) heeft een kite center waar je Best kites kan kopen maar zeker niet goedkoper dan in NL.

Zoals al eerder boven verteld is reizen redelijk spannend en moet je niet in je eentje doen. Politie is super corrupt. Je krijgt boetes voor met slippers rijden tot de verkeerde zonne bril Cool. 100% kans dat ze je aan houden.
Blijf dan vooral rustig na het begin bod van 300 R. gewoon volhouden dat je dat niet hebt en dat je het niet begrijpt en graag mee wil naar het Bureau. (dat willen ze namelijk niet). Op gegeven moment maken ze een gebaar met hun hand over hun zak. 20 tot 50 R is dan voldoende om weer vrolijk verder te rijden.

Suc6

Ps. Duitse shops geven goede prijzen en je hebt binnen aantal dagen je nieuwe setje.
US Import is een beetje tricky je loopt de kan dat je als nog importbelasting moet betalen.

Altijd alles oplaten sturen als sample (no commercial value).

See Joe on de Bietch!!!

Gr Jaimi

Levita

Geen avatar

Antwoord #4 Mei 18, 2008, 19:02:36
edit2Rapporteer  
Ik was eind juni 2007 in Pipa. Er was 1 kleine kiteshop, maar die was meer dicht dan open. Toen wij daar waren zag je heel veel surfers, maar de kiters zelf leken onvindbaar.
In Cumbuco heb je inderdaad mogelijkheden om kites te kopen, maar het is daar zeker niet goedkoper dan in Belgïe of Nederland. Mijn vriend en ik hadden een kite laten opsturen vanuit B (omdat we reeds lang op reis waren en hier niet mee konden sleuren). We kregen onze kite (van 600 USD) alleen mee als we 850 USD importtaxen betaalden!! Absurd, maar zelfs na eindeloze discussies niets aan te doen. We waren ook niet de enigen met dit probleem. Uiteindelijk hebben we die kite terug naar B gestuurd, en hebben we nieuw materiaal in Cumbuco gekocht (te verkrijgen : Best kites, RRD ). Toch zou ik, zeker als je aan het begin van het seizoen komt, je materiaal op voorhand kopen. In november zijn er wel vele Europeanen die hun tweedehands kites verkopen.

Groetjes,
Lieve
kees69

Antwoord #5 Mei 19, 2008, 02:14:03
edit2Rapporteer  
Jaimi hahahaha waar heb jij gezeten??? Cumbuco 120km van Pipa ??????????????

Tel er volgens mij maar een honderdje of 5 bij als het niet meer is. Is met het vliegtuig al zeker een 3 kwartier. En die politie, ja die is corrupt maar kom er al een aantal jaar en nog nooit problemen mee gehad. dus die 100% ???

beetje vreemde berichtgeving moet ik eerlijk zeggen. Maar ja zo is het misschien hoe jij het beleeft hebt, dat kan natuurlijk
Jaimi_l

Antwoord #6 Mei 19, 2008, 03:32:35
edit2Rapporteer  
Kees mijn rectificati is verwerkt. Roll Eyes

De Politie zorgt idd niet voor problemen. Maar kost je meestal wel geld.

Gr

Jaimi
spoelie

Geen avatar

Antwoord #7 Mei 19, 2008, 15:52:21
edit2Rapporteer  
Bedankt mensen. Ik weet nu dat ik mijn kitespullen dus beter hier kan kopen.
Bedankt voor alle reacties!
Morres

Antwoord #8 Mei 19, 2008, 17:23:17
edit2Rapporteer  
Je kan gewoon via internet verkopen, nadeel is alleen dat mensen de kite niet kunnen bekijken, wat je prijs wat zal drukken..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.