Arbeidsongeschiktheids verzekering

Ziggy

Geen avatar

Mei 14, 2007, 01:42:01
edit2Rapporteer  
Binnenkort moet ik zelf een arbeidsongeschiktheidsverzekering sluiten voor mijn werk. Voordat ik me meld bij een verzekeraar: heeft iemand ervaring met hoe je je "hobby" kitesurfen moet noemen en wat voor consequenties dat heeft?
(sorry voor het saaie onderwerp)
Alferink

Antwoord #1 Mei 14, 2007, 01:43:40
edit2Rapporteer  
hoezo zou dat consequenties hebben??

Voor het zelfde geld ga je nadat je die verzekering hebt afgesloten kiten... denk niet dat je ff gaat bellen en zeggen vanne, ja ik ga nu kitesurfen.
litewave

Antwoord #2 Mei 14, 2007, 01:58:32
edit2Rapporteer  
Ik heb het niet gemeld, mede omdat ik toen ik het afsloot nog niet kite-te, en ik ga echt niet bellen zo van; heren ik ga kiten
Coen2000

Antwoord #3 Mei 14, 2007, 02:00:03
edit2Rapporteer  
is toch beetje zelfde als skieen, denk dat het onder dezelfde catagorie valt. (risicosport)..
RD

Geen avatar

Antwoord #4 Mei 14, 2007, 02:20:41
edit2Rapporteer  
Is simpel lijkt me, zoals piet p al zegt, als het in de polis staat dat risico-sporten uit zijn gesloten EN als de verzekeraar kiten als risicosport ziet, dan vang je niks mocht je arbeidsongeschikt raken als gevolg van kiten.
Idefixe

Antwoord #5 Mei 14, 2007, 02:27:42
edit2Rapporteer  
Zodra je bent begonnen met kitesurfen en de smaak een beetje te pakken hebt ben je toch automatisch "arbeidsongeschikt" toch ?  (grinnik_kitesmiley)
Twoink

Antwoord #6 Mei 14, 2007, 02:49:43
edit2Rapporteer  
Zodra je bent begonnen met kitesurfen en de smaak een beetje te pakken hebt ben je toch automatisch "arbeidsongeschikt" toch ? (grinnik_kitesmiley)

Hahahaha ik zat er ook al aan te denken  :Smiley
Pbter

Geen avatar

Antwoord #7 Mei 14, 2007, 03:10:18
edit2Rapporteer  
je bent niet verzekerd bij het kitesurfen.

ik zou er in ieder geval geen melding van maken, komt het zover kun je altijd nog touwtrekken.
mijn verzekeraar heeft een aparte clausule m.b.t. kitesurfen opgenomen, omdat ik vroeg of ik daarvoor verzekerd was
hollandkiter

Antwoord #8 Mei 14, 2007, 03:10:47
edit2Rapporteer  
dan maar zeggen dat je van de trap bent gevallen als je gaat claimen
michiel v geel

Antwoord #9 Mei 14, 2007, 19:07:29
edit2Rapporteer  
en dat heet nou weer fraude
deltomaso

Antwoord #10 Mei 14, 2007, 19:42:32
edit2Rapporteer  
heb hetzelfde probleem gehad en de vraag op dit forum neergelegd. Het schijnt dat Nationale Nederlanden en Interpolis hier wel in voorzien. Ik was weer eens te laat, moest snel een verzekering afsluiten en Delta Lloyd deed hier (achteraf) moeilijk over. Ik heb in de voorwaarden niets kunnen ontdekken, zal wel ergens met ultra kleine lettertjes op de zijkant van het contract geprint zijn.

Succes met je verzekering
guiri

Antwoord #11 Mei 14, 2007, 19:43:58
edit2Rapporteer  
bij de meeste WA verzekeringen ben je NIET verzekerd als er letselschade of materiele schade is als gevolg van kitesurfen.

Maar bij de funsport polis van de NKV wel. Deze zit automatisch bij je lidmaatschap... DUS: gewoon even lid worden van de NKV!!! www.kitesurfvereniging.nl

Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #12 Mei 14, 2007, 20:15:15
edit2Rapporteer  
WA is wel even iets anders dan arbeidsongeschiktheidverzekering.

Ik zou er zeker van zijn dat je verzekering dit dekt.
Je wil niet dat later blijkt dat je niets uitgekeerd krijgt.
guiri

Antwoord #13 Mei 14, 2007, 20:31:17
edit2Rapporteer  
thanx... mijn reactie was ook bedoeld op de posts van pbter en deltomaso
appie

Antwoord #14 Mei 15, 2007, 00:05:29
edit2Rapporteer  
bij de meeste WA verzekeringen ben je NIET verzekerd als er letselschade of materiele schade is als gevolg van kitesurfen.

Maar bij de funsport polis van de NKV wel. Deze zit automatisch bij je lidmaatschap... DUS: gewoon even lid worden van de NKV!!! www.kitesurfvereniging.nl

nou heb het effe gevraagd toen ik tegen iemand op knalde toen zij de verzekeraar van de NKV dat je moet eerst neerleggen bij je eigen WA verzekering die je gewoon al hebt en dan pas bij hun beetje vreemd vind ik dat maar ja dat zijn blijkbaar hun kleine lettertjes

Heb wel mijn spullen verzekerd bij de ANWB recreatieve verzekering heb nu 2 x wat gehad 1 x wetsuite kapot en 1x mijn Naish Raven  naar de klote door dat ik mijn saftey moest trekken  en altijd netjes uit betaald gekregen hun eigen risico  is € 20.-- per schadegeval

verzekering van 1 kite en 1 plank kost volgens mij +/- € 60.-- per jaar  waar je dan alles hebt verzekerd incl je pak schoentjes trapeze  maar dat kun je zo checken bij hun ThumpsUp

maar ja dat heeft niets te maken met arbeidsongeshiktheid verzekering dus  effe oftopic (hangloose_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.