belasting dienst naaiers

Moza

Mei 09, 2006, 21:03:09
edit2Rapporteer  
Ik heb een wetsuit besteld via EBAY in Amerika, in Europa was mijn maat niet leverbaar omdat O'Neill geen XLT pakken voor de Europese markt heeft besteld, maar ik welde erg graag een Psycho 2 wilde hebben.

Hieronder vind je samengevat wat je dan betaalt aan de pleurisduiven van de DOUANE

Wetsuit 310 dollar verzendkosten 35 dollar

Dit wordt bij elkaar opgeteld 345 dollar, online wisselkoersen maken daar 271 euro van....de belastingdienst 280!!!

Vervolgens betaal ik 12,5 % invoerrechten omdat het kleding betreft terwijl het naar mijn idee watersportartikelen zijn.....omdat ik volgens de telefonist ook tijdens een wandeling die wetsuit aan kan doen!! Ja dikke vinger.

DAs duus 33 euro

Vervolgens betaal ik BTW over dit hele zwikje, dus OOK over invoerrechten en verzendkosten....BELACHELIJK.

En dan moet ik nog inklaringskosten betalen, een soort administratie kosten ......betaal dus 388 euro voor dat pak....dan is dat ongeveer de winkelwaarde hier, maar ik voel me toch genaaid door de BL.

Leuker kunnen we het niet maken...flikker toch op

Als je dus iets uit Amerika laat komen, eerst rekenen je kunt pech hebben.

PS: versturen als cadeau was geen optie voor de aanbieder, een lagere prijs op het pakket ook niet!

Dan betaal
Eev

Antwoord #1 Mei 09, 2006, 21:23:43
edit2Rapporteer  
jee daar ben je dan idd mooi klaar mee, ik zou zeggen terug pakken die Bl-ers!!
Ruben..

Antwoord #2 Mei 09, 2006, 21:24:22
edit2Rapporteer  
Belachelijk!!
3rikj3
Gast
Antwoord #3 Mei 09, 2006, 21:29:07
edit2Rapporteer  
Genaaid..!! ThumpDown
slufterhufters.com

Antwoord #4 Mei 09, 2006, 21:34:19
edit2Rapporteer  
Waarschuwing. Ik tel een aantal berichten van je die niet volgens de regels zijn. Lol maken of cynisch zijn kan in lounge, niet hier! Edit: Arjan.
kitertjuh

Antwoord #5 Mei 09, 2006, 21:41:17
edit2Rapporteer  
word je schijt ziek van.

al die dingen die over je pakket komen als je ze uit het buitenland laat opsturen:(

Moza

Antwoord #6 Mei 09, 2006, 21:52:15
edit2Rapporteer  
Kijk of je het op je ouders kan verhalen, die hebben jou verwekt dus laat ze ook voor de kosten opdraaien..

ik heb mn moeder gebeld maar die gaf aan dat ik beter bij jou aan kan kloppen omdat jij altijd iedereen zit te pushen om in het buitenland te kopen
pietjepuk
Gast
Antwoord #7 Mei 09, 2006, 21:52:58
edit2Rapporteer  
Jammer,

Je had er een Wholesale Value Bon bij moeten hebben ipv Retail Value. Scheelt 50 tot 60%

Declared Value
By declaring the wholesale value of your purchases, you will save significant amounts in duty and taxes when importing your items through Access USA. By law, we are only required to declare the wholesale value of your purchases. The wholesale value is a "reasonable cost to manufacture the product" and is usually 50-60% below the retail value (the amount you paid for the mechandise).
steefman @ work
Gast
Antwoord #8 Mei 09, 2006, 21:58:41
edit2Rapporteer  
ik zal het je nog erger vertellen. ik kocht onlangs een tweedehands kite op ebay usa en moest daarover ook btw betalen en invoerrechten. btw over een tweedehandsproduct: helemaal gek geworden daar bij de belastingdienst ThumpDown

ze hadden overigens ook nog het hele pakket overhoop gehaald, snee in het doek, en alles weer teruggefrommeld in de door: waanzin!!!  (geschokt_kitesmiley)
Alferink

Antwoord #9 Mei 09, 2006, 22:04:24
edit2Rapporteer  
ff een correctie...het is Douane...geen belanstingdienst die die zooi regelt 

Wel lullig dat hij het niet als cadeau wilde versturen...dat had je een hoop centen gescheeld.

Dit had je ook van te voren kunnen weten... als het niet als cadeau wordt verstuurd moet je 9/10x die invoer zooi betalen.

Dus:  Alleen kopen als het als cadeau verstuurd wordt + zonder logo's/stickers van de winkel waar je het koopt, want anders heb je nog kans op gezeur.
Moza

Antwoord #10 Mei 09, 2006, 22:26:46
edit2Rapporteer  
Das niet helamaal waar alferink, ik heb me er van tevoren redelijk in verdiept en had op 60 euro gerekend, niet op 110! Als je op die site van de douane gaat kijken dan kun je een en ander niet overzichtelijk noemen...ik ga bezwaar indienen.
Alferink

Antwoord #11 Mei 09, 2006, 22:41:07
edit2Rapporteer  
Oja, Als je je er goed verdiept hebt ThumpsUp.  ik dacht dat het zo zat (maatje van me had al z'n kitespul vanuit amerika laten overkomen, zonder ook maar een cent extra te betalen.. Als cadeau verstuurd.)

Maar dat je het aan kan doen om in het park te gaan wandelen...dat is idd gelul.. dus idd BEZWAAR, stelletje *@$%#  (angry_kitesmiley) schater

Succes ermee  (grinnik_kitesmiley)
FLOF

Antwoord #12 Mei 09, 2006, 22:42:09
edit2Rapporteer  
Maar Moza, tis wel een top pak! Heb hem sinds vorige week, helemaal ok! (Wel gewoon maatje L  (grinnik_kitesmiley)  )
Silversurfer1

Antwoord #13 Mei 09, 2006, 22:55:13
edit2Rapporteer  
tja ze willen gewoon dat producten dezeldfe prijs hebben of je ze nou in het buitenland koopt of hier. je hebt in ieder geval gelukkig niet meer betaald dan als je hem hier zou kopen.

bytheway ff spammen (grinnik_kitesmiley) ik heb nog zo'n pak te koop. vrijwel nieuw. maat l. voor € 200,- zonder allerlei belastingen 
Moza

Antwoord #14 Mei 09, 2006, 23:13:07
edit2Rapporteer  
ja een top pak is het zeker....heb m gisteren aangehad....toen ik terug in de auto zat vanuit enkhuizen kwam ik er halverwege pas achter dat ik m nog aan had!!
Maar Moza, tis wel een top pak! Heb hem sinds vorige week, helemaal ok! (Wel gewoon maatje L  (grinnik_kitesmiley)  )
Papa

Geen avatar

Antwoord #15 Mei 09, 2006, 23:32:42
edit2Rapporteer  
je hebt t zelf niet goed geregeld waarschijnlijk... weanener je pakketten via de USPS (usa TPG) verstuurd dan is de kans dat je moet betalen heeeeel klein. (meende ook al gezegd in ander topic van je) Ik koop veel via Ebay en heb nog nooit iets hoeven te betlaen gewoon alles op laten sturen via USPS dan moe tt goed zijn.,.
Moza

Antwoord #16 Mei 09, 2006, 23:35:18
edit2Rapporteer  
Het is verstuurd via usps ... misschien heb jij altijd veel geluk gehad!

Ik ben  blij dat ik het pak heb....heel blij....ik wil alleen aangeven voor mensen die zoiets ook eens willen doen; kopen via EBAY in US, dat er haken en ogen aan zitten. En dat de prijs die je betaalt nog aanzienlijk hoger wordt!

Passie

Antwoord #17 Mei 09, 2006, 23:49:19
edit2Rapporteer  
echt dom gewoon..
was dat pak niet gewoon in nederland te koop of?
Slis

Antwoord #18 Mei 09, 2006, 23:52:50
edit2Rapporteer  
Moza, aanvechten!
mijn ouders zitten in de kleding branch
en exporteren wel eens wat naar de VS
en krijgen ook vaak dingen terug...

En die hebben dit vele malen gehad
en tot op hede elkeer keer aangevochten en in hun gelijk gesteld
je moet er gewoon ff de tijd voor nemen en dan lukt het wel
suc6!

p.s scoor het voortaan via kennisen/vrienden in de states
een stuk makkelijker
Moza

Antwoord #19 Mei 10, 2006, 00:05:51
edit2Rapporteer  
echt dom gewoon..
was dat pak niet gewoon in nederland te koop of?

Lees hierboven datik een bijzondere maat heb!
Passie

Antwoord #20 Mei 10, 2006, 00:07:49
edit2Rapporteer  
xlt.. wat is dat voor maat?
VincentC

Antwoord #21 Mei 10, 2006, 00:19:19
edit2Rapporteer  
Xtra Large Tietjes?

Man je bent echt genaaid! Echt zo'n geniks met die BTW hier enzo, 1000 jaar geleden was er ook nog geen BTW en toen leefde iedereen ook prima!
Silversurfer1

Antwoord #22 Mei 10, 2006, 00:54:38
edit2Rapporteer  
ja toen kiteboarde ze ook niet.
DaRipper

Antwoord #23 Mei 10, 2006, 01:11:15
edit2Rapporteer  
die paar euri's.....
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #24 Mei 10, 2006, 01:50:25
edit2Rapporteer  
Ik laat tegenwoordig spullen door een Amerikaanse collega meenemen, ik ben ook al eens genaaid voor een dik bedrag. Was nog in guldens. Kosten $49,95 + $15,- verzendkosten. Bij de belastingdienst hadden ze daar Fl 246,- van gemaakt. En dan heb ik het over een jaar of 8 geleden.... (angry_kitesmiley)

Beter vermijden tenzij het niet anders kan.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.