vandaag mn nieuwe oude slingshot fuel getest

Spoon

Mei 31, 2007, 01:34:12
edit2Rapporteer  
wat een dag...

na een dikke surviveall om er te komen (mijn mini heeft nogal problemen de laatste tijd) kwam ik aan op Hoek v Holland om gewoon lekker te vliegeren en mn spullen te testen.
ik heb geen idee hoe hard het gewaaid heeft, ik denk een knoop of 14.

best goed windje dacht ik zo voor mijn fuel 13m² uit 2006. Ik had nog nooit met dit apparaat gevlogen dus was erg benieuwd.
na het oppompen (wat een brilliante uitvinding die ONE-PUMP  ThumpsUp)
ging ik mijn lijnen uit lopen.
Rekening houdend met de vijfde lijn heb ik alles netjes uitgelopen en aangesloten.

Ik was er klaar vooor.. Mn vriendin houd de kite in de wind. alles gechecked, ik steek mn duim omhoog...

Begint dat kreng me daar toch te spinnen, en achteruit te vliegen. en alles wat ik deed, deed de vlieger niet, en andersom. Met flinke dreun kopt mijn vriendin de leading edge terug het luchtruim in met haar neus. Toen trok ik maar mn safety.

om een lang verhaal kort te maken. Dat heb ik nog drie keer geprobeerd met lijnen veranderingen en power/depower wisselingen maar het mocht niet baten.
ik alles inpakken en mezelf voor mn kop slaan...wat kon ik nou fout gedaan hebben.. waardoor doet de kite dat nou.

Terug in de mini. We willen net wegrijden, start de wagen niet meer. Dus mijn vriendin de wagen aan duwen  ThumpsUp en hij reed weer. 5 minuten later begint hij te sputteren en te haperen. Bleek hij dik over het kookpunt heen te zijn en ik moest hem aan de kant zetten. Ik water geleend van een een of andere boer daar en ik weer verder.
Helaas, weer sputteren en haperen. Bij een tankstation maar olie gekocht en dat er weer bijgeflikkerd maar dat hielp toch ook niet.
na een kwartier kwam mijn pa al aanrijden om te helpen (geweldig zo'n pa  ThumpsUp) en hij kijkt onder de motorkap, trek hier een beetje duwt daar een beetje en het ding rijd weer als een tierelier!!!

ik snap er niks van.. van allebij niet.
maar ik wil graag jullie mening hebben over de fuel Grin
Hoe kan dat. Te lange stuurlijnen of zo? verkeerde afstelling? (freestyle/wake of surf dacht ik uit mijn hoofd.. staat nu op freestyle.)

ben benieuwd
michiel v geel

Antwoord #1 Mei 31, 2007, 01:43:53
edit2Rapporteer  
als hij achteruit vliegd zijn je stuurlijnen (die vast aan je bar zitten) te lang

gebruikte je de orriginele bar?

wat voor kites heb je hiervoor gehad
Ian

Antwoord #2 Mei 31, 2007, 01:44:11
edit2Rapporteer  
5e lijn te strak?
Probeer het anders eerst met je 5e lijn helemaal los.
En maak hem, als het hij goed vliegt, langzaam korter.
Vinni

Antwoord #3 Mei 31, 2007, 01:46:28
edit2Rapporteer  
Achteruitvliegen? Dan denk ik dat je stuurlijnen echt een heel eind te kort staan.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #4 Mei 31, 2007, 01:47:51
edit2Rapporteer  
geweldig zon pa? ook ff hulde voor je vriendin daar of niet?
Lex

Antwoord #5 Mei 31, 2007, 01:57:09
edit2Rapporteer  
als hij achteruit vliegd zijn je stuurlijnen (die vast aan je bar zitten) te lang

Andersom, dan zijn ze te kort. Je weet zeker dat je de lijnen niet verkeerd om had zitten ?
Kevin

Antwoord #6 Mei 31, 2007, 02:05:23
edit2Rapporteer  
Verhaal kling als of je inderdaat je lijnen vekeerd om had zitten maar je zegt van niet dus dat het wel niet zijn.
Toen jeje bar van je af deed kwam er toen meschien nog iets verbetering in het vliegen bijvoorbeled dat hij wel meer omhoog ging dan naar beneden?
Zo ja dan zijn je stuurlijnen te kort en je power lijnen te lang.
Ik zal effe een foto opzoeken van hoe hij vast hoort te zitten kun je zelf effe chekken of je inderdaat alles goed had zitten.

mzzl Kèvin
Spoon

Antwoord #7 Mei 31, 2007, 02:07:31
edit2Rapporteer  
geweldig zon pa? ook ff hulde voor je vriendin daar of niet?

true!!! ze heeft gewoon 3 x toe mn auto aan geduwd Grin

ik had de lijnen niet verkeerd om. wat ik wel zag is dat de powerlijnen strak stonden en de stuurlijnen los bungelden in een boog.

gebruikte je de orriginele bar?

wat voor kites heb je hiervoor gehad

ik heb de orriginele bar bij en hiervoor een vierlijns 12m² globerider curl gehad uit 2004.

de stuurlijnen zaten op de laatste knoop dus qua lengte kan ik ook weinig meer doen denk ik... mischien binnenkort ff langs bij natural high. hebben me de vorige keer ook goed geholpen .
Kevin

Antwoord #8 Mei 31, 2007, 02:12:28
edit2Rapporteer  
Ik heb effe supersnel iets in elkaar geflanst met paint en zo zou het moeten zitten Wink ongeveer
(oja let niet op de vorm van de kite :P is zo als die normaal in de lucht staat en je hem van onder ziet Wink )

mzzl Kèvin
Spoon

Antwoord #9 Mei 31, 2007, 02:16:11
edit2Rapporteer  
hahahaha!!!

super tof iig voor de hulp, maar volgends mij had ik hem zo.. nu begin ik aan mezelf te twijfelen. Ik zal er iig de volgende keer op letten. thnx!
Stanley

Antwoord #10 Mei 31, 2007, 02:21:04
edit2Rapporteer  
He Spoon hebben alle lijnen wel dezelfde lengte?

Check dat eerst ff
Kevin

Antwoord #11 Mei 31, 2007, 02:22:11
edit2Rapporteer  
Oke gewoon je powerstrap helemaal aan trekken dan kan hij mestal niet naar beneden stallen al helemala niet als je ook nog je bar van je af doet dan moet hij als hij goed zit wel omhoog gaan en niet naar beneden en dat draaien kan ik geen verklaring voor geven.
mzzl Kèvin
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Antwoord #12 Mei 31, 2007, 03:01:47
edit2Rapporteer  
Bij mij zijn de stuurlijnen te lang. Heb een setje extra pigtails aan de powerlijnen zitten en die op het laatste knoopje zitten. Mn stuurlijnen zitten op het eerste knoopje (vanaf de kite gezien).
Idefixe

Antwoord #13 Mei 31, 2007, 03:32:10
edit2Rapporteer  
en anders laat je je pa ff aan die kite "rommelen" . ( beetje trekken en duwen  schater )
TtHoM@s

Antwoord #14 Mei 31, 2007, 05:51:30
edit2Rapporteer  
dat je stuur lijnen los (beetje los hangen) is goed  hing je 5th ook een klein beetje los ?

dan zou die moeten vliegen

chek je lijn lengte eens ik denk dat die ongelijk zijn   (links en recht heb ik het dan over)
Snap er nix van...

Antwoord #15 Mei 31, 2007, 15:09:04
edit2Rapporteer  
Hou je je bar wel horizontaal en niet verticaal?
WaZuP

Antwoord #16 Mei 31, 2007, 15:39:34
edit2Rapporteer  
ook al is de 5e lijn te kort daar merk je bij ss niks van, en dan zou de kite alleen maar sneller moetten van vliegen dus allesbehalve teruguit vliegen
magmamarc

Geen avatar

Antwoord #17 Juni 01, 2007, 04:18:42
edit2Rapporteer  
volgende keer je vriendin thuis laten en met iemand die het spelletje wel snapt je spullen afstellen!
Spoon

Antwoord #18 Juni 01, 2007, 14:53:08
edit2Rapporteer  
volgende keer je vriendin thuis laten en met iemand die het spelletje wel snapt je spullen afstellen!

grapjurk,
mijn vriendin heeft helemaal niet geholpen met afstellen.
ze heeft geholpen met de auto aan duwen Grin.

serieus, wel eens geprobeerd om je auto alleen aan te duwen? dan erin te springen en te schakelen naar zijn twee (vanuit je twee kan je niet duwen) en dan in 1 keer je koppeling laten opkomen?

lang leve mijn vriendin, mate

ps: Ik hou jullie wel op de hoogte als ik binnekort weer ga. mischien zondag.
Merc
Gast
Antwoord #19 Juni 01, 2007, 15:55:43
edit2Rapporteer  
succes met je kite enne oh ja wat je mini betreft vervang je verdelerkap. Heb het zelfde probleem gehad.

Spoon

Antwoord #20 Juni 01, 2007, 18:52:02
edit2Rapporteer  
dat plaatje is trouwens tegenstrijdig met wat kevin beweert...

of is in dat eerste plaatje de rode lijn de leading edge? dan vind ik het nog steeds een raar plaatje
maar komt goed...
thnx voor de mini tip btw!! Grin
jeroen90

Antwoord #21 Juni 01, 2007, 19:39:16
edit2Rapporteer  
jep dat rode is de leading edge..
Spoon

Antwoord #22 Juni 01, 2007, 20:33:38
edit2Rapporteer  
dan is dat plaatje van mers dus de achterkant.
jeroen90

Antwoord #23 Juni 01, 2007, 20:39:25
edit2Rapporteer  
als de kite zo eruit ziet terwijl je kite gaat die recht de/het grond/water in.
Spoon

Antwoord #24 Juni 01, 2007, 21:05:05
edit2Rapporteer  
pcies....Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.