Een Flysurfer erbij. (kleine update

ijbe
Gast
Juli 27, 2007, 18:09:51
edit2Rapporteer  
Hallo kiters en kitesters,

Ik heb zelf een FS psycho2 10m2. Ik heb dus maar 1 kite en het leek me een goed idee om er eentje bij te nemen zodat ik wat vaker aan de slag kan. Ik ben zelf nogal een liefhebber van foilkites en wil er daarom het liefst nog een Flysurfer bij. (grinnik_kitesmiley)

Ik zit echt nog in de beginfase en weeg zo'n 62 kilo en heb een F-one sk8 van ong. 1.30.
Het leek me het best om er een 6 of 7 meter Speed2 of Psyco3 bij te nemen.
Ik zou graag jullie mening hierover horen.

Nog een Flysurfer vraagje : Als ik de bar van mijn kite aantrek vliegt de kite achteruit naar beneden, het maakt niet uit of hij gepowerd of ge de-powerd is. Het kan aan de toming liggen maar hier heb ik al vaak mee geexpirimenteerd. Mijn vraag dus hoe je dan ooit un-hooked kan varen ?
Vliegt je kite dan niet meteen achteruit naar beneden ? loser

Update: Ik heb het volgende tabelletje gevonden maar kan hier niet uit wijs worden hoe lang mijn lijnen moeten worden vanaf het trimmer gebeuren... http://www.flysurfer.com/Content/126/

Alvast bedankt ! ThumpsUp

Grtzz ijbe.
FrankP

Antwoord #1 Juli 27, 2007, 18:17:58
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik heb zelf een FS psycho2 10m2. Ik heb dus maar 1 kite en het leek me een goed idee om er eentje bij te nemen zodat ik wat vaker aan de slag kan. Ik ben zelf nogal een liefhebber van foilkites en wil er daarom het liefst nog een Flysurfer bij.
Mooie allround maat, zeker voor jouw gewicht.

Citaat
Ik zit echt nog in de beginfase en weeg zo'n 62 kilo en heb een F-one sk8 van ong. 1.30.
Het leek me het best om er een 6 of 7 meter Speed2 of Psyco3 bij te nemen.
Ik zou graag jullie mening hierover horen.
Zou voor hardere wind eerder een kite met een wat lagere AR aanraden, zou je dus een Psycho3 6 of 8m adviseren, met jouw gewicht kun je vanaf 15 knopen varen met de 6m en vanaf 20 knopen echt lekker springen.

Citaat
Nog een Flysurfer vraagje : Als ik de bar van mijn kite aantrek vliegt de kite achteruit naar beneden, het maakt niet uit of hij gepowerd of ge de-powerd is. Het kan aan de toming liggen maar hier heb ik al vaak mee geexpirimenteerd. Mijn vraag dus hoe je dan ooit un-hooked kan varen ?
De Psycho2 is nog een 3-lijns kite, je voorlijn is dus uit 1 stuk vanaf de bar totaan de toming, deze lijn rekt uit over tijd, hierdoor gaat je kite meer op zijn backlines vliegen en is die gevoeliger voor stallen. Als je de trimmer vol doortrekt moet je kite lekker voorwaarts vliegen en niet stallen.

2 manieren hoe je dit kunt oplossen:
- Meet de l;engte van je backlines t.o.v. je frontlijn, het aantal cm dat je frontlijn te lang is, kort je in op de lijn boven de trimmer.
- Ga op een dag met weinig wind (2-3bft) uitgehaakt vliegen met de kite, kort de lijn boven de trimmer zover in, totdat de kite mooi stabiel in de zenith blijft staan, goed voorwaarts vliegt en niet stallt
Succes!
Psychotic

Antwoord #2 Juli 27, 2007, 20:11:06
edit2Rapporteer  
Zou je de kleien speeds afraden. Psycho2 7 meter is echt een geweldig stuk speelgoed als je er mee om kan gaan. Zelfde geld voor de psycho3 6 meter. Pulse 7 meter is ook een erg erg lekker kiteje omdat als het hard waait die de vlagen goed opvangt, heerlijk stabiel.
Flyingtrunkie

Antwoord #3 Juli 27, 2007, 20:47:55
edit2Rapporteer  
ik heb zelf 2 psycho3's en 13 en een 8 en ben 75 kilo. Waar ik erg aan moest wennen was het relaunchen vanuit het water. Het blijft toch best wel tricky vind ik met de psycho3's. Ik je zou je eigenlijk willen adviseren, met als JT, om er een Pulse 7 naast te nemen. Naast dat ie erg stabiel is, is het herstarten vanuit het water ook een eitje....
Henning

Antwoord #4 Juli 27, 2007, 23:10:03
edit2Rapporteer  
Pers raad ik je aan die PII 10 te verkopen en een PIII 10 te gaan kopen... heb je meer low- en high-end.
Ook omdat je PII en een evt. PIII / SII enom verschillend kwa gevoel.

Daarnaast is een PIII veel lekkerdere kite, stabieler, beter depowerbaar, sneller, beter unhook, meer pop, veel betere saftey! etc etc.

Weeg zelf 75kg en kan bijna altijd met de 10 varen, met jouw gewicht zou je misschien zelfs wel een PIII 8 kunnen pakken... dan heb je denk ik ong dezelfde low-end als met je PII 10 (zkr icm je baordje van 130) alleen de high-end licht veeeel hoger.

ijbe
Gast
Antwoord #5 Juli 27, 2007, 23:44:03
edit2Rapporteer  
Hoi,

Bedankt voor de, zoals altijd snelle reacties. Ik vind het een heel goed idee om voor een Pulse te gaan, heb hier al een hoop over gehoord, stom dat die nog niet op mijn lijstje stond. Het verkopen van de Psycho 2 wil ik eigenlijk voorlopig nog niet doen, ik had eigenlijk het idee dat de Psycho2 ook een meer dan redelijke kite was. Het lijkt me in ieder geval fijner 2 kites te hebben.

Ik ga denk voor de Pulse in een 7 meter.

Grtzz ijbe.
Flyingtrunkie

Antwoord #6 Juli 27, 2007, 23:44:59
edit2Rapporteer  
Pers raad ik je aan die PII 10 te verkopen en een PIII 10 te gaan kopen... heb je meer low- en high-end.
Ook omdat je PII en een evt. PIII / SII enom verschillend kwa gevoel.

Daarnaast is een PIII veel lekkerdere kite, stabieler, beter depowerbaar, sneller, beter unhook, meer pop, veel betere saftey! etc etc.

Weeg zelf 75kg en kan bijna altijd met de 10 varen, met jouw gewicht zou je misschien zelfs wel een PIII 8 kunnen pakken... dan heb je denk ik ong dezelfde low-end als met je PII 10 (zkr icm je baordje van 130) alleen de high-end licht veeeel hoger.
is ook een mogelijkheid als je een 1 kitequiver wilt.. Ik zou dan wel voor de 10 gaan niet voor de 8.
Henning

Antwoord #7 Juli 28, 2007, 01:05:35
edit2Rapporteer  
Hoi,

Bedankt voor de, zoals altijd snelle reacties. Ik vind het een heel goed idee om voor een Pulse te gaan, heb hier al een hoop over gehoord, stom dat die nog niet op mijn lijstje stond. Het verkopen van de Psycho 2 wil ik eigenlijk voorlopig nog niet doen, ik had eigenlijk het idee dat de Psycho2 ook een meer dan redelijke kite was. Het lijkt me in ieder geval fijner 2 kites te hebben.

Grtzz ijbe.

tot hoe lang weet je die PII 10 te houden ??
Want ik gok dat er een kleine gat tussen de PII 10 en Pulse 7 komt te zitten...

En ik zou zeggen: Probeer eens een PIII 10 Wink Een wereld van verschil Smiley
Maar een PII is idd zkr geen slechte kite Smiley, blijft topspul dat FS.
ijbe
Gast
Antwoord #8 Juli 28, 2007, 03:42:01
edit2Rapporteer  
Hoi,

Grtzz ijbe.

tot hoe lang weet je die PII 10 te houden ??
Want ik gok dat er een kleine gat tussen de PII 10 en Pulse 7 komt te zitten...

En ik zou zeggen: Probeer eens een PIII 10 Wink Een wereld van verschil Smiley
Maar een PII is idd zkr geen slechte kite Smiley, blijft topspul dat FS.
Ik heb er niet heel veel verstand van maar ik dacht juist dat die 10m psycho2 en 7m Pulse juist wel mooi op elkaar aan zouden sluiten. het schijnt dat FS een ongelooflijke windrange hebben. Gaat die 3m2 echt een gat worden ?

c

Geen avatar

Antwoord #9 Juli 28, 2007, 16:31:32
edit2Rapporteer  
PsychoII ken ik niet echt, maar de Pulse heeft een super windrange zowel high als low end. Moet dus zeker lukken. Vond de Pulse wel nt goed vliegen in vlagerige wind. PsychoIII is beter vind ik, heeft ook bakken minder backstall als de Pulse en jumpt 10x zo makkelijk. Je ziet maar, ik zou vr de PsyhoIII 8 gaan naast je PsychoII
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.