Ocean Rodeo 2011, Razor, JT Pro, surf series UPDATE

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #25 Augustus 11, 2010, 13:26:40
edit2Rapporteer  
 
Citaat
Iedereen maakt wel eens een fout toch?

En Zo Is dat !!!!!!  ThumpsUp
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #26 Augustus 11, 2010, 13:33:41
edit2Rapporteer  
Tja, het kan wel eens gebeuren dat er van een product een bepaalde serie Kwalitatief Uitermate Teleurstellend is. Onlangs gebeurde dat ook met Toyota en Volvo. Alom bekend om hun kwaliteitsproducten .... toch?

Ik heb al mijn spullen (drysuit, trapeze, board, schoentjes & handschoentjes) van Ocean Rodeo en ben daarover nog altijd zeer tevreden. Ook de service van Stormchaser is toppie  ThumpsUp

Eigenlijk wil ik, zodra mijn Bandits van slijtage uit elkaar vallen, overstappen op de Rise.

Maar dan wel met de juiste bladders ......  Grin

ps. helaas word ik niet gesponsord  Cry
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #27 Augustus 16, 2010, 22:06:20
edit2Rapporteer  
Testreview Razor

Hierbij een quote van het kiteforum van EvanOR:

I'm hoping that somebody got some photos - if they turn up we'll be sure to post them. I rode the 8m Razor and was somewhat overpowered in about 20+ knots of wind. I weigh 155lbs and was riding the new 2011 5'11 Surf strapless. If we'd had one there I would have been riding the 6m instead. My thoughts:

1) The Razor is a totally different kite than the Rise.

2) The Razor sits much further back in the window, with constant power and outstanding stability. The kite more or less feels the same no matter what you do with the bar (in terms of sheeting in/out).

3) The canopy is rock solid, despite having two less struts than the Rise. I attribute this to the pronounced C shape and the placement of the four strut configuration.

4) Bar pressure is significantly higher than with the Rise (which is very light), and as such there is more direct feedback.

5) I was expecting the Razor to have a lot less power (size for size) than the Rise, but it does not. It pulls like a tank.

6) The Razor has less top end/range than the Rise, as you cannot vary the angle of attack nearly as much. This is what people sometimes confuse as " on - off " power with the Rise. The power of the Rise corresponds directly with how the rider sheets in or out. Hold the bar steady and you get a constant angle of attack, and with that, constant power.

In sum, both are killer kites. You just have to pick your poison based on what you want to do with them. :thumb:

Cheers,

Evan


bron: Kiteforum
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #28 Augustus 16, 2010, 22:13:55
edit2Rapporteer  
Punt 2 en 4 spreken mij absoluut aan, met de notie dat de "testrijder" OR achter zijn naam heeft staan, wie weet dus een teamrider.

6 sta ik van te kijken. Hier had wat Delta DNA erbij gemixt moeten worden om dat voor elkaar te krijgen. Maar op zich niet verkeerd dat er geen total depower op zit.

Ben wel benieuwd
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #29 Augustus 16, 2010, 22:14:05
edit2Rapporteer  
"less top end/range than the Rise"... Die kwalificatie zegt op zich niet veel... Gisteren de 10m Rise '10 gepakt, en de top end is echt eindeloos. De kite blijft vertrouwd en strak sturen, in vlagen over 30kn geen enkel probleem. Geen moment in peophouding gehoeven.

Evan (Stolze) is de US Sales guy van OR
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #30 Augustus 16, 2010, 22:31:17
edit2Rapporteer  
Nieuw type TPU bladders in de kites van 2011, zou dat betekenen dat er dit
jaar dus echt een zootje rotzooi in zit.
Ik begin toch echt een beetje te twijfelen gezien er op 10/8/2010
alweer 2 kites lek zijn gegaan op Schellinkhout.
Nieuwe kites waarbij geen problemen met de bladders meer zouden
moeten voorkomen.(nieuwe serie)
Misschien moet OR  de hele partij die in NL verkocht is maar terughalen
en vervangen voor die van 2011.
Ik ben het vertrouwen een beetje kwijt in de OR-Rise van 2010 net als die andere
jongens, het is gewoon wachten op het volgende probleem.

Je zal maar een eind op zee zitten en je kite valt als een vaatdoek naar beneden ! 
ThumpDown

Dit is een probleem van de fabriek. Alle kites die uit die fabriek komen hebben daar problemen mee. (bijv Epic en Best). De fabriek had ook aan Epic aangegeven dat de bladders bij de 2e serie goed waren maar ook bij mij is hij weer lek gegaan. Ik wacht nu op de 3e serie waar het probleem echt verholpen moet zijn. Dit dus om aan te geven dat het niet helemaal aan OR ligt.
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #31 Augustus 18, 2010, 08:00:10
edit2Rapporteer  
Citaat
Dit is een probleem van de fabriek. Alle kites die uit die fabriek komen hebben daar problemen mee. (bijv Epic en Best). De fabriek had ook aan Epic aangegeven dat de bladders bij de 2e serie goed waren maar ook bij mij is hij weer lek gegaan. Ik wacht nu op de 3e serie waar het probleem echt verholpen moet zijn. Dit dus om aan te geven dat het niet helemaal aan OR ligt.

Ik zeg ook niet dat het aan OR ligt, zij doen er alles aan om de klanten tegemoet te komen en de problemen zsm te verhelpen.
Alle respect daarvoor.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #32 Augustus 19, 2010, 09:23:55
edit2Rapporteer  
Hier een eerste review van ene Mike die de razor 10m in Nithinat heeft uit geprobeerd:

"Razor 2011 - August 17 2010
- I Just returned from 5 incredible days at Nitinat. seeing and riding the next model year gear is always a thrill.  Thank you John Z for your help - Next time I won’t consume so much Monster drink before riding. I was a bit wired.
I had a chance to ride a 10 M Razor and 10 Meter Rise back to back, which is the only way to really appreciate all the nuances of a kites performance characteristics. ( Note: I have hundreds of hours ride time on the 2009 & 2010 Rise, so the differences were clear, but only my opinion of coarse ).
I feel that the design characteristics of the Razor will fill a void in the OR lineup, for riders wanting a different feel then what the Rise offers.
In short the Razor has a constant pull, which is especially noticeable through and while turning the kite. This made surfing even the small waves at the mouth of the Nitinat a joy, since there was always power there to pull you through when you wanted it, even on straight downwind hard carves.
The turning speed was faster then the Rise, but not crazy faster. I estimated it to turn like a kite 2 meters smaller.
Example - I could easily be happy to ride the 10 Razor with the small Rise bar, which was my test setup. but with my Rise the 10 M gets ridden with the bigger bar.
Bar pressure is higher , but again not significant, just enough to add feel for when it’s important to know where the kite is.
It seemed to me that with my riding style I would ride one size smaller a Razor then the Rise and this is likely due to the Reduced range I believe you have with more of a C shaped kite like the Razor.
Jumping was lofty and great, &  does require a difference in timing, as would be expected, but the learning curve is instant.
The new lines are super stiff and rated at 650 lbs.  I really liked them -  they look like the same lines that North uses. They have the respective colors interlaced within the white. The stiff lines reduce tangles and make setting up easlier.
Kite construction, is the normal bomber type we’ve learned to love, with the Kevlar in all the right places.

During some jumping mistakes I found the kite to be very forgiving, for instance, during a jump that had me outrunning my kite downwind by 30 + ft , the Razor flew downwind with slack lines and did not Hindenburg at all. Impressive.
Graphics are also nice,
So in all a super kite, best suited to a different type of rider then the Rise rider schools will also likely prefer the easier flying and more bar feedback I think this is a nice compliment to the lineup of great O.R. products.

enjoy
Manana Mike"

De discussie gaat hier verder.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #33 Augustus 20, 2010, 21:15:44
edit2Rapporteer  
Jérémie vindt 'm lekkerrrrrrr:
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #34 Augustus 20, 2010, 21:23:38
edit2Rapporteer  
Kan niet anders zeggen dat hij er erg mooi uitziet!

Mooie platen weer met meneer Tronet aan het roer!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #35 Augustus 20, 2010, 21:36:56
edit2Rapporteer  
thx, volgens Richard Myerscough (CEO van Ocean Rodeo) is het een ideale wave kite. Aanvankelijk wou hij er niet aan maar maar nu is ie om - voor in de golven. De Razor is lichter en vliegt veel meer op de front lines (met de bijbehorende bar druk) zodat de kite nauwelijks terugvalt als je uit een harde turn komt. Ook het stijgen uit de loop en het doorvliegen uit een draai schijnt heel goed te zijn. Het relaunchen is volgens hem zeer goed. Voor het "bump 'n' jump" big air gebeuren houd hij de Rise aan. Hij heeft een grote truck (wij noemen dat pick-up) helemaal vol met surfspullen dus er kan nog wel wat bij.
Ik ga er zelf ook serieus naar kijken alhoewel de grijns die ik van de 2010 Rise krijgt er na dagen niet af wil.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #36 Augustus 23, 2010, 15:43:51
edit2Rapporteer  
Meer lekkers van Jérémie Tronet op zijn blog.

Mako freeride series
Hier wat picas:
jesse.

Berichten: 946
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #37 Augustus 24, 2010, 22:14:40
edit2Rapporteer  
Nog veranderingen in de bar Rudo?
Ziet er nog vrij wel het zelfde uit als de '10! Grin

Als het goed is.. is de razor al in NL? of bijna? Smiley
barry

Berichten: 361
Antwoord #38 Augustus 28, 2010, 17:52:40
edit2Rapporteer  
De bar blijft redelijk het zelfde, er komen totaal drie verschillende set ups
5th bar mini 5th zoals hier boven en de freeride bar zoals die van de rise
er komen andere lijnen op die stijver zijn 650 lbs.

het duurt nog wel even voordat ze leverbaar zijn oktober
wij krijgen binnen kort 2 test razors tot onze beschikking


 
Wicher

Berichten: 44
Antwoord #39 September 05, 2010, 00:35:09
edit2Rapporteer  
Ik kan niet wachten tot die binnen zijn
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #40 September 05, 2010, 00:46:39
edit2Rapporteer  
Mooie kites maar wat een mooie spots wow zo helder water
Snowman

Berichten: 264
Antwoord #41 September 05, 2010, 16:27:31
edit2Rapporteer  
Niks mis met helder blauw water maar head office van OR is op Vancouver Island niet zou heel  blauw daar maar mistens zo mooi (zeg maar meer groen).  De OR kites zijn toch gebouwd voor Canadese omstandigheden, zou zeggn maak daar dan reclame voor. Maar goed ben geen "marketing-personage" blijkbaar verkopen tropische plaatjes beter.

De 2011 serie laat ik mooi voorbij gaan want ik heb net 2010 rise besteld en gezien mijn - te- weinige vaaruren kan ik daar wel weer een tijdje mee vooruit. De volgende zal wel een 2012-2014 worden of zo.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #42 September 05, 2010, 17:40:56
edit2Rapporteer  
Ik vraag me wel af waarom de graphics van OR zo wisselen, de ene keer vind ik ze fantastisch, de andere keer echt niets.

de Razor vind ik mooi, de bovenkant van de JT Pro ook, maar de onderkant van bijvoorbeeid die mako is echt niets! (of zou het een demo model zijn zonder final graphics?)
barry

Berichten: 361
Antwoord #43 September 19, 2010, 21:19:41
edit2Rapporteer  
Update 2  2011

Rise



oh ja ook nog een nieuwe trainer 2M2 rise

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #44 September 19, 2010, 21:54:11
edit2Rapporteer  
Werkt niet helemaal Barry !!!

Ben erg benieuwd en zou graag de Razor willen testen.
Kites zien er super uit !!
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #45 September 19, 2010, 22:29:26
edit2Rapporteer  
Mooie foto's Barry.. ThumpsUp

Ik zie ze alleen niet  Huh
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #46 September 22, 2010, 18:13:55
edit2Rapporteer  
Barry heb jij nou de Razor in NL? Ik zag een pica van u op de OR site?
http://oceanrodeo.com/ocean_rodeo_gallery/image_full/2934/

hier nog een eerste review van e.a.g. (kiteforum)

got to spend 2+ hours yesterday on the 2011 8m Razor and it is sick!!! Here is my review.

First - I am 185 lbs, riding a 5'4" Naish surfboard, in wind in the low 20's at Crissy field in San Francisco. I have had OR Rises every year for the last 4 years, Torches before that. I'll mainly compare it to the Rise.

I took this kite out despite the fact that everyone was on 10m and 11m, I just really wanted to try it.

The kite is lower aspect than the rise with a more pronounced "C" shape. It's nice and light with the 4 struts. In the sky it has more of a deep pocketed look, like a wainman does above you.

Power:
I was blown away by the low end grunt. I was well powered and I felt like the kite had the power of almost 10m Rise, more power than the 9m Rise. It's also very easy to generate power with the kite. It sits a bit further back than the Rise, but not way back like a real wave kite (Kima, Catalyst, Renagade)
The Razor does not handle the gusts as well as the rise or other such kites. You feel what the wind is doing and you need to use your board bore to control power, you can't just turn it off by sheeting out. It's more like a C kite in this way, but not that harsh.

At 185 lbs I will be getting 6,8,10 to replace my 7,9,11 Rises. You will not be able to run huge 4m gaps between Razors, you'll end up disappointed. ( I think that 4m gaps suck on any kite)

Turning:
This is where it shines. It was super fast, even for an 8m. It zips across the window really fast. There is much more consistant pull through turns than the Rise and it climbs back up much faster without having to sheet way out. I didn't have real waves, but rode a few head high tanker wakes which are like sideshore wave. It is way better at this than the Rise, you just have fast steady power thoughout the turn and it's much harder to stall, even riding right at it.
The bar is very sensitive to inputs, which I like, but might be less forgiving to some riders.

Jumping:

Timing might be a bit harder, but it has good yank and great loft. It jumps as well as any other kite i've been on. LOOPS are where it also shines. I liked the rise a lot, but it didn't loop great. The Razor generates much more power and catches you much better for softer landings. I had so much fun I must have done 50 kiteloops. I didn't unhook while riding, but I did on the beach and without trimming at all the kite stayed stable and didn't stall. Ideally it needs a bit of trim, but not a ton.

Relaunch
I crashed the Razor a few times to test relaunch and it is also better. Due to the lower aspect it will move by itself (auto-relaunch) to the edge of the window and wait to be steered into the sky. I didn't need to pull a line at all. Granted this was on an 8m in decent wind.

All in all I would say this is definitely the kite to buy if you are an advanced rider or an intermediate looking to get into waves or freestyle. It is a much more involved, direct ride and will reward a good rider. For those looking to just cruise and do some jumps I would still get the Rise. The Rise has better range, better high end and a more forgiving ride. The Rise will still be a better kite for racing due to it's range and upwind ability.

I hope this helps.
barry

Berichten: 361
Antwoord #47 September 23, 2010, 10:04:08
edit2Rapporteer  
Inderdaad De Razor is eergisteren aangekomen dit zijn nog wel pre productions.
http://oceanrodeo.com/ocean_rodeo_gallery/image_full/2935/
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #48 September 25, 2010, 15:51:40
edit2Rapporteer  
Vandaag op ijmuiden gezien in de verte !
barry

Berichten: 361
Antwoord #49 September 25, 2010, 17:40:11
edit2Rapporteer  
Dat kan kloppen wij hadden er twee bij ons maar wat een bagger wind zeg.
wel mooie golven, en wie heeft dat blik windsurfers open getrokken.
volgende keer moet je hem even vast pakken tim.
 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.