Gezocht: Airblast reverse launch bridle

ThomasC

Maart 02, 2005, 00:33:12
edit2Rapporteer  
Heeft iemand misschien nog de lijntjes van een Wipika Airblast (2001, 6.3m) reverse launch bridle ("reactive technology")? Iedereen sloopte toen der tijd die dingen er metteen van af omdat ze er zo traag van worden, dus ik hoop dat iemand het nog heeft liggen.

Gr,
Thomas
Beul
Gast
Antwoord #1 Maart 02, 2005, 00:37:51
edit2Rapporteer  
kan ook van de eerste Takoon Skoop (2002), daar zitten precies dezelfde op (zelfde designer)
La Flauwurhman

Antwoord #2 Maart 02, 2005, 00:54:49
edit2Rapporteer  
Ik denk het wel, maar dan moet ik wel ff goed zoeken!!

Binnenkort ruim ik mijn hok op en dan vind ik vast wel wat!

Nog ff geduld......ik laat het je wel weten .^
Japairman

Antwoord #3 Maart 02, 2005, 01:04:56
edit2Rapporteer  
Ik heb ze volgens mij ook nog liggen....ffchecke
Met een beetje marzel vind ik het boekie ook nog want ik zou echt niet meer weten hoe dat inelkaar zat....
Pbter

Geen avatar

Antwoord #4 Maart 02, 2005, 01:47:07
edit2Rapporteer  
tis voor snowkiten neem ik aan?
die 6.3 stuitert nm meteen weer uit het water! @#$

lekkere kite hoor!
ThomasC

Antwoord #5 Maart 02, 2005, 10:33:58
edit2Rapporteer  
Is inderdaad puur voor op het land. Hoe het werkt weet ik nog wel, maar om het na te maken en je een hoop tijd kwijt met de afmetingen, vandaar. Als een van jullie 'm nog kan vinden zouden jullie me er een groot plezier mee doen. Ik wacht even af. In ieder geval vast super bedankt!.
Japairman

Antwoord #6 Maart 02, 2005, 11:25:31
edit2Rapporteer  
ik heb em alleen enkel van een 11.8 .....heb je daar wat aan?
ThomasC

Antwoord #7 Maart 02, 2005, 17:24:44
edit2Rapporteer  
Het valt natuurlijk altijd te proberen. De maten zullen wel iets moeten worden aangepast, maar het is altijd makkelijker dan het wiel opnieuw uitvinden.
Japairman

Antwoord #8 Maart 02, 2005, 18:01:34
edit2Rapporteer  
Hey ik heb enkel 2 toomlijntjes gevonden maarre volgensmij moest er ook nog iets van een catrolletje bij zitten...een maatje van me heeft de videoband nog die toen bij de airblast zat en daarop word wel duidelijk hoe het zat maarre hij heeft vandaag geen tijd om te zoeken.
ThomasC

Antwoord #9 Maart 02, 2005, 21:54:02
edit2Rapporteer  
Klopt, maar die katrolletjes zitten aan mijn kite. Ik heb dit plaatje van een ARX gevonden. Dat is het zelfde systeen:

Zouden jou lijntjes het hele stuk van voor naar achter zijn?
Japairman

Antwoord #10 Maart 02, 2005, 22:12:52
edit2Rapporteer  
Nu ik het zo weer zie lijkt het me vrij simpel zelf te maken.

De lijnen die ik gevonden heb zijn die lijnen die vanaf je stuurlijnen naar de struts gaan.
Deze zijn ook een stuk dunner wat natuurlijk wel belangrijk is om drag te minimaliseren.
voor de andere lijnen kan je gewoon standaard dynema (+/-300kg trekkracht) gebruiken.
Juiste lengtes is gewoon een kwestie van uitproberen.

Nu herriner ik me ook dat de stuursnelheid zonder deze shit een stuk rapper ging.....dat komt doordat met bridle systeem de stuur impulsen minder direct zijn door de catrolen.
Maar dat lijkt me met jouw kitemaat geen punt.

Die dunne lijntjes mag je van mij hebben ik kom uit omgeving Gouda stuur anders ff een pbtje

En ja das waar ook die catrolen konden niet van de kite af zonder ze te slopen.
ThomasC

Antwoord #11 Maart 02, 2005, 23:57:01
edit2Rapporteer  
Bedankt Japairman! Ik wacht nog even af of La Flauwurhman ze misschien nog compleet heeft liggen. Scheelt weer een hoop gepiel op het strand als ik ook kan varen Smiley. Als hij ze niet meer kan vinden maak ik graag gebruik van je aanbod voor die dunne lijntjes en ga ik zelf klussen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.