Pads in de vergelijking

Geen

Februari 09, 2008, 22:30:00
edit2Rapporteer  
hey,
ik zou graag eens van mensen die ervaring hebben met verschillende pads willen weten wat nu de verschillen zijn tussen de pads, pads als de LF luxury , Best hoover en de Underground. vooral de laatste ben ik benieuwd naar omdat die redelijk nieuw zijn.

alvast bedankt Grin
zarda

Antwoord #1 Februari 10, 2008, 00:05:28
edit2Rapporteer  
Ik heb ze alle drie gevaren en mijn mening is:
LF luxery: Heel zacht (ook tijdens varen zak je er wat in)
Best hover (vaar ik op): stevig tijdens varen lekker zacht bij landing
Underground: Ook stevig tijdens varen en zacht bij de landing alleen ietsjes harder dan de best pads
Geen

Antwoord #2 Februari 10, 2008, 00:39:13
edit2Rapporteer  
Oké top!
en in welke pads blijf je het best zitten, even over de underground en Hover gesproken??
tnx alvast Grin
zarda

Antwoord #3 Februari 10, 2008, 00:57:41
edit2Rapporteer  
Als je goed over het teenrandje komt blijf je in allebei, maar als je er niet overheen komt zijn de best pads gladder, daarom kan je bij een harde landing ook wel eens doorschieten en dan zit je heel erg vast en kun je maar beter even 'uitstappen'.
Geen

Antwoord #4 Februari 10, 2008, 03:36:38
edit2Rapporteer  
ik heb namelijk nogal grote voeten, nu heb ik de standaard nobile pads, die vind ik veelste glad, als je maat 35 heb zijn ze wel goed, maar voor mn maat 47 zijn de randjes allemaal verkeerd geplaatst voor het mooie.
bedankt nog voor de snelle reacties Grin
Elevation

Antwoord #5 Februari 10, 2008, 03:43:30
edit2Rapporteer  
alle pads hebben wel wat.. LF luxury zit op zich wel oke, maar is gmaakt voor zo'n beetje maatje 44 en groter, persoonlijk vind ik ze wat dun onder de hiel waardoor ze niet optimaal dempen.. SS pads van 2008 zijn best hard, Mystic kinetic heeft zo'n raar randje bij je tenen waardoor bij hardere landingen je tenen doorklappen naar beneden, best hoover, daar sta je niet met je hele voet in maar alleen met de voorkant...

mijn keuze is de ss 2007 pad.. heb ook nog wel boards waar nog LF op zit, is op zich ook wel lekker maar die SS 07 vind ik super..
timmuh

Antwoord #6 Februari 10, 2008, 03:44:56
edit2Rapporteer  
denn..

use je rail gewoon als teenrandje.
en neem ook een setje gouden mystic straps voor de looks op je boardje
Geen

Antwoord #7 Februari 10, 2008, 03:53:30
edit2Rapporteer  
hee evalation bedoel je deze pads:
http://emeraldcoastkiteboarding.com/oscommerce/images/ss_pads.jpg

die heb ik namelijk op mn oude misfit gehad, board heb ik aan mn zwager gegeven. nooit problemen me gehad idd die pads, hij is nu op wintersport, schroef ik mn nobile pads wel ff op zijn board:P en steel ik die SS pads weer terug:P

tnx maar weer
Elevation

Antwoord #8 Februari 10, 2008, 04:15:34
edit2Rapporteer  
je moet ff kijken, 2006 lijkt veel op de 2007 maar heeft geen hoge wreef, althans, zo'n hoge bult onder de wreef.. 2005 pads hadden dat ook al, 2007 is goed, maar goed, kan niet op die foto zien of het dezelfde zijn.
Geen

Antwoord #9 Februari 10, 2008, 04:34:17
edit2Rapporteer  
mm oke,
er zit dus weldegelijk nog verschil in, ik had namelijk een misfit uit 2005, daar von dik de bilt onder de wreef al aardig, ik ga het gewoon nog eens proberen,
bedankt voor de hulp Grin
DaanD

Antwoord #10 Februari 10, 2008, 19:21:37
edit2Rapporteer  
Ik heb de LF Luxury / LF Profile / Best Hover pads gevaren, allen icm de welbekende Mystic straps (even ter info: ik heb maatje 44,5.. zonder schoentjes in de zomer getest).

LF Luxury: Erg comfortabele pad, tijdens landingen goede demping. Alleen bij deze pad krijg ik echt het gevoel dat mn voet er 'ingezogen' werd, ideaal dus. Ook bij de tenen heb je goede grip, en als je inderdaad een iets grotere voet hebt wordt je hak ook goed ondersteund. Nadeel aan de pads is dat met harde landingen (kiteloops ed.) er wel eens door de gel heen getrapt wordt, bij mij is dit ook gebeurd maar ik voel er tijdens het varen verder niks van. Zelf zweer ik bij deze pads!

LF Profile: Deze pads hebben geen gel en kunnen dus ook niet doorgetrapt worden, verder voelen ze ook vrij zacht aan. Ze zijn zachter dan de Best Hover, hebben verder geen profiel maar je voet wordt er ook goed ingezogen (weliswaar minder als de Luxury). Maar toch bleef ik er met de Mystic straps goed in zitten.

Best Hover: Van deze drie pads is dit de minst zachte. Ik had de indruk dat het profiel + de opstaande rand bij de tenen wel eens wat zouden kunnen beloven. Ook deze pads met de Mystic straps gevaren en ik vond ze echt zwaar K.U.T... Tijdens het varen had ik een heel zwaar/indirect boardgevoel. Heb de straps losser gezet, toen schoot ik er telkens uit, daarna wat strakker.. maar kon de ideale positie niet vinden. Ook kreeg ik na een 2/3- uur durende sessie fucking profiel in de onderkant van me voet, tijdens het varen vind ik het ook niet echt comfortabel aanvoelen. Pads hebben verder wel voldoende demping tijdens landingen.

Kortom, sowieso testen die handel! Voeten zijn er in zoveel verschillende maten en vormen, dat is voor iedereen weer anders (wie de pad past trekt hem aan Tongue). Dit jaar wil ik sowieso de LF 2008 lijn (vooral de competition straps) testen, de nieuwe F-one pads zagen er ook chill uit.
Geen

Antwoord #11 Februari 10, 2008, 23:34:38
edit2Rapporteer  
heey daanD bedankt voor de duidelijke uitleg, ik ga zeker nog even verder testen Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.