Wimt
Berichten: 2498
|
Ik zou zeggen: wacht maar tot de video er is, maar ja, dat kan ik niet zeggen, want die staat dus al op de site maar maakt dus ook geen indruk.
Blijft maar 1 ding over en zie het life in Limburg, dan behoef ik niks meer uit leggen. Over energiebesparing gesproken
|
|
|
Snowman
Berichten: 264
|
Ik hoop van harte dat Velpse!! ontwikkelingen verder succes opleveren Wie niet trouwens?
Wimt de grootste uitdaging nu is bewijzen dat dit geen flauwe grap is ?
Heb wel een pratiksche vraag. Vanavond gaat het hier 15 graden vriezen. Een watertank zal dan wel goed geisoleerd moeten worden. Maar neem aan dat dit geen probleem is.
Het zou mooi zijn als de skiliften hierop waterstof kunnen lopen. Hebben er hier nog eentje op diesel.
En dan snel hele, grote winterturbines bouwen voor de windloze dagen.... Ben nog steeds van plan om mijn eigen 500 bij 500 meter kitevijver te bouwen: ooit.
|
|
|
tgroot
Berichten: 664
|
heerlijke topic is dit, als je je verveelt op je werk.
Wimt jij maakt constant opmerkingen dat mensen maar terug moeten lezen en het niet begrijpen. Dan word er een goede vraag gesteld met formules om dit verhaal theoretisch te snappen. Zeg je dat je geen verstand van formules hebt en dat ze maar op de site moeten gaan informeren . . .
En heb je aandelen in die sterpoel? die post je standaard in elke reactie van je . . .
maar ga lekker zo door ik lach me kapot
|
|
|
Eagle-Jan
Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
|
Men moet niet vergeten dat de motoren voor auto's ook gebouwd moeten worden om een bepaalde mate van intrinsieke betrouwbaarheid te halen. Ik heb er geen enkele twijfel over dat motoren beter en zuiniger kunnen, al dan niet door enige beunhazerij zoals wimt bij zijn motor heeft gedaan.
Echter je verliest betrouwbaarhied hoe complexer de motor wordt. Er is een reden dat vliegtuig motoren betrouwbaar zijn: weinig onderdelen. En een groot deel van de auto kopers heeft het niet zo op onderhoud (want duur) of goede brandstof (ook duur). Moet jij eens kijken hoeveel mensen rijden met zachte banden, airco aan en ramen open.
Praat eens met de gemiddelde monteur en je zal verhalen horen dat de hypermoderne motoren die nu geproduceerd worden niet duurzaam zijn. Het zal mij verbazen als een Bluemotion of Twinair de 2 ton haalt bij wijze van spreken. Dit in tegenstelling tot de (oude) Duitse 4-cilinder diesels of menig jaren-80 Japanner.
Mijn auto rijdt slechts 1 op 5 en haalt slechts 230PK (en aardig wat NM) uit een 4,7L V8. Maar ze gaan bijna allemaal 5 ton mee op de teller en gaan niet kapot.
We kunnen met huis-tuin- en keukenvlijt dus weliswaar hogere efficiëntie halen, maar de techniek is er momenteel niet om dat op grote schaal duurzaam en betrouwbaar en onderhoudsarm te maken.
Doe mij maar de fiets: een efficiënter vervoersmiddel bestaat er letterlijk niet. Ook daar probeert elke fabrikant de efficiëntie te verhogen (=marketing) maar dat concept is zo uitgemolken inmiddels dat de "verbeteringen" incrementeel en minimaal zijn, overigens ook ten koste van de levensduur en betrouwbaarheid (carbon wielen bijvoorbeeld).
een vliegtuig motor weinig onderdelen? Think again... een beetje gasturbine heeft wel meer dan 25000 onderdelen.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Men moet niet vergeten dat de motoren voor auto's ook gebouwd moeten worden om een bepaalde mate van intrinsieke betrouwbaarheid te halen. Ik heb er geen enkele twijfel over dat motoren beter en zuiniger kunnen, al dan niet door enige beunhazerij zoals wimt bij zijn motor heeft gedaan.
Echter je verliest betrouwbaarhied hoe complexer de motor wordt. Er is een reden dat vliegtuig motoren betrouwbaar zijn: weinig onderdelen. En een groot deel van de auto kopers heeft het niet zo op onderhoud (want duur) of goede brandstof (ook duur). Moet jij eens kijken hoeveel mensen rijden met zachte banden, airco aan en ramen open.
Praat eens met de gemiddelde monteur en je zal verhalen horen dat de hypermoderne motoren die nu geproduceerd worden niet duurzaam zijn. Het zal mij verbazen als een Bluemotion of Twinair de 2 ton haalt bij wijze van spreken. Dit in tegenstelling tot de (oude) Duitse 4-cilinder diesels of menig jaren-80 Japanner.
Mijn auto rijdt slechts 1 op 5 en haalt slechts 230PK (en aardig wat NM) uit een 4,7L V8. Maar ze gaan bijna allemaal 5 ton mee op de teller en gaan niet kapot.
We kunnen met huis-tuin- en keukenvlijt dus weliswaar hogere efficiëntie halen, maar de techniek is er momenteel niet om dat op grote schaal duurzaam en betrouwbaar en onderhoudsarm te maken.
Doe mij maar de fiets: een efficiënter vervoersmiddel bestaat er letterlijk niet. Ook daar probeert elke fabrikant de efficiëntie te verhogen (=marketing) maar dat concept is zo uitgemolken inmiddels dat de "verbeteringen" incrementeel en minimaal zijn, overigens ook ten koste van de levensduur en betrouwbaarheid (carbon wielen bijvoorbeeld).
een vliegtuig motor weinig onderdelen? Think again... een beetje gasturbine heeft wel meer dan 25000 onderdelen. Ik vergelijking met een verbrandingsmotor weinig draaiende delen. Althans dat vertellen ze me op Discovery Channel.... over de Jet Engine. Is dat hetzelfde als de gasturbine?
|
|
|
Eagle-Jan
Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
|
Men moet niet vergeten dat de motoren voor auto's ook gebouwd moeten worden om een bepaalde mate van intrinsieke betrouwbaarheid te halen. Ik heb er geen enkele twijfel over dat motoren beter en zuiniger kunnen, al dan niet door enige beunhazerij zoals wimt bij zijn motor heeft gedaan.
Echter je verliest betrouwbaarhied hoe complexer de motor wordt. Er is een reden dat vliegtuig motoren betrouwbaar zijn: weinig onderdelen. En een groot deel van de auto kopers heeft het niet zo op onderhoud (want duur) of goede brandstof (ook duur). Moet jij eens kijken hoeveel mensen rijden met zachte banden, airco aan en ramen open.
Praat eens met de gemiddelde monteur en je zal verhalen horen dat de hypermoderne motoren die nu geproduceerd worden niet duurzaam zijn. Het zal mij verbazen als een Bluemotion of Twinair de 2 ton haalt bij wijze van spreken. Dit in tegenstelling tot de (oude) Duitse 4-cilinder diesels of menig jaren-80 Japanner.
Mijn auto rijdt slechts 1 op 5 en haalt slechts 230PK (en aardig wat NM) uit een 4,7L V8. Maar ze gaan bijna allemaal 5 ton mee op de teller en gaan niet kapot.
We kunnen met huis-tuin- en keukenvlijt dus weliswaar hogere efficiëntie halen, maar de techniek is er momenteel niet om dat op grote schaal duurzaam en betrouwbaar en onderhoudsarm te maken.
Doe mij maar de fiets: een efficiënter vervoersmiddel bestaat er letterlijk niet. Ook daar probeert elke fabrikant de efficiëntie te verhogen (=marketing) maar dat concept is zo uitgemolken inmiddels dat de "verbeteringen" incrementeel en minimaal zijn, overigens ook ten koste van de levensduur en betrouwbaarheid (carbon wielen bijvoorbeeld).
een vliegtuig motor weinig onderdelen? Think again... een beetje gasturbine heeft wel meer dan 25000 onderdelen. Ik vergelijking met een verbrandingsmotor weinig draaiende delen. Althans dat vertellen ze me op Discovery Channel.... over de Jet Engine. Is dat hetzelfde als de gasturbine? weinig draaiende delen.. zou ik ook niet te hard roepen... De igv (integrated guide vane) ring is een ring in de compressor die +/- 60 verstelbare bladen heeft, en er zijn meestal 3 van die ringen op een motor. een auto haalt al dat aantal bewegende onderdelen niet... En met toerentallen tussen de 10000 en 70000 rpm. en aangezien een vliegtuigmotor niet teveel mag wegen zijn ze velemale kwetsbaarder dan die van je auto. Maaruh autos met vliegtuigen vergelijken is net zo relevant als appels met peren... En btw. discovery probeert mens wat bij te brengen maar heeft geen diepgang. Ook niet gek die programmas duren max een uur. in een uur weet je amper hoe zo'n ding er uit ziet
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Hier over die diode electrolyse http://niburu.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=2378Vandaag gekite tot 3 uur met mijn 4,5m, toen maar gestopt: te harde wind Aan de Bende van Vijf: wat die watermotor betreft, hihi, geloof je toch niet: een motor die op water loopt, en die motor is gemaakt van lucht
|
|
|
feddomw
Gast
|
Die Niburu gasten zitten je te foppen man. Alsof er een Dr. Stifler bestaat. Stifler is die gast uit de American Pie films.
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Tuurlijk, elk voordeel heb z`n nadeel. Bevriezen is geen punt nee, kan electrisch verwarmd worden. Ik heb tot nu toe alleen de electrlyse, dus ook nog nog zonder diodes: vraagt dus meer amperes. Is niet zo`n punt, rij niet vaak `s nachts, en als het moet, dan maar zonder licht, want de electrolyse moet wel doorgaan, vraagt nml. 50 A, velichting nog eens 30 A, dus kom ik tekort. Nou is dat in de stad toch geen punt, vanwege de straatverlichting, en op de snelweg ook niet, want ik heb reflectors, moet genoeg zijn
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Tegen de verwacntingen in misschien, maar Morres hoort NIET bij de Bende van Vijf.
Zou ie misschien wel willen, hoort ie tenminste ergens bij, neen: hij is het persoon die apart in een een hoekje zit te kniezen, zeurt waaron de anti-depressieva niet werken, (toch al een kilo op), smst met zijn klim-uit-het-dal praatgroep, want direct contact past niet bij zijn schizofrenie, zijn vriendin (ja toch, enige contact was via de sperma-bank (mijn god, wie wil die genen toch?), is aan het bom-moederen, en om het plaatje compleet te maken, hangt er een galgje in dat hoekje. Zo dermate depri kan niet alleen vanwege milieu-omstandigheden gebeuren: hij is genetisch ook nogal zwaar belast. Zal niet over zijn pa en ma uitwijden, want dat is prive. Kan wel alvast vertellen, dat daar de postbus is dichtgeplakt, de ramen met kranten beplakt, en geen telefoon of internet. De enige communicatie met de buren, hebben ze dmv van geurvlagen, bedoeld of onbedoeld, want neiging van ontwaring van verre staat van ontbinding is een understatement. Tenminste, als ik dermate zou meuren, zou ik vanuit goed respect het natuurlijke verloop voor mijzelf bespoedigen. Zal daarna wel een ghosthouse worden.
|
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Wim, zo ziet nou een edit-knop eruit: Gebruik deze en ga niet op jezelf reageren anders zijn we genoodzaakt deze te gebruiken:
|
|
|
|
martimor
Berichten: 1934
|
wahaha, zit dit topic weer met een enorme glimlach te lezen. idd, als je je verveelt dan raak je hier je tijd wel kwijt @wimt, als jij er een mooi filmpje van maakt, geloof ik het eerder dan van die kwakzalver gozer uit dat filmpje. (hoop ik)
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Werk nu weer met mijn mobiel, zie nu zelfs niet de editknop van Evan, dus als ik dit nu upload, en er reageert niemand meer, al was het alleen maar om mij te nekken, da ken ik da filmpie hie nie opzette, da's lulle.
Dus help me effe, en zet die luie moddermannetjes aan het werk, zoda ik me mobiele knoppie krie, anders kun je da filmpie ma zeluf verzinne
|
|
|
tgroot
Berichten: 664
|
Dit word bijna zielig . . .
help ik wil aandacht
|
|
|
feddomw
Gast
|
Hoezo "bijna"?
|
|
|
martimor
Berichten: 1934
|
vind wimt meer onder de klasse think different vallen. (maar dan moet die revolutionaire motor wel werken, anders meer de catagorie think again )
|
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Ahh, de Bende van Vijf is weer actief. Maar geen moeite genomen om een filmpje te maken, kreeg er ook al geen instructies over. Geen aandacht blijkbaar
|
|
|
xray
Berichten: 3688
|
Hey wimt, thrive al gezien?
Voor alle anderen, ooit van Galilei gehoord?
|
|
|
feddomw
Gast
|
Hey wimt, thrive al gezien?
Voor alle anderen, ooit van Galilei gehoord?
Was dat die gek die beweerde dat de aarde om de zon draaide en niet andersom? Terecht dat de kerk toen die gast van alle kanten tegen werkte, dat soort mongolen moet je echt niet hebben in de samenleving. [/sarcasme]
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Geef uw mening, wat u hier van vindt:
Vind ik leuk (Wimt) !
|
|
|
Ed.
Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
|
Geef uw mening, wat u hier van vindt:
Vind ik leuk (Wimt) !
Dat is toch die gek die denkt dat hij op water kan rijden? En Thrive.. kom op zeg.. die vroegen $5 voor de download.. Mensen doe nou maar normaal, aan die vlieger doen jullie al gek genoeg.
|
|
|