Kiters uit Rotterdam , meld je!

R.B.

Antwoord #2600 Maart 03, 2008, 18:32:44
edit2Rapporteer  
Gisteren wat een sessie op hvh gehad zeg.

Na 4 rakjes gevaren te hebben maak ik een sprong maar me timing was geheel verkeerd (tis echt lastig een goede timing in zulke golven) gevolg dat ik onder me kite door vloog en me kite uit de lucht kwam vallen.
Ik probeerde nog snel ff aan me lijnen te trekken zodat er snel weer spanning in de kite zou komen, helaas pas net voordat me kite het water zou raken kwam de wind erin en pang 2 lijnen kapot.
Kite in de branding snel me bar los gooien, denk anders gaat me kite zo ook nog kapot.
Gelukkig niet gebeurd.
Ik aan de kant me bar voor me 8m2 gepakt en lijnen bevestigd, kite oplaten en snel het water weer op.
Op de kant voelde de druk goed aan, alleen eenmaal op het water kwam ik erachter dat de afstelling van de bar toch niet goed was.
Ik was snel weer van plan naar de kant te gaan, alleen toen kwam er net een golf die omsloeg en waar ik in terrecht kwam, weer de druk uit me kite. Dus de kite viel naar beneden in de branding en de 2de golf die erin kwam pang LE geknalt.

Kitesurfen wat een heerlijke sport/ hobby maar ach wat een ... ... ... ...  kosten heb je eraan.
JO'Neill

Antwoord #2601 Maart 03, 2008, 22:43:15
edit2Rapporteer  
Klote man :S
Wilcoos

Geen avatar

Antwoord #2602 Maart 03, 2008, 23:32:06
edit2Rapporteer  
Met resizen vieze vlekken op je foto's krijgen? Heel apart. Hoelang heb je je camera en wanneer heb je voor het laatst je sensor schoon gemaakt?

Camera heb ik nu ongeveer een jaar, kan je aanwijzen waar de vlekken zitten. Dan kijk ik er overheen. Is me niets opgevallen aan de fotoos.
Snackyman

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #2603 Maart 03, 2008, 23:38:37
edit2Rapporteer  

Hopelijk kan je de foto zien.
Wilcoos

Geen avatar

Antwoord #2604 Maart 03, 2008, 23:39:46
edit2Rapporteer  
Thnx, maar drie keer raden wat dat zijn Wink

Kitesurfers bij de slufter...
d@ni

Antwoord #2605 Maart 04, 2008, 00:07:27
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal!

Ik heb me hier nog niet voorgesteld.  Kom uit Dordt ik is 28 jr en kite nu 1 jaar altijd op oostvoorne.

gr
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2606 Maart 04, 2008, 00:40:17
edit2Rapporteer  
@ Dani: Welkom! Nog wat meer details graag!! Zoals materiaal, niveau etc!

@ Wilcoos: Die ene linksboven zal dan wel wat anders zijn....zo hoog springen ze ook weer niet....die andere iets hogere vlek kan nog best wel een erg hoge sprong zijn...
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2607 Maart 04, 2008, 00:43:49
edit2Rapporteer  
Kitesurfen wat een heerlijke sport/ hobby maar ach wat een ... ... ... ...  kosten heb je eraan.

Klote voor je R.B. ThumpDown
Zoals je hebt kunnen lezen ook laatst mijn lijnen aan snot, alleen niet in de golven. Heb je al een reserveset? Anders ff bij Vlieger Op kijken. Hebben ze standaard lijnen van 330kg breekracht. Zover ik weet hebben de meeste merken afgezien van North en SS maar 250kg lijnen.

Overigens heb ik die 330kg ook eens gebroken loser

Hallo allemaal!

Ik heb me hier nog niet voorgesteld.  Kom uit Dordt ik is 28 jr en kite nu 1 jaar altijd op oostvoorne.

Welkom Dani! Aan welke kite ben je te herkennen?
Lauw
Administrator

Antwoord #2608 Maart 04, 2008, 00:50:31
edit2Rapporteer  
zullen we eens een inkoopactie bij eurocord opzetten. Dikke 800lbs lijnen, want t blijkt toch iets te weinig te zijn die 250kg lijnen.

Michiel bedoel jij die 330 lijnen van ozone? die zijn toch 300kg? Anyways vandaag aardig zitten balen zo'n mooie dag met wind en ik moest al enige dag van de week binnenzitten:P
Wilcoos

Geen avatar

Antwoord #2609 Maart 04, 2008, 00:53:17
edit2Rapporteer  
@ Dani: Welkom! Nog wat meer details graag!! Zoals materiaal, niveau etc!

@ Wilcoos: Die ene linksboven zal dan wel wat anders zijn....zo hoog springen ze ook weer niet....die andere iets hogere vlek kan nog best wel een erg hoge sprong zijn...

Wanneer het vlekken op de lens zijn moeten ze bij elke foto terug komen. Je ziet ze dus nergens terug. Heb alles in HighRes bekeken, geen storingen op de foto's te ontdekken. Andere vlek bovenin is een vogel.
Michiel.
Moderator

Antwoord #2610 Maart 04, 2008, 00:56:46
edit2Rapporteer  
Michiel bedoel jij die 330 lijnen van ozone? die zijn toch 300kg? Anyways vandaag aardig zitten balen zo'n mooie dag met wind en ik moest al enige dag van de week binnenzitten:P

Die lijnen werden standaard bij Peter Lynn geleverd. Dat zijn KS75 dyneema lijnen van 330kg. Met sleeves eromheen kom je dan op 300kg netto breeksterkte uit (altijd ongeveer 10% verlies door lus, ondanks sleeve)

Dus misschien ook die van Ozone. Vlieger Op is daar ook de importeur van.

Die 800lbs lijnen doet SS erbij op de Fuel, zodat het heel blijft voor de heer Len10  Cool
Dat komt neer op 363kg breeksterkte. Lijkt me ook wel aardig geschikt YeSS YeSS
Lauw
Administrator

Antwoord #2611 Maart 04, 2008, 01:04:04
edit2Rapporteer  
die lijnen heeft alleen ruben en op de rev bar zijn de frontlines die dikte. In de zomer komt de len10 pro bar uit met die lijnen. Ik heb het even aan sling gevraagd en ze gaan dan de lijnen ook los leveren voor waarschijnlijk 200 dollar, nu de dollar laag staat is het misschien wel aantrekkelijk, maar een hoop geld!
Michiel.
Moderator

Antwoord #2612 Maart 04, 2008, 01:21:39
edit2Rapporteer  
Ik dacht dat ze die vanaf 2008 standaard op ten minste de Fuel leverden. Wel top dat ze op de Rev ook zitten. Frontlines is voldoende. Bij North hadden ze in 2007 al 350kg lijnen erop zitten, alle vijf. ThumpsUp

Heb nooit begrepen waarom andere merken bij 250kg standaard bleven. Zeker met de SLE's en andere high-depowerkites. Vaar je die in het high-end dan kun je enorme krachten ontwikkelen door simpel enorm te poweren uit gedepowerede situatie.
Snackyman

Antwoord #2613 Maart 04, 2008, 01:43:21
edit2Rapporteer  
idd wilcoos. Heb je andere foto's ook nog eens goed bekeken. 1 foto (die met de windmolens op de achtergrond) heeft ook een vlekje maar ik denk dat het een vogel op de foto is. wat betreft die foto die ik liet zien dat lijken idd de kiters op de slufter.

Je kan je camera even testen. Camera richten op de lucht met diafragma van F12 of hoger dan kan je het goed zien. Is het bewolkt dan kan je ook schieten op je muur (mits deze 1 kleur is)

Wat zijn trouwens de plannen van deze week? De wind gaat aardig schommelen qua kracht. Iemand al plannen voor woensdag?
Wilcoos

Geen avatar

Antwoord #2614 Maart 04, 2008, 01:52:30
edit2Rapporteer  
In ieder geval bedankt voor je kritiek Wink Zit er nu misschien wel aan te denken om hem schoon te laten maken als ik terug kom uit egypte.

Ik heb misschien, bij goed weer, plannen om zaterdag 15 maart weer foto's te komen maken. Dit keer met een aantal vrienden. Dus mensen gevraagd voor de show  Cheesy

Is dan ook iemand bij met vette apparatuur als grote telenzen en kan goed foto's maken.
D.D

Antwoord #2615 Maart 04, 2008, 01:55:39
edit2Rapporteer  
Woensdag wil ik wel, maar de wind is dan denk ik nog net iets te weinig voor me 8 Huh en ik ben half 1 uit.. beetje niks tijd loser
Maar iig volgend weekend als het waait ben ik er wel weer!!
Snackyman

Antwoord #2616 Maart 04, 2008, 02:09:57
edit2Rapporteer  
Jammer dat de wind aankomende woensdag (op dit moment volgens windguru) inkakt. Noorderwind is relaxt op oostvoorne om foto's te maken. Zie je tenminste gezichten op de foto Grin
Wilcoos

Geen avatar

Antwoord #2617 Maart 04, 2008, 02:12:14
edit2Rapporteer  
Woensdag ben ik er niet, ben nu nog druk de foto's aan het uitzoeken en naar iedereen te sturen.
Snackyman

Antwoord #2618 Maart 04, 2008, 02:15:41
edit2Rapporteer  
Woensdag ben ik er niet, ben nu nog druk de foto's aan het uitzoeken en naar iedereen te sturen.

Die tijd heb ik gehad. Gewoon je beste foto's online knallen. Als mensen dan nog de foto's willen hebben die online staan dan sturen ze jou maar een email met het nummer erbij. Kost je anders teveel tijd of je moet er tijd voor maken Wink
Wilcoos

Geen avatar

Antwoord #2619 Maart 04, 2008, 02:17:55
edit2Rapporteer  
Die tijd heb ik gehad. Gewoon je beste foto's online knallen. Als mensen dan nog de foto's willen hebben die online staan dan sturen ze jou maar een email met het nummer erbij. Kost je anders teveel tijd of je moet er tijd voor maken Wink

Net twee mailtjes binnengekregen, zoek inderdaad even de beste uit, of een hele actie. Ben nog bezig met mijn nieuwe website te maken.
Snackyman

Antwoord #2620 Maart 04, 2008, 02:23:08
edit2Rapporteer  
Ja ik wil ook nog wel een website hebben. Gooi ze nu zo lang bij hanglosers.net iig heb daar 2 setjes staan. Helaas zit studeren, werken en zelf kitesurfen het maken van een site in de weg.
Wilcoos

Geen avatar

Antwoord #2621 Maart 04, 2008, 02:28:24
edit2Rapporteer  
Even snel voorstellen voor diegene die me nog niet kennen (veel denk):

Naam: Wilco
Leeftijd: 24
Kites: Naish Boxer 2006, wil nieuw maar geen geld Wink (huis gekocht)
Auto: ja, je mag altijd meerijden
Waar vandaan: Benthuizen, Zoetermeer

Ik kite al ongeveer ruim een jaar, level 2 IKO, veel te vinden op het strand bij monster/ter heijde en op de playa soms. Wil hier vaker heen ivm mijn vriendin die ook begonnen is. Ik ben dus nog maar een beginner. Wink
Wilcoos

Geen avatar

Antwoord #2622 Maart 04, 2008, 02:29:44
edit2Rapporteer  
Ja ik wil ook nog wel een website hebben. Gooi ze nu zo lang bij hanglosers.net iig heb daar 2 setjes staan. Helaas zit studeren, werken en zelf kitesurfen het maken van een site in de weg.

Het is me vak/beroep/hobby dus voor mij geen probleem. En zo geregeld/gemaakt.
Snackyman

Antwoord #2623 Maart 04, 2008, 03:47:17
edit2Rapporteer  
Wil hier vaker heen ivm mijn vriendin die ook begonnen is. Ik ben dus nog maar een beginner. Wink

Grappig mijn vriendin is ook begonnen met kiten. Heerljk als je vriendin ook mee kan gaan kiten Grin
Wilcoos

Geen avatar

Antwoord #2624 Maart 04, 2008, 04:05:32
edit2Rapporteer  
Wil hier vaker heen ivm mijn vriendin die ook begonnen is. Ik ben dus nog maar een beginner. Wink

Grappig mijn vriendin is ook begonnen met kiten. Heerljk als je vriendin ook mee kan gaan kiten Grin

Wat dacht je van de kosten? Ze vaart precies ongeveer 4/3m onder mij. Zeg maar iets van 20kilo lichter.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.