Ik heb ze volgens mij ook nog liggen....ffchecke Met een beetje marzel vind ik het boekie ook nog want ik zou echt niet meer weten hoe dat inelkaar zat....
Is inderdaad puur voor op het land. Hoe het werkt weet ik nog wel, maar om het na te maken en je een hoop tijd kwijt met de afmetingen, vandaar. Als een van jullie 'm nog kan vinden zouden jullie me er een groot plezier mee doen. Ik wacht even af. In ieder geval vast super bedankt!.
Het valt natuurlijk altijd te proberen. De maten zullen wel iets moeten worden aangepast, maar het is altijd makkelijker dan het wiel opnieuw uitvinden.
Hey ik heb enkel 2 toomlijntjes gevonden maarre volgensmij moest er ook nog iets van een catrolletje bij zitten...een maatje van me heeft de videoband nog die toen bij de airblast zat en daarop word wel duidelijk hoe het zat maarre hij heeft vandaag geen tijd om te zoeken.
Klopt, maar die katrolletjes zitten aan mijn kite. Ik heb dit plaatje van een ARX gevonden. Dat is het zelfde systeen: Zouden jou lijntjes het hele stuk van voor naar achter zijn?
Nu ik het zo weer zie lijkt het me vrij simpel zelf te maken.
De lijnen die ik gevonden heb zijn die lijnen die vanaf je stuurlijnen naar de struts gaan. Deze zijn ook een stuk dunner wat natuurlijk wel belangrijk is om drag te minimaliseren. voor de andere lijnen kan je gewoon standaard dynema (+/-300kg trekkracht) gebruiken. Juiste lengtes is gewoon een kwestie van uitproberen.
Nu herriner ik me ook dat de stuursnelheid zonder deze shit een stuk rapper ging.....dat komt doordat met bridle systeem de stuur impulsen minder direct zijn door de catrolen. Maar dat lijkt me met jouw kitemaat geen punt.
Die dunne lijntjes mag je van mij hebben ik kom uit omgeving Gouda stuur anders ff een pbtje
En ja das waar ook die catrolen konden niet van de kite af zonder ze te slopen.
Bedankt Japairman! Ik wacht nog even af of La Flauwurhman ze misschien nog compleet heeft liggen. Scheelt weer een hoop gepiel op het strand als ik ook kan varen . Als hij ze niet meer kan vinden maak ik graag gebruik van je aanbod voor die dunne lijntjes en ga ik zelf klussen.