Een kitedictatuur dat hebben jullie nodig in Nederland...!!
Nergens vind je een land met zoveel watersport mogelijkheden, respect voor de natuur uiteraard, maar het moet leefbaar blijven!
Hopelijk komt het een beetje in orde met de natuurrakkers en de watersporters.
Succes alvast!
Hi Kobrin,
Ik begrijp je post niet helemaal. Ik plaats dit topic in de eerst plaats om aan te geven dat de aanleg van de slufter wel eens vertraging op kan lopen, hetgeen een aantal van ons heel prettig vinden omdat de spot dan langer openblijft, en in de tweede plaats om het opmerkelijke feit onder het voetlicht te brengen dat we hier met milieudefensie voor de verandering een "gezamelijk vijandbeeld" hebben.
Je hebt gelijk als je zegt dat we zoveel watersportmogelijkheden hebben, maar voor kitesurfen is dat beeld, door m.i. overdreven regelzucht van overheden en onder druk van verschillende groene lobbies, heel ver weg.
Ik denk dat de meeste kitesurfers ook wel een groen hart hebben, er hoort ook een zekere interesse in de natuur elementen bij onze sport.
Maar juist daarom komt het op velen van ons ontzettend oneerlijk over als een jonge, onbekende maar snelgroeiende sport als de onze in het verdomhoekje wordt gezet, en wordt samengepropt op een paar laatste spots, terwijl het zich voor onze neuzen afspeelt hoe rijkere/interessantere/traditionelere activiteiten ruim baan krijgen en zicht kennelijk nergens aan hoeven te storen.
Het is dus begrijpelijk dat de emoties bij dit soort onderwerpen zo nu en dan hoog oplopen.
edit: heb flauw plaatje van MvE weggehaald - kreeg wroeging