Ik heb de LF Luxury / LF Profile / Best Hover pads gevaren, allen icm de welbekende Mystic straps (even ter info: ik heb maatje 44,5.. zonder schoentjes in de zomer getest).
LF Luxury: Erg comfortabele pad, tijdens landingen goede demping. Alleen bij deze pad krijg ik echt het gevoel dat mn voet er 'ingezogen' werd, ideaal dus. Ook bij de tenen heb je goede grip, en als je inderdaad een iets grotere voet hebt wordt je hak ook goed ondersteund. Nadeel aan de pads is dat met harde landingen (kiteloops ed.) er wel eens door de gel heen getrapt wordt, bij mij is dit ook gebeurd maar ik voel er tijdens het varen verder niks van. Zelf zweer ik bij deze pads!
LF Profile: Deze pads hebben geen gel en kunnen dus ook niet doorgetrapt worden, verder voelen ze ook vrij zacht aan. Ze zijn zachter dan de Best Hover, hebben verder geen profiel maar je voet wordt er ook goed ingezogen (weliswaar minder als de Luxury). Maar toch bleef ik er met de Mystic straps goed in zitten.
Best Hover: Van deze drie pads is dit de minst zachte. Ik had de indruk dat het profiel + de opstaande rand bij de tenen wel eens wat zouden kunnen beloven. Ook deze pads met de Mystic straps gevaren en ik vond ze echt zwaar K.U.T... Tijdens het varen had ik een heel zwaar/indirect boardgevoel. Heb de straps losser gezet, toen schoot ik er telkens uit, daarna wat strakker.. maar kon de ideale positie niet vinden. Ook kreeg ik na een 2/3- uur durende sessie fucking profiel in de onderkant van me voet, tijdens het varen vind ik het ook niet echt comfortabel aanvoelen. Pads hebben verder wel voldoende demping tijdens landingen.
Kortom, sowieso testen die handel! Voeten zijn er in zoveel verschillende maten en vormen, dat is voor iedereen weer anders (wie de pad past trekt hem aan
). Dit jaar wil ik sowieso de LF 2008 lijn (vooral de competition straps) testen, de nieuwe F-one pads zagen er ook chill uit.