wat een dag...
na een dikke surviveall om er te komen (mijn mini heeft nogal problemen de laatste tijd) kwam ik aan op Hoek v Holland om gewoon lekker te vliegeren en mn spullen te testen.
ik heb geen idee hoe hard het gewaaid heeft, ik denk een knoop of 14.
best goed windje dacht ik zo voor mijn fuel 13m² uit 2006. Ik had nog nooit met dit apparaat gevlogen dus was erg benieuwd.
na het oppompen (wat een brilliante uitvinding die ONE-PUMP
)
ging ik mijn lijnen uit lopen.
Rekening houdend met de vijfde lijn heb ik alles netjes uitgelopen en aangesloten.
Ik was er klaar vooor.. Mn vriendin houd de kite in de wind. alles gechecked, ik steek mn duim omhoog...
Begint dat kreng me daar toch te spinnen, en achteruit te vliegen. en alles wat ik deed, deed de vlieger niet, en andersom. Met flinke dreun kopt mijn vriendin de leading edge terug het luchtruim in met haar neus. Toen trok ik maar mn safety.
om een lang verhaal kort te maken. Dat heb ik nog drie keer geprobeerd met lijnen veranderingen en power/depower wisselingen maar het mocht niet baten.
ik alles inpakken en mezelf voor mn kop slaan...wat kon ik nou fout gedaan hebben.. waardoor doet de kite dat nou.
Terug in de mini. We willen net wegrijden, start de wagen niet meer. Dus mijn vriendin de wagen aan duwen
en hij reed weer. 5 minuten later begint hij te sputteren en te haperen. Bleek hij dik over het kookpunt heen te zijn en ik moest hem aan de kant zetten. Ik water geleend van een een of andere boer daar en ik weer verder.
Helaas, weer sputteren en haperen. Bij een tankstation maar olie gekocht en dat er weer bijgeflikkerd maar dat hielp toch ook niet.
na een kwartier kwam mijn pa al aanrijden om te helpen (geweldig zo'n pa
) en hij kijkt onder de motorkap, trek hier een beetje duwt daar een beetje en het ding rijd weer als een tierelier!!!
ik snap er niks van.. van allebij niet.
maar ik wil graag jullie mening hebben over de fuel
Hoe kan dat. Te lange stuurlijnen of zo? verkeerde afstelling? (freestyle/wake of surf dacht ik uit mijn hoofd.. staat nu op freestyle.)
ben benieuwd