goosertje
Geen avatar
|
Ik zou niet zomaar via internet bestellen. Een pak moet toch wel als gegoten zitten wil je hem echt goed kunnen gebruiken. Als hij ergens niet goed aansluit en er water in komt krijg je het veel sneller koud.
Ik gebruik nu zelf een 5/3 met titanium, maar ben dan ook wel een koukleum met geen vet op de botten.
|
|
|
Nazar
|
In batavia stad9lelystad)@o'neill hebben we wat wetsuit's liggen. Pyscho 2(2007,8) Als je meer wilt weten dan moet je ff pb sturen.
|
|
|
Wimt
|
In batavia stad9lelystad)@o'neill hebben we wat wetsuit's liggen. Pyscho 2(2007,8) Als je meer wilt weten dan moet je ff pb sturen.
Wat kost de 2007. Ik ben 1.78 en slank Gr. Wim
|
|
|
sthr
|
Ski hut heeft nog wat mystic pakken hangen met 40% korting
|
|
|
spruce
|
Hoor nooit zulke geweldige verhalen over mystic pakken. Ik kan het ook compleet mis hebben hoor. Weet iemand het verschil tussen een steamer en een "gewoon" pak? Of is een steamer net zoiets als semi dry?
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
He Spruce, Met alle respect, je hebt al die jaren voor niks met goed rubber gelopen. Dus wees die gozer dankbaar. Maar idd. de timing had beter gekund steamer is in principe een wetsuit uit een geheel met lange armen en benen. O'neill Psycho's zijn zeer warm, enorm flexibel en degelijk Ben zelf ook niet zo kapot van de Mystic pakken. Echter alles heeft zijn prijs, ze zijn een stuk voordeliger als die van O'neill bijvoorbeeld.
|
|
|
spruce
|
Goed ik heb dus afgelopen week een pak gekocht. Omdat het vorige pak al 5 jaar meegaat, heb ik weer gekozen voor een full double lined prolimit global pak. Echter het ding valt van ellende uit elkaar, dus leek me logisch dat ik pak mocht teruggeven. Ze doen nogal moeilijk daarover. Ze bieden me enkel aan om het kosteloos te repareren, maar daar heb ik vrij weinig aan als er steeds nieuwe scheuren ontstaan.
Ik mag toch zeker wel een pak binnen 8 dagen terug geven?
|
|
|
kobrin
Logs: 0 | 240 uur
|
Citaat van LEX,
Belangrijke items uit deze info: Als consument heb je een overeenkomst met de winkelier en NIET met de importeur. Met eventuele boodschappen "De importeur zegt ......" heb je dus als consument helemaal niets te maken.
De eerste 6 maanden ligt de bewijslast geheel bij de leverancier. Jij hoeft in dat geval niet aan te tonen dat iets geheel buiten jouw schuld is gebeurd. De winkelier moet onomstotelijk aantonen dat jij schuld hebt. Ook na deze 6 mnd heb je overigens recht op garantie.
Een ander belangrijk gegeven waar ook nog wel eens mee wordt gesjoemeld : Bij reparatie ( onder garantie) dient het product in de orginele staat te worden terug gebracht. Bij een scheur hoef je dus geen genoegen te nemen met het repareren van de scheur zelf. Het hele "paneel" wat gescheurd is dient dan te worden vervangen. Een nieuw product verliest dan ook niet meteen gigantisch veel 2e hands marktwaarde
Het is overigens wel aan te raden ( en wel zo netjes) dat je in geval van schade de leverancier / de shop eerst benaderd met je probleem voordat je zaken publiceert op het net. Bij directe publicatie creëer je snel een negatieve sfeer waardoor de "bereidwilligheid" van de leverancier om soepel mee te werken, overigens zeer terecht, snel minder wordt.
|
|
|
|
spruce
|
Thanx voor de info. Ik heb de shop al wat mailtjes gestuurd. Ik moet morgen nog eens bellen, maar zolang alles gewoon goed loopt zal je van mij ook geen shopnaam horen in dit topic. Het enige complexe in mijn geval is dat hij me 20 euro korting heeft gegeven + een tubetje lijm omdat ik 1 scheurtje in de knie constateerde. Ik ging akkoord met dit scheurtje, omdat er in de fabriek duidelijk een stukje lijmen was overgeslagen. Ik ging dus akkoord met dat ene scheurtje en dat ik het zelf zou repareren. Maar tijdens het repareren ontdekte ik veel meer scheurtjes. Veelal scheurtjes in het neopreen/rubber zelf en niet op de naden.
De winkelier zegt dat hij me alleen kan aanbieden het op zijn kosten te lijmen, en dat andere oplossing niet mogelijk is omdat ik zoveel korting heb gehad en ik akkoord ben gegaan met scheurtje
|
|
|
|
spruce
|
NPX lijkt me miss ook wel wat ja. Ik snap niet waarom alle winkels propvol staan met mystic pakken. Niet alles van mystic is goed naar mijn idee. Of zijn al die winkeliers fan van Ruben Lenten
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Het enige complexe in mijn geval is dat hij me 20 euro korting heeft gegeven + een tubetje lijm omdat ik 1 scheurtje in de knie constateerde De korting heeft geen invloed op jouw rechten als consument voor het door de winkelier aan jou verkochte product. Dat hij baald achteraf dat hij jou korting heeft gegeven, omdat het product niet goed is, is gewoon dikke pech voor hem. Ondernemers risico heet dat. Binnen 8 dagen al schade is gewoon 9 van de 10x vervanging. Daarna meestal opsturen naar de importeur door de winkelier. Niet mee akkoord gaan.
|
|
|
spruce
|
Ok ik kan het beste maar eerst even bellen. Sowieso ga ik daarna binnen de 8 dagen termijn naar de winkel. Maar wat als hij het niet aanneemt? Hoe bewijs ik aan andere instanties dat ik binnen 8 dagen in de winkel stond? Mocht het zover komen hoor. Maar vermoedelijk gaat het wel een staartje krijgen.
Sommige winkeliers snap ik echt niet hoor. Doe idd gewoon niet moeilijk. Neem het pak terug in en stuur het door naar de importeur van prolimit. Als hij nu niet moeilijk begon te doen had ik van het geld van de wetsuit een aantal lycra's, slippers en nog wat meuk gekocht. Maar nu hoeft dat voor mij ook al niet meer.
|
|
|
|
spruce
|
Heb je het aankoopbonnetje nog?
Of een visa afprint?
Ja uiteraard
|
|
|
spruce
|
Te bizar voor woorden. Eurofun Oostvoorne geeft gewoon mijn geld niet terug !!! Sommige winkeliers begrijp ik niet hoor.
|
|
|
|
spruce
|
Hij zegt dat alleen inruilen voor iets anders een mogelijkheid is, maar ik hoef die andere pakken al niet meer. Ik weet er echt geen raadt mee. Wat moet ik nu doen?
Zegtie: Ik heb je enorm veel korting gegeven. Wat verwacht je dan van de kwaliteit van het pak? :S
|
|
|
KappuhH
|
Hij is je verplicht een goed pak te leveren. Hij blijft in gebreke door geen goed pak te leveren dus moet hij je geld terug geven.
Toevallig geen rechtsbijstand?
|
|
|
spruce
|
Ik heb contact gehad met kubus sports -> leverancier van Prolimit. Die kunnen helaas ook niet veel doen, omdat het geen scheurtjes op de naden alleen betreft. Wat een gezeik allemaal zeg. Hij gaf wel aan dat vermoedelijk de winkelier het pak al lang in de winkel heeft hangen en dat het MESH of hoe het ook heet wat uitgedroogd is geraakt. Maar dat moest ik toch echt met de winkelier overleggen.
Ik heb rechtsbijstand ja
|
|
|
KappuhH
|
Ik heb rechtsbijstand ja
Dan zou ik die maar eens inschakelen. En het meneer eurofun even vertellen, misschien dat hij dan wat welwillender wordt
|
|
|
spruce
|
Maarja moet ik me wel al binnen 8 dagen termijn in de winkel het nog een keer proberen terug te geven als me via telefoon al duidelijk is dat ik mijn geld niet ga terug krijgen? Moet verdorie 1,5 uur voor rijden om daar te geraken.
Ben er helemaal klaar mee
|
|
|
|