Laat berichten zien
|
Pagina's: [1] 2
|
1
|
Stijlen / Discussie / NKV / Re: Regio Ameland
|
Gepost op: Juni 28, 2008, 03:28:41
|
De pasjesregeling op Ameland is komen te vervallen. Om te kiten in de zones aan het noordzeestrand hoef je nu dus geen ontheffing met bijbehorend pasje aan te vragen.
|
|
|
3
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: hp leash met 5th line
|
Gepost op: Juni 05, 2006, 21:00:49
|
De kans dat je je HP-leash breekt is vrij klein. Het idee wat jij noemt is, dat als het misgaat terwijl jij achter je HP-leash aanstuitert, je een safety trekt waardoor de hp-leash van je chickenloop af schiet en je vijfde lijn aantrekt waardoor de kite depowerd.
|
|
|
5
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: fone demon
|
Gepost op: Maart 13, 2006, 03:58:11
|
je kunt xp zo instellen dat acad denkt dattie op een 98 sys. draait probeer eens met zoeken op oudere programma's draaien onder qp in de helpfunctie. Ik dacht dat het iets met compabillieteit instellen was in je config scherm. Succes
|
|
|
6
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / resquesled
|
Gepost op: Februari 22, 2006, 18:43:32
|
Klinkt een beetje decadent... maar met een paar maten heb ik sinds kort een jetski. Om deze voor ons een beetje nuttiig te maken willen we er een resquesled aachter hangen. Nu heb ik enige ervaring met het bouwen van kiteboards en ik vroeg me af of we deze zelf konden maken. Ik zit te denken aan de volgende opbouw: bodem van kunststof dat ook voor sidewalls gebruikt wordt (forex of zelf gieten) ongeveer 3 mm dik. Daarop 2 lagen keperweefsel, dan sandwich van corecel, 4 cm dik, weer twee lagen keperweefsel en daaroverheen eva-schuim. iemand hier ideeën over?
|
|
|
8
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: kiteongeluk / watersportverbond.
|
Gepost op: Juni 01, 2005, 08:02:55
|
En over het NKV.... Ik ben klaar ermee... het kan me niet voorstellen dat je met al dat geld en tijd en inzet... niks of weinig voorelkaar krijgt. Er is totaal geen communicatie geen berichten... en niemand weet iets. Al dat geld hebben we niet... waarom? Het bedroefende aantal kiters dat wel lid is, is niet voldoende om over de aantallen die jij schijnbaar in gedachten hebt op te hoesten verander dat eens kunnen we misschien meer doen. Tijd hebben we ook niet maar wat we hebben stoppen we belangenloos in het promoten van de kitesport. Inzet tonen we allemaal meer dan voldoende, dat onze inspanningen soms door roekeloosheid/onwetendheid van anderen weer teniet woordt gedaan is schijnbaarbijzaak. Weinig of niets voor elkaar krijgen... inderdaad de communicatie is niet goed, de NKV heeft al enige successen mogen behalen en daar wordt dan de te weinig aandacht aan besteed. Niemand weet iets, niet iedereen kan alles weten, ik krijg informatie van alle regiovertegenwoordigers maar ook ik weet niet precies wat er speelt, is gewooon veel info die je krijgt. En dan dat geneuzel over het groene strand. BPR is ingesteld door RWS, was anderhalfjaar terug bekend. Niemand zoekt contact met NKV over ontheffing op dit BPR voor het groene strand. Terwijl de NKV wel degelijjk aandacht, best veel en duidelijk, aan het BPR heeft besteed op de site en in fora. Zoals gezegd geen reactie. Ik heb zelf een maand, anderhalve maand terug contact gezocht met de jongens van Terschelling om te vragen of zij ook spots geregeld willen hebben want het is nu eenmaal verboden... verboden? maar de gemeente.... heeft inderdaad geen jurisdictie op BPR-gebieden. Dus voordat je op deze manier een aantal vrijwilligers die hun uiterste best doet loopt af te kammen moet je je misschien eerst zelf beter informeren. vriendelijke groet Marco Mosterman Regiocoördinator NKV
|
|
|
11
|
Algemeen / Buitenland & Travel / Re: Hoek vd Ban
|
Gepost op: Maart 27, 2005, 09:32:41
|
@ iedereen, als NKV-regiovertegenwoordigers zijn we druk bezig om deze spots officieel aangewezen te krijgen. Stoer gedoe is niet handig en je maakt er weinig vrienden mee. Besef dat je als kitesurfer nu niet bepaald op veel begrip van milieuverenigingen kunt rekenen en dat deze groepen wel heel veel invloed op de overheden hebben. Mocht je dus worden aangesproken op het verbod neem dit dan ook serieus.
|
|
|
15
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Inserts
|
Gepost op: Januari 08, 2005, 16:14:40
|
@ Tomislav, ik gebruik ook die rvs rampamoeren. Het nadeel is dat degene die ik gebruik van een mindere kwaliteit Ijn waardoor ze gaan roesten. Doen die van jou dat ook? Brunotti laat volgens mij zelf inserts draaien, deze zijn inderdaad vrij duur.
|
|
|
17
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re:winterstop
|
Gepost op: November 11, 2004, 19:47:36
|
trek in ieder geval geen lycra onder je pak aan, dit helpt je niet maar werkt averechts, je koelt dan namelijk sneller af... Verder gewoon doorvaren het hele jaar, de mooiste dagen komen nog surfen voor een letterlijk hagelwit strand is het mooiste wat er is ;D
|
|
|
19
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re:op zee
|
Gepost op: Oktober 07, 2004, 18:08:41
|
snelheid maken en houden, beetje meer druk op achterste been. Een backflip zonder de vlieger te sturen wil ook wel helpen om over een golf te komen.
|
|
|
21
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re:Hoort dit erbij?
|
Gepost op: Juni 15, 2004, 17:35:42
|
Mooi voorbeeld hoe het niet moet, bedenk wel dat elke verzekering het binnen het bereik van andermans lijnen vliegeren, lopen, oftewel je bevinden, zal opvatten als het bewust aangaan van het risico.
In dit geval is een gentlemans agreement de beste oplossing, probeer er op een normale manier met elkaar uit te komen. En blijf voortaan gewoon bij lessers uit de buurt. Voor scholen ook een taak om duidelijk aan te geven dat ze les aan het geven zijn zodat anderen daar rekening mee kunnen houden.
|
|
|
25
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re:Lijnen uit de knoop gehaald.
|
Gepost op: Juni 11, 2004, 13:02:14
|
Kans dat je een paalsteek in je stuurlijnen krijgt is nagenoeg nul, als je de knoop uit de lijn gehaald hebt en de lijn is niet beschadigd, dan kun je gewoon mee doorvaren, voelt het stukje lijn waar de koop zat stug, hard aan dan kan het zuijn dat bij het dichttrekken van de knoop teveel wrijvingswarmte ontstaan is waardoor de lijn iets gesmolten is. Waarschijnlijk zal ie dan ook op dat punt gaan knappen.
|
|
|
|