Milieudefensie tegen aanleg 2e maasvlakte

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Februari 28, 2008, 00:18:32
edit2Rapporteer  
Dat an sich is natuurrrrlijk helemaal geen nieuws, want ze zijn.... komtie.... OVERAL tegen!
Maar in dit geval gloort er nog net een mooie zomer op de sluf. En vinden wij ons ineens zij aan zij met de groene rakkers!  YeSS

read and weep (pas op, kwaliteitskrant-alarm):
http://www.nrc.nl/economie/article952647.ece/Contract_Maasvlakte_getekend

"Als het aan het Havenbedrijf had gelegen waren de werkzaamheden eerder begonnen, maar er loopt nog een zaak van Milieudefensie bij de Raad van State. De uitspraak wordt in september verwacht. „Ik verwacht niet dat de Raad in ons nadeel zal beslissen”, aldus directeur Hans Smits van het Havenbedrijf.

„Maar, Milieudefensie heeft aangekondigd om naar de Raad van State te stappen om de aanleg van de Maasvlakte alsnog tegen te houden”, zegt directeur van het Havenbedrijf Hans Smits."
chico

Antwoord #1 Februari 28, 2008, 00:31:36
edit2Rapporteer  
Ik las vandaag ergens dat ze in september eerst beginnen met het aanleggen van een zandstrook, 3 km uit de kust. Ik denk dat we echt nog wel een tijdje kunnen varen op de slufter.

Hoe was het vandaag op de Sluf? Jij zou toch gaan rippen.
El Rudo

Antwoord #2 Februari 28, 2008, 00:38:09
edit2Rapporteer  
nee man ziek, gister was EXCELLENT!!!! zon, wind, zee, ultrastrak poeltje, alleen Rauwe en Diederik om de scene te ontsieren, en ik heb m'n eerste heelside to toeside carvebocht hard geboekt, dus grote euforie @ El Rudo. Nu koorts en ziek maar wtf.
chico

Antwoord #3 Februari 28, 2008, 00:42:42
edit2Rapporteer  
Nou btr schap dan maar. Van het weekend staat er vast weer 'n strak windje ;-)
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Februari 28, 2008, 01:03:23
edit2Rapporteer  
Heee, Beterschap Rudo!  Undecided

Milieudefensie heb je helemaal niets aan, eerder werken ze in ons nadeel. En nergens kom ik tegen waarom ze er op tegen zijn, typisch milieudefensie. Rudo zei het al: ze zijn overal op tegen  loser
Frank77

Antwoord #5 Februari 28, 2008, 01:14:34
edit2Rapporteer  
Ze zijn er op tegen omdat de overheid zich niet aan zijn eigen wetten houdt. Zieken om te zieken dus. De motivatie van milieudefensie is dat men (iedereen dus) niet zomaar mag gaan bouwen/veranderen, omdat elke bouwsteen een verandering is van de natuur en dus 'schade' toebrengt aan de natuur.

Erg vervelende mensen en ellende is dat in NL iedereen bezwaar mag maken. Maar das democratie dus...
Een dictatuur is overigens niet veel beter, dus we moeten het er maar mee doen.
Michiel.
Moderator

Antwoord #6 Februari 28, 2008, 03:50:01
edit2Rapporteer  
Volkert van der G. behoorde toch ook tot die club?  loser
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #7 Februari 28, 2008, 04:16:14
edit2Rapporteer  

Een kitedictatuur dat hebben jullie nodig in Nederland...!!

Nergens vind je een land met zoveel watersport mogelijkheden, respect voor de natuur uiteraard, maar het moet leefbaar blijven!

Hopelijk komt het een beetje in orde met de natuurrakkers en de watersporters.

Succes alvast!
R.B.

Antwoord #8 Februari 28, 2008, 17:01:33
edit2Rapporteer  
Hier een artikeltje van milieudefensie:

http://milieudefensie.nl/verkeer/nieuws/vuiletweedemaasvlakteslechtplan
El Rudo

Antwoord #9 Februari 28, 2008, 17:09:08
edit2Rapporteer  

Een kitedictatuur dat hebben jullie nodig in Nederland...!!

Nergens vind je een land met zoveel watersport mogelijkheden, respect voor de natuur uiteraard, maar het moet leefbaar blijven!

Hopelijk komt het een beetje in orde met de natuurrakkers en de watersporters.

Succes alvast!

Hi Kobrin,
Ik begrijp je post niet helemaal. Ik plaats dit topic in de eerst plaats om aan te geven dat de aanleg van de slufter wel eens vertraging op kan lopen, hetgeen een aantal van ons heel prettig vinden omdat de spot dan langer openblijft, en in de tweede plaats om het opmerkelijke feit onder het voetlicht te brengen dat we hier met milieudefensie voor de verandering een "gezamelijk vijandbeeld" hebben.

Je hebt gelijk als je zegt dat we zoveel watersportmogelijkheden hebben, maar voor kitesurfen is dat beeld, door m.i. overdreven regelzucht van overheden en onder druk van verschillende groene lobbies, heel ver weg.

Ik denk dat de meeste kitesurfers ook wel een groen hart hebben, er hoort ook een zekere interesse in de natuur elementen bij onze sport.
Maar juist daarom komt het op velen van ons ontzettend oneerlijk over als een jonge, onbekende maar snelgroeiende sport als de onze in het verdomhoekje wordt gezet, en wordt samengepropt op een paar laatste spots, terwijl het zich voor onze neuzen afspeelt hoe rijkere/interessantere/traditionelere activiteiten ruim baan krijgen en zicht kennelijk nergens aan hoeven te storen.
Het is dus begrijpelijk dat de emoties bij dit soort onderwerpen zo nu en dan hoog oplopen.

edit: heb flauw plaatje van MvE weggehaald - kreeg wroeging
Michiel.
Moderator

Antwoord #10 Februari 28, 2008, 20:21:35
edit2Rapporteer  
Arme Michiel van Geel!  Tongue

Maar hij is goed Rudo, de koorts is al over denk ik bij je  schater schater schater
michiel v geel

Antwoord #11 Februari 29, 2008, 02:15:32
edit2Rapporteer  
ochja iemand moet er orde houden op de spot he

en rudo top man

fijn dat je ook ff vraagd of je mijn pic mag gebruiken loser
El Rudo

Antwoord #12 Februari 29, 2008, 02:24:22
edit2Rapporteer  
oh ben jij het!
Michiel.
Moderator

Antwoord #13 Februari 29, 2008, 03:59:42
edit2Rapporteer  
ochja iemand moet er orde houden op de spot he

Nou, inderdaad. Straks met het sluiten van de maasvlakte zijn alle anderes spots vol = vol!!!  loser

Daar moeten we een film over maken!  Tongue
leeany

Antwoord #14 Maart 01, 2008, 02:25:02
edit2Rapporteer  
Dat an sich is natuurrrrlijk helemaal geen nieuws, want ze zijn.... komtie.... OVERAL tegen!
Maar in dit geval gloort er nog net een mooie zomer op de sluf. En vinden wij ons ineens zij aan zij met de groene rakkers!  YeSS

read and weep (pas op, kwaliteitskrant-alarm):
http://www.nrc.nl/economie/article952647.ece/Contract_Maasvlakte_getekend

"Als het aan het Havenbedrijf had gelegen waren de werkzaamheden eerder begonnen, maar er loopt nog een zaak van Milieudefensie bij de Raad van State. De uitspraak wordt in september verwacht. ?Ik verwacht niet dat de Raad in ons nadeel zal beslissen?, aldus directeur Hans Smits van het Havenbedrijf.

?Maar, Milieudefensie heeft aangekondigd om naar de Raad van State te stappen om de aanleg van de Maasvlakte alsnog tegen te houden?, zegt directeur van het Havenbedrijf Hans Smits."

denk dat het niks helpt.. miljoenen producten aan in en export en een vet hard groeiende handel dan, of een paar vogels? denk dat die keuze snel is gemaakt.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.