wereldnieuws!!!!!

Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #50 December 06, 2011, 22:47:41
edit2Rapporteer  
Feddowm Morres en Frank snappen er nog steeds niets van: ik blijf niet herhalen, lees mijn text graag opnieuw!
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #51 December 06, 2011, 23:03:57
edit2Rapporteer  
Ik zou zeggen: wacht maar tot de video er is, maar ja, dat kan ik niet zeggen, want die staat dus al op de site maar maakt dus ook geen indruk.


Blijft maar 1 ding over en zie het life in Limburg, dan behoef ik niks meer uit leggen. Over energiebesparing gesproken
Snowman

Berichten: 264
Antwoord #52 December 07, 2011, 05:44:06
edit2Rapporteer  
Ik hoop van harte dat Velpse!! ontwikkelingen verder succes opleveren
Wie niet trouwens?

Wimt de  grootste uitdaging nu is bewijzen dat dit geen flauwe grap is ?

Heb wel een pratiksche vraag. Vanavond gaat het hier 15 graden vriezen.
Een watertank zal dan wel goed geisoleerd moeten worden.
Maar neem aan dat dit geen probleem is.

Het zou mooi zijn als de skiliften hierop waterstof kunnen lopen.
Hebben er  hier nog eentje op diesel.

En dan snel hele, grote winterturbines bouwen voor de windloze dagen....
Ben nog steeds van plan om mijn eigen  500 bij 500 meter kitevijver te bouwen: ooit.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #53 December 07, 2011, 10:31:25
edit2Rapporteer  
heerlijke topic is dit, als je je verveelt op je werk.

Wimt jij maakt constant opmerkingen dat mensen maar terug moeten lezen en het niet begrijpen. Dan word er een goede vraag gesteld met formules om dit verhaal theoretisch te snappen. Zeg je dat je geen verstand van formules hebt en dat ze maar op de site moeten gaan informeren . . . 

En heb je aandelen in die sterpoel? die post je standaard in elke reactie van je . . .

maar ga lekker zo door ik lach me kapot



Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #54 December 07, 2011, 11:35:09
edit2Rapporteer  
Men moet niet vergeten dat de motoren voor auto's ook gebouwd moeten worden om een bepaalde mate van intrinsieke betrouwbaarheid te halen. Ik heb er geen enkele twijfel over dat motoren beter en zuiniger kunnen, al dan niet door enige beunhazerij zoals wimt bij zijn motor heeft gedaan.

Echter je verliest betrouwbaarhied hoe complexer de motor wordt. Er is een reden dat vliegtuig motoren betrouwbaar zijn: weinig onderdelen. En een groot deel van de auto kopers heeft het niet zo op onderhoud (want duur) of goede brandstof (ook duur). Moet jij eens kijken hoeveel mensen rijden met zachte banden, airco aan en ramen open.

Praat eens met de gemiddelde monteur en je zal verhalen horen dat de hypermoderne motoren die nu geproduceerd worden niet duurzaam zijn. Het zal mij verbazen als een Bluemotion of Twinair de 2 ton haalt bij wijze van spreken. Dit in tegenstelling tot de (oude) Duitse 4-cilinder diesels of menig jaren-80 Japanner.

Mijn auto rijdt slechts 1 op 5 en haalt slechts 230PK (en aardig wat NM) uit een 4,7L V8. Maar ze gaan bijna allemaal 5 ton mee op de teller en gaan niet kapot.

We kunnen met huis-tuin- en keukenvlijt dus weliswaar hogere efficiëntie halen, maar de techniek is er momenteel niet om dat op grote schaal duurzaam en betrouwbaar en onderhoudsarm te maken.

Doe mij maar de fiets: een efficiënter vervoersmiddel bestaat er letterlijk niet. Ook daar probeert elke fabrikant de efficiëntie te verhogen (=marketing) maar dat concept is zo uitgemolken inmiddels dat de "verbeteringen" incrementeel en minimaal zijn, overigens ook ten koste van de levensduur en betrouwbaarheid (carbon wielen bijvoorbeeld).

een vliegtuig motor weinig onderdelen? Think again... een beetje gasturbine heeft wel meer dan 25000 onderdelen. Wink
feddomw
Gast
Antwoord #55 December 07, 2011, 14:04:19
edit2Rapporteer  
Men moet niet vergeten dat de motoren voor auto's ook gebouwd moeten worden om een bepaalde mate van intrinsieke betrouwbaarheid te halen. Ik heb er geen enkele twijfel over dat motoren beter en zuiniger kunnen, al dan niet door enige beunhazerij zoals wimt bij zijn motor heeft gedaan.

Echter je verliest betrouwbaarhied hoe complexer de motor wordt. Er is een reden dat vliegtuig motoren betrouwbaar zijn: weinig onderdelen. En een groot deel van de auto kopers heeft het niet zo op onderhoud (want duur) of goede brandstof (ook duur). Moet jij eens kijken hoeveel mensen rijden met zachte banden, airco aan en ramen open.

Praat eens met de gemiddelde monteur en je zal verhalen horen dat de hypermoderne motoren die nu geproduceerd worden niet duurzaam zijn. Het zal mij verbazen als een Bluemotion of Twinair de 2 ton haalt bij wijze van spreken. Dit in tegenstelling tot de (oude) Duitse 4-cilinder diesels of menig jaren-80 Japanner.

Mijn auto rijdt slechts 1 op 5 en haalt slechts 230PK (en aardig wat NM) uit een 4,7L V8. Maar ze gaan bijna allemaal 5 ton mee op de teller en gaan niet kapot.

We kunnen met huis-tuin- en keukenvlijt dus weliswaar hogere efficiëntie halen, maar de techniek is er momenteel niet om dat op grote schaal duurzaam en betrouwbaar en onderhoudsarm te maken.

Doe mij maar de fiets: een efficiënter vervoersmiddel bestaat er letterlijk niet. Ook daar probeert elke fabrikant de efficiëntie te verhogen (=marketing) maar dat concept is zo uitgemolken inmiddels dat de "verbeteringen" incrementeel en minimaal zijn, overigens ook ten koste van de levensduur en betrouwbaarheid (carbon wielen bijvoorbeeld).

een vliegtuig motor weinig onderdelen? Think again... een beetje gasturbine heeft wel meer dan 25000 onderdelen. Wink

Ik vergelijking met een verbrandingsmotor weinig draaiende delen. Althans dat vertellen ze me op Discovery Channel.... over de Jet Engine. Is dat hetzelfde als de gasturbine?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #56 December 07, 2011, 14:29:32
edit2Rapporteer  
Men moet niet vergeten dat de motoren voor auto's ook gebouwd moeten worden om een bepaalde mate van intrinsieke betrouwbaarheid te halen. Ik heb er geen enkele twijfel over dat motoren beter en zuiniger kunnen, al dan niet door enige beunhazerij zoals wimt bij zijn motor heeft gedaan.

Echter je verliest betrouwbaarhied hoe complexer de motor wordt. Er is een reden dat vliegtuig motoren betrouwbaar zijn: weinig onderdelen. En een groot deel van de auto kopers heeft het niet zo op onderhoud (want duur) of goede brandstof (ook duur). Moet jij eens kijken hoeveel mensen rijden met zachte banden, airco aan en ramen open.

Praat eens met de gemiddelde monteur en je zal verhalen horen dat de hypermoderne motoren die nu geproduceerd worden niet duurzaam zijn. Het zal mij verbazen als een Bluemotion of Twinair de 2 ton haalt bij wijze van spreken. Dit in tegenstelling tot de (oude) Duitse 4-cilinder diesels of menig jaren-80 Japanner.

Mijn auto rijdt slechts 1 op 5 en haalt slechts 230PK (en aardig wat NM) uit een 4,7L V8. Maar ze gaan bijna allemaal 5 ton mee op de teller en gaan niet kapot.

We kunnen met huis-tuin- en keukenvlijt dus weliswaar hogere efficiëntie halen, maar de techniek is er momenteel niet om dat op grote schaal duurzaam en betrouwbaar en onderhoudsarm te maken.

Doe mij maar de fiets: een efficiënter vervoersmiddel bestaat er letterlijk niet. Ook daar probeert elke fabrikant de efficiëntie te verhogen (=marketing) maar dat concept is zo uitgemolken inmiddels dat de "verbeteringen" incrementeel en minimaal zijn, overigens ook ten koste van de levensduur en betrouwbaarheid (carbon wielen bijvoorbeeld).

een vliegtuig motor weinig onderdelen? Think again... een beetje gasturbine heeft wel meer dan 25000 onderdelen. Wink

Ik vergelijking met een verbrandingsmotor weinig draaiende delen. Althans dat vertellen ze me op Discovery Channel.... over de Jet Engine. Is dat hetzelfde als de gasturbine?

weinig draaiende delen.. zou ik ook niet te hard roepen... De igv (integrated guide vane) ring is een ring in de compressor die +/- 60 verstelbare bladen heeft, en er zijn meestal 3 van die ringen op een motor. een auto haalt al dat aantal bewegende onderdelen niet... En met toerentallen tussen de 10000 en 70000 rpm. en aangezien een vliegtuigmotor niet teveel mag wegen zijn ze velemale kwetsbaarder dan die van je auto. Maaruh autos met vliegtuigen vergelijken is net zo relevant als appels met peren...
En btw. discovery probeert mens wat bij te brengen maar heeft geen diepgang. Ook niet gek die programmas duren max een uur. in een uur weet je amper hoe zo'n ding er uit ziet
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #57 December 07, 2011, 18:14:03
edit2Rapporteer  
Hier over die diode electrolyse http://niburu.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=2378

Vandaag gekite tot 3 uur met mijn 4,5m, toen maar gestopt: te harde wind

Aan de Bende van Vijf:
 wat die watermotor betreft, hihi, geloof je toch niet: een motor die op water loopt, en die motor is gemaakt van lucht Joepie
feddomw
Gast
Antwoord #58 December 07, 2011, 18:20:33
edit2Rapporteer  
Die Niburu gasten zitten je te foppen man. Alsof er een Dr. Stifler bestaat. Stifler is die gast uit de American Pie films.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #59 December 07, 2011, 20:52:45
edit2Rapporteer  
Tuurlijk, elk voordeel heb z`n nadeel. Bevriezen is geen punt nee, kan electrisch verwarmd worden.
Ik heb tot nu toe alleen de electrlyse, dus ook nog nog zonder diodes: vraagt dus meer amperes. Is niet zo`n punt, rij niet vaak `s nachts, en als het moet, dan maar zonder licht, want de electrolyse moet wel doorgaan, vraagt nml. 50 A, velichting nog eens 30 A, dus kom ik tekort. Nou is dat in de stad toch geen punt, vanwege de straatverlichting, en op de snelweg ook niet, want ik heb reflectors, moet genoeg zijn
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #60 December 07, 2011, 21:13:08
edit2Rapporteer  
Tegen de verwacntingen in misschien, maar Morres hoort NIET bij de Bende van Vijf.

Zou ie misschien wel willen, hoort ie tenminste ergens bij, neen: hij is het persoon die apart in een een hoekje zit te kniezen, zeurt waaron de anti-depressieva niet werken, (toch al een kilo op), smst met zijn klim-uit-het-dal praatgroep, want direct contact past niet bij zijn schizofrenie, zijn vriendin (ja toch, enige contact was via de sperma-bank (mijn god, wie wil die genen toch?), is aan het bom-moederen, en om het plaatje compleet te maken, hangt er een galgje in dat hoekje.
Zo dermate depri kan niet alleen vanwege milieu-omstandigheden gebeuren: hij is genetisch ook nogal zwaar belast. Zal niet over zijn pa en ma uitwijden, want dat is prive.
Kan wel alvast vertellen, dat daar de postbus is dichtgeplakt, de ramen met kranten beplakt, en geen telefoon of internet. De enige communicatie met de buren, hebben ze dmv van geurvlagen, bedoeld of onbedoeld, want neiging van ontwaring van verre staat van ontbinding is een understatement. Tenminste,  als ik dermate zou meuren, zou ik vanuit goed respect het natuurlijke verloop voor mijzelf bespoedigen. Zal daarna wel een ghosthouse worden.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #61 December 07, 2011, 21:28:50
edit2Rapporteer  
VW heeft deze techniek al 8 jaar, waarom gebeurt er niets mee?

Morgen weer kiten, vrijdag werk ik aan de motor: zeg maar wat ik moet filmen




Tja, nou snap ik het. Ed wilde mij het al niet uitleggen. Nu ik met de lapptop werk, zie ik `m. Met mijn mobiel zie ik niks, en nu dan?

http://www.energeticforum.com/renewable-energy/6431-none-electrolytic-splitting-h2o-2.html

Bovenstaande link, is een leukere discussie
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #62 December 07, 2011, 22:05:29
edit2Rapporteer  
Wim, zo ziet nou een edit-knop eruit:

Gebruik deze en ga niet op jezelf reageren anders zijn we genoodzaakt deze te gebruiken:

Reodude

Berichten: 434
Antwoord #63 December 08, 2011, 01:48:08
edit2Rapporteer  
http://www.mdi.lu/english/index.php   auto op lucht... nu jij wimt ,;:=))
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #64 December 08, 2011, 12:34:49
edit2Rapporteer  
wahaha, zit dit topic weer met een enorme glimlach te lezen.  ThumpsUp
idd, als je je verveelt dan raak je hier je tijd wel kwijt  Grin
@wimt, als jij er een mooi filmpje van maakt, geloof ik het eerder dan van die kwakzalver gozer uit dat filmpje. (hoop ik)
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #65 December 08, 2011, 23:26:32
edit2Rapporteer  
Werk nu weer met mijn mobiel, zie nu zelfs niet de editknop van Evan, dus als ik dit nu upload, en er reageert niemand meer, al was het alleen maar om mij te nekken, da ken ik da filmpie hie nie opzette, da's lulle.

Dus help me effe, en zet die luie moddermannetjes aan het werk, zoda ik me mobiele knoppie krie, anders kun je da filmpie ma zeluf verzinne
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #66 December 09, 2011, 00:02:41
edit2Rapporteer  
Dit word bijna zielig . . .

help ik wil aandacht
feddomw
Gast
Antwoord #67 December 09, 2011, 09:20:52
edit2Rapporteer  
Hoezo "bijna"?
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #68 December 09, 2011, 10:04:38
edit2Rapporteer  
vind wimt meer onder de klasse think different vallen.
(maar dan moet die revolutionaire motor wel werken, anders meer de catagorie think again  Grin )
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #69 December 09, 2011, 10:25:35
edit2Rapporteer  
Ik zeg... don't think, just laugh! Grin
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #70 December 09, 2011, 22:12:11
edit2Rapporteer  
Ahh, de Bende van Vijf is weer actief.
Maar geen moeite genomen om een filmpje te maken, kreeg er ook al geen instructies over. Geen aandacht blijkbaar
xray

Berichten: 3688
Antwoord #71 December 10, 2011, 09:49:09
edit2Rapporteer  
Hey wimt, thrive al gezien?

Voor alle anderen, ooit van Galilei gehoord?
feddomw
Gast
Antwoord #72 December 10, 2011, 10:00:46
edit2Rapporteer  
Hey wimt, thrive al gezien?

Voor alle anderen, ooit van Galilei gehoord?

Was dat die gek die beweerde dat de aarde om de zon draaide en niet andersom? Terecht dat de kerk toen die gast van alle kanten tegen werkte, dat soort mongolen moet je echt niet hebben in de samenleving.

[/sarcasme]
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #73 December 10, 2011, 12:39:23
edit2Rapporteer  
Geef uw mening, wat u hier van vindt:

Vind ik leuk (Wimt) !
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #74 December 10, 2011, 13:21:00
edit2Rapporteer  
Geef uw mening, wat u hier van vindt:

Vind ik leuk (Wimt) !

Dat is toch die gek die denkt dat hij op water kan rijden?

En Thrive.. kom op zeg.. die vroegen $5 voor de download..

Mensen doe nou maar normaal, aan die vlieger doen jullie al gek genoeg.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.