Haha ja bedankt voor de antwoorden. Ik kon me voorstellen dat bijna elke beginner de zelfde vragen op dit forum stelt en het voor de ervaren forumleden soms wat irritant kan zijn haha
Anyhoe... Mocht alles goed bevallen en ik het echt tof vinden wou ik een nieuwe kite halen (dat meot gewoon goed zijn) en nieuwe bar en de rest eventueel 2e hands. Ookal zijn ze niet cheap wou ik een Core XR3 9 of 10 meter halen. Na wat onderzoek lijkt me die onwijs tof. Ofcourse is er goedkoper en beter beginners materiaal, maar ik ben dan misschien ook een beetje eigenwijs haha.
Ik maak me niet heel veel zorgen om te weinig wind, dan moet je gewoon niet gaan kiten met een 10m. Maak me eerder zorgen of ik met een 10m kite en 60kg gewicht niet te snel / onbestuurbaar ga als beginner met 20-22knopen. Maaaaaaaar dat gaan we zien
Matrasvliegeren gaat me erg goed af en wakeboarden lukt ook prima dus het kiten zal vast een mooie leercurve in zitten.
Weet iemand nog een goede website die een aantal Bar's op een rijtje zet? Ik kan veel vergelijk / review sites vinden over boards en kites maar weinig over Bar's.