Inderdaad denk je snel aan een vette lycra voor over je pak en dan denk je dat dat vetter is dan een KiteHigh shirt, maar ik heb het volgende ervaren.
Als je nu gaat kiten heb je eerst lekker je KiteHigh shirt aan, ga je lekker kiten, dan het water af en doe je je shirt weer aan. Een lycra doe je onder je pak (als warmte, vaak ´dikke´ lycra´s) of eroverheen. Jullie willen er 1 die je over je pak kan doen, maar elke keer moet je die aantrekken en uittrekken en dat laat je toch zitten. Ik heb dit zelf ervaren: in Fuerte een super vette lycra gekocht en dáár veel mee gekite, maar nu doe ik hem nooit over mijn pak heen. Vind een coole broek wel genoeg. Conclusie (geldt in mijn geval): een shirt heb je weldegelijk vaker aan. Een lycra denk je veel aan te doen, maar doe je eigenlijk echt in een warm oord.
Lycra onder je pak voor warmte werkt juist averechts, je koelt dan ongeveer 35% sneller af dan zonder die lycra onder je pak. Kun je beter een T-shirt onder je pak aantrekken. Dus alles spreekt voor T-shirt. ;D
de zomer komt er aan, reken maar dat je dan alleen in je lycra loopt, de hele dag op 't strand! En als het aan en uit-trekken van een lycra al te veel werk is kun je net zo goed niet gaan kiten...
ik loop in de zomer ook zonder lycra hoor, alleen in me zwembroek. tshirt is chiller, want lycras zijn veel moeilijker te drukken, hanglos heeft het gedaan en die gingen vet snel kapot