Servaas met een cap op ;-)

flyingkite

Augustus 27, 2006, 04:18:41
edit2Rapporteer  
In opdracht van een mede forumer gemaakt, een servaas met eens wat andere look. Meteen een goed moment om JT,s cap eens op de proef te stellen, wilde jullie de resultaten niet onthouden.

De Specs: 130x39.5
dikte: 14mm
Rail: PU 7mm midden en 3mm tips
Concaaf 4mm
Rocker 2cm
gewicht: 3kg (sealedlips_kitesmiley)
core: ocumee 3x4,6mm midden hol
lay-up: 160 keper boven en onder en JT,s cap

Gpostema

Antwoord #1 Augustus 27, 2006, 04:24:15
edit2Rapporteer  
Wat een trotse eigenaar ben ik toch :Smiley Ben er echt super blij mee en hoop um snel te kunnen testen  Joepie Hoop um aankomende week nog te water te kunnen laten op horst!  Nogmaals super bedankt Jelmer  ThumpsUp

Greetz Gerben
Psychotic

Antwoord #2 Augustus 27, 2006, 04:29:31
edit2Rapporteer  
Had al wat previews gezien maar hij blijft mooi!
Joosdo

Antwoord #3 Augustus 27, 2006, 05:25:26
edit2Rapporteer  
He jelmer, heb je gele cab gebruikt, of heb je een kleurig weefseltje eronder meegelamineerd? Ik zit nog een beetje te dubben hoe ik op een pvc kern mooi een full colour, full board size deco die goed te lamineren is ga maken. Tips?

Zeker een topboard, ik had bij JT, al die uitgedunde tip techniek mogelijkheid live mogen aanschouwen en dat ziet er toch wel heel kinky uit ThumpsUp Maybe dat ik met een balsa kern ga werken en deze maar mooi door laat schemeren. Kortom, ik ben er nog niet uit.

mzzl Joost
flyingkite

Antwoord #4 Augustus 27, 2006, 06:46:07
edit2Rapporteer  
He jelmer, heb je gele cab gebruikt, of heb je een kleurig weefseltje eronder meegelamineerd? Ik zit nog een beetje te dubben hoe ik op een pvc kern mooi een full colour, full board size deco die goed te lamineren is ga maken. Tips?

Zeker een topboard, ik had bij JT, al die uitgedunde tip techniek mogelijkheid live mogen aanschouwen en dat ziet er toch wel heel kinky uit ThumpsUp Maybe dat ik met een balsa kern ga werken en deze maar mooi door laat schemeren. Kortom, ik ben er nog niet uit.

mzzl Joost
@ joost dit is DD lak die het gele kleurtje verzorgt naar wens eigenaar. M,n logos heb ik erop geplakt met pox en is gewoon print papier DD en logo zitten dus aan de binnenkant v/d cap. Je kan een print op board grote laten maken maar dan ben je een hoop geld kwijt beter is dan voor samenstelbare grapics te kiezen die je zelf samen kan stellen je kan naar wens de rest dan transparant laten en de balsa showen a/d wereld of n kleurtje/tjes erachter enz.. kortom laat je creative zelfbouw brein maar werken ;-)
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #5 Augustus 27, 2006, 14:45:24
edit2Rapporteer  
Whoeha!!!! Sexy boardje Jelmer!!  ThumpsUp

Kijk...ik zat ff in een "inspiratiedip" hoe m'n volgende boardje moest worden. JT's CAP in combinatie met overgangen in de vorm van "suspension tips" werkt schijnbaar errug goed!!!
Joosdo

Antwoord #6 Augustus 27, 2006, 17:35:13
edit2Rapporteer  
Zo nog wat vragen voor dhr Jelmer:

1 = Heb je eerst je glas eromheen gelamineerd, toen de dd-lak erop + logo's en als laatste rondom de cap apart erop gelamineerd?

2= Is de hechting van epoxy op dd-lak wel goed genoeg om "cap loslating" te voorkomen?

3= Weet iemand of epoxy ook aan acrylverf hecht? Dit in verband met de verkrijgbaarheid in pot, zodat je ook zou kunnen schilderen ipv spuiten. (airbrushen is nl veel meer werk als een gave tekening ergens op maken.

mzzl Joost
flyingkite

Antwoord #7 Augustus 27, 2006, 20:13:43
edit2Rapporteer  
Zo nog wat vragen voor dhr Jelmer:

1 = Heb je eerst je glas eromheen gelamineerd, toen de dd-lak erop + logo's en als laatste rondom de cap apart erop gelamineerd?

2= Is de hechting van epoxy op dd-lak wel goed genoeg om "cap loslating" te voorkomen?

3= Weet iemand of epoxy ook aan acrylverf hecht? Dit in verband met de verkrijgbaarheid in pot, zodat je ook zou kunnen schilderen ipv spuiten. (airbrushen is nl veel meer werk als een gave tekening ergens op maken.

@ Joost

1: Eerst de logo,s uitgeknipt en aangebracht met pox en spatel wel ff kleverig laten worden. Toen 2x een dunne laag dd aangebracht met schuim roller. hierna ff geschuurd met k220 en met dd ontvetter ontvet. hiena een laag 160keper over dd en print en cap gelegt en verzadigt met een minimale hoeveelheid pox dit goed kleverig laten worden en op je core persen... wel core eerst geimpregneerd.

2: Of het totaal niet zal delamineren is altijd de vraag en dat weet ik nl pas naar een goede marteling door de eigenaar  ThumpsUp de rail heb ik afgeschuurd met Festo super rotex met k40 op de hoogste stand, mijn regel is een beetje als ie dan niet los knalt doet ie t varend ook niet.

3: Pox hecht aan alles wat niet moluculair afgesloten is dus aleen niet PE en ander te flamen kunstoffen op acryl lak zal het dus gewoon hechten als je de structuur maar open werkt met een stukkie schuren en ontvetten  Joepie

Geronimo79

Antwoord #8 Augustus 28, 2006, 02:01:06
edit2Rapporteer  
Heel mooi boardje. Doe mij ook maar zoiets.
Kost dat zo'n boardje?

Had ook een nieuw topic aangemaakt, misschien is dat een optie?
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #9 September 01, 2006, 22:06:18
edit2Rapporteer  
Hey Flyingkite,

Misschien een tip: ik kom net bij Polyservice vandaan. Daar verkopen ze "Poly-pox-primer". Deze witte primer kan je met een kleurpigmentje mengen....volgens mij hecht dat als tussenlaag beter dan DD-lak  ThumpsUp.
flyingkite

Antwoord #10 September 01, 2006, 23:10:40
edit2Rapporteer  
Hey Flyingkite,

Misschien een tip: ik kom net bij Polyservice vandaan. Daar verkopen ze "Poly-pox-primer". Deze witte primer kan je met een kleurpigmentje mengen....volgens mij hecht dat als tussenlaag beter dan DD-lak  ThumpsUp.
... en dit word vol v kleur? das idd een welkom idee tov dd lak.. toppertje.
prokiter

Antwoord #11 September 02, 2006, 02:19:14
edit2Rapporteer  
Heyy,

Maar kan je geen epocty aanmengen met kleur pigment....dan ben je dr toch ook al???? Huh

Greetings...Pro Kiter.... (hangloose_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.