WERELD kite verzekering ons voor allen!!!

perro

November 02, 2006, 03:03:23
edit2Rapporteer  
hallo,
wij zijn al een tijdje op zoek naar een geschikte wereld! kite verzekering. via de ksn bestaat er wel een europese dekking maar geen wereld dekking. vaak zit je in de wintertijd en ook zomertijd niet altijd in Europa.... de volgende mogelijkheid doet zich voor, er is  een maatschappij  die een wereld dekking geeft voor kiten. nl de EUROPESE. Je kan zelf bepalen hoe je hem wilt hebben, maar als je je goed in wilt dekken kan dit ook! dus: je eigen spullen werelddekkend verzekerd voor 100% het eerste jaar en daarna dagwaarde, wa verzekering werelddekkend voor kiten en een wereld dekking doorlopende reisverzekering. het enige nadeel wat ik gevonden heb is dat bij dood! de terugkeer  niet ( of gedeeltelijk?) betaald wordt. Neem voor de zekerheid zelf contact op via een verzekerings agent van de Europese en bepaal zelf je dekking en premie! kunnen we eindelijk eens met zn alle naar de Filipijnen in de winter??!!Ik denk dat dat een vereiste gaat worden om een gevorderde cursus te volgen in het buitenland in de wintermaanden via een kiteschool. ps, zet wel je wa op 1.000.000 , dit is een iets hoger premie maar je wordt dan niet leeg geplukt al er iets mocht gebeuren.

groeten,

jack de Brabander Joepie 
hOe hA HeNniE

Antwoord #1 November 02, 2006, 03:19:27
edit2Rapporteer  
hallo,
wij zijn al een tijdje op zoek naar een geschikte wereld!

ik ook, haha.

ontopic: prima dat je het aanhaalt...of het nu europese of werelddekking is, veel beginnende kiters vergeten dat wanneer ze schade aan derden toebrengen, hun gewone wa-dekking op de avp dit NIET dekt..
trouwens, de aanvullende wa-dekking bij vliegerwinkel de wit uit breda geeft dacht ik ook werelddekking en abo is geloof ik iets van eu 15 per jaar.

gr danny
ES

Geen avatar

Antwoord #2 November 02, 2006, 03:23:18
edit2Rapporteer  
Funbox had of heeft nog steeds een speciale kiteverzekering, alleen die site is nu veranderd en de naam ook.
Coen2000

Antwoord #3 November 02, 2006, 03:25:39
edit2Rapporteer  
en dan vraag ik me af hoe een "gewone" vliegerwinkel dit kan doen...geld innen en "contractjes" afsluiten kan iedereen, maar ik ben beniewd hoe alles wordt afgehandeld wanneer er claims van een paar miljoentjes komen Grin. ook lijkt me de liquiditeit van een vliegerwinkel die 15e pj vraagt nou niet echt hoog
Frank77

Antwoord #4 November 02, 2006, 03:34:14
edit2Rapporteer  
Telefonisch contact met Interpolis heeft geleverd dat schae aan derden bij kitesurfen (tenzij moedwillig toegebracht of door zeer grote nalatigheid) gewoon gedekt is in de WA.

Dus vanwaar het verhaal dat kitesurfen niet gedekt zou zijn?

Overigens speelde deze discusie ook al 10 jaar gelden met buggyen en ook toen bleek dat powerkiten door interpolis ook gedekt was.

Citaat
Aansprakelijkheidsvoorwaarden 202D3 Interpolis

4 Vaartuigen
Niet gedekt is de aansprakelijkheid voor schade die veroorzaakt is met of door een vaartuig.
Op deze uitsluiting gelden de volgende uitzonderingen:
a) de aansprakelijkheid voor schade die veroorzaakt is met of door roeiboten, kano´s, zeilplanken, op
afstand bediende modelboten en zeilboten met een zeiloppervlakte van ten hoogste 16 m2, op voorwaarde
dat deze vaartuigen niet zijn uitgerust met een (buitenboord)motor met een vermogen van meer
dan 3 KW (ongeveer 4 PK);
b) de aansprakelijkheid van een verzekerde als passagier van een vaartuig.
De aansprakelijkheid die omschreven is onder a en b is dus wel verzekerd. De dekking daarvoor geldt echter
niet voor zover de aansprakelijkheid wordt gedekt door een andere verzekering.

5 Luchtvaartuigen
Niet gedekt is de aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt met of door een vaartuig dat zich in de lucht
kan voortbewegen. Wel is verzekerd de aansprakelijkheid van een verzekerde als passagier van een luchtvaartuig alsmede de aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt door modelvliegtuigen met een lager gewicht dan 20 kg. De dekking voor passagiers en modelvliegtuigen geldt niet voor zover de  ansprakelijkheid wordt gedekt door een andere verzekering.
ES

Geen avatar

Antwoord #5 November 02, 2006, 03:52:53
edit2Rapporteer  
Ohw ik bedoelde deze kiteverzekering: http://www.funsportpolis.nl/ , i.p.v. funbox.
hOe hA HeNniE

Antwoord #6 November 02, 2006, 03:54:15
edit2Rapporteer  
en dan vraag ik me af hoe een "gewone" vliegerwinkel dit kan doen...geld innen en "contractjes" afsluiten kan iedereen, maar ik ben beniewd hoe alles wordt afgehandeld wanneer er claims van een paar miljoentjes komen Grin. ook lijkt me de liquiditeit van een vliegerwinkel die 15e pj vraagt nou niet echt hoog
heeft niets met liquiditeit van een winkel te maken; ook deze winkel brengt de verzekering onder bij een verzekeraar die dit risico alleen maar dekt vanwege de vele leden die zo'n contractje sluiten; individueel hadden ze dat nooit gedaan.

@Frank77: veel maatschappijen sluiten het met name uit.

gr danny
e_surf

Antwoord #7 November 02, 2006, 04:29:44
edit2Rapporteer  
Ik heb ook geinformeerd en mijn tussenpersoon heeft contact gehad
met verschilldende maatschappijen.
Er was er geen een met  een WA dekking voor schade die je met
kiten aan een ander toebrengt.

Mischien dat ondertussen de verzekeringsmaatschappijen
hun voorwaarden toch enigszins hebben aangepast.

Vaak wordt er een grens gesteld in m2 oppervlak van vliegers.
Kom je boven deze grens van m2 dan is er geen WA dekking.
Lees goed je polis door (kleine lettertjes)
En je weet of je wel of (meestal) niet verzekerd bent.

Wordt NKV lid, hier wordt automatisch een aanvullende WA verzekering
bij "geleverd"
Dan weet je zowiezo zeker dat je gedekt bent voor de schade die je een ander aanbrengt.

Ik zal ook opnieuw me er in verdiepen, ben benieuwd of ook mijn verzekering
de voorwaarden heeft aangepast.
Remko van Dijk
Gast
Antwoord #8 November 02, 2006, 16:57:12
edit2Rapporteer  
Het probleem is dat de ene maatschappij het kiten als vliegeren beschouwd, dan dekking tot meestal 2 m2.

Er zijn echter maatschappijen die het kiten als surfen/vaartuig beschouwen, dan dekking tot 16 m2.

Ik heb schriftelijk bevestigd gekregen van Aegon dat deze dekking geeft. Fortis geeft ook dekking.
Nationale-Nederlanden geeft geen dekking.
Bij  Interpolis hangt het er maar net vanaf wie je aan de lijn krijgt kennelijk, want tegen mij hebben ze verteld dat er geen w.a.dekking is voor kiten.

Wil je je spullen verzekeren, ga dan naar europeesche. Unigarant is goedkoper, premie van 30 euro voor dekking van 1000 aan materiaal.
Kaya

Geen avatar

Antwoord #9 November 02, 2006, 20:11:08
edit2Rapporteer  
ontopic: prima dat je het aanhaalt...of het nu europese of werelddekking is, veel beginnende kiters vergeten dat wanneer ze schade aan derden toebrengen, hun gewone wa-dekking op de avp dit NIET dekt..

Citaat

Ik denk dat vele kiters vergeten dat ze beter goed verzekerd het water opgaan. Iedereen kan wel eens een fout begaan en schade aan derden toebrengenn, niet alleen "veel beginners".

Ik heb een IKO-verzekering voor wereld excl. canada en USA (50.00) maar voor 65.00 ben je ook voor die landen verzekerd. Heb ze nog niet moeten gebruiken dus ik weet niet of het wel een goede verzekering is (ik hoop het).
guido
Gast
Antwoord #10 December 04, 2006, 03:36:21
edit2Rapporteer  
check de site van funsportpolis. staat alles wat je witl weten.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.