Citaat
Ik heb zelf een FS psycho2 10m2. Ik heb dus maar 1 kite en het leek me een goed idee om er eentje bij te nemen zodat ik wat vaker aan de slag kan. Ik ben zelf nogal een liefhebber van foilkites en wil er daarom het liefst nog een Flysurfer bij.
Mooie allround maat, zeker voor jouw gewicht.Citaat
Ik zit echt nog in de beginfase en weeg zo'n 62 kilo en heb een F-one sk8 van ong. 1.30.
Het leek me het best om er een 6 of 7 meter Speed2 of Psyco3 bij te nemen.
Ik zou graag jullie mening hierover horen.
Zou voor hardere wind eerder een kite met een wat lagere AR aanraden, zou je dus een Psycho3 6 of 8m adviseren, met jouw gewicht kun je vanaf 15 knopen varen met de 6m en vanaf 20 knopen echt lekker springen.Het leek me het best om er een 6 of 7 meter Speed2 of Psyco3 bij te nemen.
Ik zou graag jullie mening hierover horen.
Citaat
Nog een Flysurfer vraagje : Als ik de bar van mijn kite aantrek vliegt de kite achteruit naar beneden, het maakt niet uit of hij gepowerd of ge de-powerd is. Het kan aan de toming liggen maar hier heb ik al vaak mee geexpirimenteerd. Mijn vraag dus hoe je dan ooit un-hooked kan varen ?
De Psycho2 is nog een 3-lijns kite, je voorlijn is dus uit 1 stuk vanaf de bar totaan de toming, deze lijn rekt uit over tijd, hierdoor gaat je kite meer op zijn backlines vliegen en is die gevoeliger voor stallen. Als je de trimmer vol doortrekt moet je kite lekker voorwaarts vliegen en niet stallen.2 manieren hoe je dit kunt oplossen:
- Meet de l;engte van je backlines t.o.v. je frontlijn, het aantal cm dat je frontlijn te lang is, kort je in op de lijn boven de trimmer.
- Ga op een dag met weinig wind (2-3bft) uitgehaakt vliegen met de kite, kort de lijn boven de trimmer zover in, totdat de kite mooi stabiel in de zenith blijft staan, goed voorwaarts vliegt en niet stallt
Succes!