arbeidsongeschikte kiter :P

spruce

Berichten: 451
April 02, 2009, 18:36:08
edit2Rapporteer  
Momenteel vaar ik al jaren lang met een Prolimit Steamer 3/4. Naden zijn gelijmt, maar nog altijd zit hij nog goed in elkaar. Dit pak heb ik al die tijd van mijn broer geleend die gestopt was met windsurfen.
Nu wil hij jaren later weer beginnen met surfen en kan ik de boel wetsuite, cap en zwemvestje terug inleveren Sad

Strakke timing van die jongen  ThumpDown
Als ik dit van te voren aan had zien komen, dan had ik natuurlijk ff tijdens de wintermaanden een strak dealtje afgesloten bij een shop. Dan zijn de prijzen iig gunstig.

Ik heb de ontwikkelingen op het gebied van wetsuites nooit zo gevolgd, dus vraag ik hier maar even om wat algemeen advies en suggesties voor eventueel wat shopjes in omgeving den haag/zeeland

De 3/4 Steamer was in de winter met Cap (met borststuk) erg goed te doen.
Ik probeer altijd wel zo lang mogelijk door te varen, maar als het vriest, dan hoef het voor mij niet zo nodig.

Wat zal ik doen, 3/4 mm blijven nemen? (of was dit in mijn geval warm genoeg doordat die steamer iets ander materiaal was)

De steamer is ooit eens voor 100 gulden op hiswa gekocht, dus nu voor 100 euro moet er toch wel al goed pak te krijgen zijn?

Waar moet je goed opletten als je een pak past? Of kun je tegenwoordig al het risico nemen door ze gewoon via internet te bestellen als je je afmetingen doorgeef?


goosertje

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #1 April 02, 2009, 19:29:59
edit2Rapporteer  
Ik zou niet zomaar via internet bestellen. Een pak moet toch wel als gegoten zitten wil je hem echt goed kunnen gebruiken. Als hij ergens niet goed aansluit en er water in komt krijg je het veel sneller koud.

Ik gebruik nu zelf een 5/3 met titanium, maar ben dan ook wel een koukleum met geen vet op de botten.
Nazar

Berichten: 385
Antwoord #2 April 02, 2009, 21:56:01
edit2Rapporteer  

In batavia stad9lelystad)@o'neill hebben we wat wetsuit's liggen. Pyscho 2(2007,8)
Als je meer wilt weten dan moet je ff pb sturen.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #3 April 03, 2009, 17:51:11
edit2Rapporteer  

In batavia stad9lelystad)@o'neill hebben we wat wetsuit's liggen. Pyscho 2(2007,8)
Als je meer wilt weten dan moet je ff pb sturen.


Wat kost de 2007. Ik ben 1.78 en slank

Gr. Wim
sthr

Berichten: 81
Antwoord #4 April 04, 2009, 19:53:34
edit2Rapporteer  
Ski hut heeft nog wat mystic pakken hangen met 40% korting
spruce

Berichten: 451
Antwoord #5 April 04, 2009, 21:05:54
edit2Rapporteer  
Hoor nooit zulke geweldige verhalen over mystic pakken.
Ik kan het ook compleet mis hebben hoor.
Weet iemand het verschil tussen een steamer en een "gewoon" pak?
Of is een steamer net zoiets als semi dry?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 April 04, 2009, 21:16:40
edit2Rapporteer  
He Spruce,

Met alle respect, je hebt al die jaren voor niks met goed rubber gelopen. Dus wees die gozer dankbaar. Maar idd. de timing had beter gekund Wink

steamer is in principe een wetsuit uit een geheel met lange armen en benen.

O'neill Psycho's zijn zeer warm, enorm flexibel en degelijk
Ben zelf ook niet zo kapot van de Mystic pakken. Echter alles heeft zijn prijs, ze zijn een stuk voordeliger als die van O'neill bijvoorbeeld.
spruce

Berichten: 451
Antwoord #7 April 14, 2009, 15:46:34
edit2Rapporteer  
Goed ik heb dus afgelopen week een pak gekocht.
Omdat het vorige pak al 5 jaar meegaat, heb ik weer gekozen voor een full double lined prolimit global pak.
Echter het ding valt van ellende uit elkaar, dus leek me logisch dat ik pak mocht teruggeven.
Ze doen nogal moeilijk daarover.
Ze bieden me enkel aan om het kosteloos te repareren, maar daar heb ik vrij weinig aan als er steeds nieuwe scheuren ontstaan.

Ik mag toch zeker wel een pak binnen 8 dagen terug geven?
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #8 April 14, 2009, 17:28:55
edit2Rapporteer  
Citaat van LEX,

Belangrijke items uit deze info:
Als consument heb je een overeenkomst met de winkelier en NIET met de importeur. Met eventuele boodschappen  "De importeur zegt ......"  heb je dus als consument helemaal niets te maken.

De eerste 6 maanden ligt de bewijslast geheel bij de leverancier. Jij hoeft in dat geval niet aan te tonen dat iets geheel buiten jouw schuld is gebeurd. De winkelier moet onomstotelijk aantonen dat jij schuld hebt.
Ook na deze 6 mnd heb je overigens recht op garantie.

Een ander belangrijk gegeven waar ook nog wel eens mee wordt gesjoemeld : Bij reparatie ( onder garantie) dient het product in de orginele staat te worden terug gebracht. Bij een scheur hoef je dus geen genoegen te nemen met het repareren van de scheur zelf. Het hele "paneel" wat gescheurd is dient dan te worden vervangen. Een nieuw product verliest dan ook niet meteen gigantisch veel 2e hands marktwaarde

Het is overigens wel aan te raden ( en wel zo netjes) dat je in geval van schade de leverancier / de shop eerst benaderd met je probleem voordat je zaken publiceert op het net. Bij directe publicatie creëer je snel een negatieve sfeer waardoor de "bereidwilligheid" van de leverancier om soepel mee te werken, overigens zeer terecht, snel minder wordt.
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #9 April 14, 2009, 17:29:37
edit2Rapporteer  

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,30189.0.html
spruce

Berichten: 451
Antwoord #10 April 14, 2009, 18:06:23
edit2Rapporteer  
Thanx voor de info.
Ik heb de shop al wat mailtjes gestuurd.
Ik moet morgen nog eens bellen, maar zolang alles gewoon goed loopt zal je van mij ook geen shopnaam horen in dit topic.
Het enige complexe in mijn geval is dat hij me 20 euro korting heeft gegeven + een tubetje lijm omdat ik 1 scheurtje in de knie constateerde.
Ik ging akkoord met dit scheurtje, omdat er in de fabriek duidelijk een stukje lijmen was overgeslagen. Ik ging dus akkoord met dat ene scheurtje en dat ik het zelf zou repareren.
Maar tijdens het repareren ontdekte ik veel meer scheurtjes.
Veelal scheurtjes in het neopreen/rubber zelf en niet op de naden.

De winkelier zegt dat hij me alleen kan aanbieden het op zijn kosten te lijmen, en dat andere oplossing niet mogelijk is omdat ik zoveel korting heb gehad en ik akkoord ben gegaan met scheurtje
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #11 April 14, 2009, 19:50:03
edit2Rapporteer  

In alle geval veel succes ermee!

Zelf heb ik een 5/4 wetsuit van NPX gekocht, model van 2008.

Normaal was de prijs iets over 300 euro, ik heb er 209 euro voor betaald

.http://www.hanglos.nl/news/70079/kitesurfnews-wetsuit-test-npx.html

l

Het enige discutabele momenteel, is de fel blauwe kleur vd wetsuit 
spruce

Berichten: 451
Antwoord #12 April 14, 2009, 21:32:14
edit2Rapporteer  
NPX lijkt me miss ook wel wat ja.
Ik snap niet waarom alle winkels propvol staan met mystic pakken.
Niet alles van mystic is goed naar mijn idee.
Of zijn al die winkeliers fan van Ruben Lenten
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 April 14, 2009, 21:39:56
edit2Rapporteer  
Het enige complexe in mijn geval is dat hij me 20 euro korting heeft gegeven + een tubetje lijm omdat ik 1 scheurtje in de knie constateerde

De korting heeft geen invloed op jouw rechten als consument voor het door de winkelier aan jou verkochte product. Dat hij baald achteraf dat hij jou korting heeft gegeven, omdat het product niet goed is, is gewoon dikke pech voor hem. Ondernemers risico heet dat.

Binnen 8 dagen al schade is gewoon 9 van de 10x vervanging. Daarna meestal opsturen naar de importeur door de winkelier.

Niet mee akkoord gaan.
spruce

Berichten: 451
Antwoord #14 April 14, 2009, 22:24:09
edit2Rapporteer  
Ok ik kan het beste maar eerst even bellen.
Sowieso ga ik daarna binnen de 8 dagen termijn naar de winkel.
Maar wat als hij het niet aanneemt?
Hoe bewijs ik aan andere instanties dat ik binnen 8 dagen in de winkel stond?
Mocht het zover komen hoor.
Maar vermoedelijk gaat het wel een staartje krijgen.

Sommige winkeliers snap ik echt niet hoor.
Doe idd gewoon niet moeilijk.
Neem het pak terug in en stuur het door naar de importeur van prolimit.
Als hij nu niet moeilijk begon te doen had ik van het geld van de wetsuit een aantal lycra's, slippers en nog wat meuk gekocht.
Maar nu hoeft dat voor mij ook al niet meer.
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #15 April 14, 2009, 23:12:35
edit2Rapporteer  

Heb je het aankoopbonnetje nog?

Of een visa afprint?
spruce

Berichten: 451
Antwoord #16 April 14, 2009, 23:24:56
edit2Rapporteer  

Heb je het aankoopbonnetje nog?

Of een visa afprint?

Ja uiteraard
spruce

Berichten: 451
Antwoord #17 April 15, 2009, 13:34:16
edit2Rapporteer  
Te bizar voor woorden.
Eurofun Oostvoorne geeft gewoon mijn geld niet terug !!!
Sommige winkeliers begrijp ik niet hoor.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #18 April 15, 2009, 13:37:26
edit2Rapporteer  
Volgens mij is zijn ze je verplicht het geld terug te geven. Meer info staat in het garantie topic: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,30189.0.html
spruce

Berichten: 451
Antwoord #19 April 15, 2009, 13:38:38
edit2Rapporteer  
Hij zegt dat alleen inruilen voor iets anders een mogelijkheid is, maar ik hoef die andere pakken al niet meer.
Ik weet er echt geen raadt mee.
Wat moet ik nu doen?


Zegtie: Ik heb je enorm veel korting gegeven. Wat verwacht je dan van de kwaliteit van het pak? :S
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #20 April 15, 2009, 13:48:43
edit2Rapporteer  
Hij is je verplicht een goed pak te leveren. Hij blijft in gebreke door geen goed pak te leveren dus moet hij je geld terug geven.

Toevallig geen rechtsbijstand?
spruce

Berichten: 451
Antwoord #21 April 15, 2009, 13:52:49
edit2Rapporteer  
Ik heb contact gehad met kubus sports -> leverancier van Prolimit.
Die kunnen helaas ook niet veel doen, omdat het geen scheurtjes op de naden alleen betreft.
Wat een gezeik allemaal zeg.
Hij gaf wel aan dat vermoedelijk de winkelier het pak al lang in de winkel heeft hangen en dat het MESH of hoe het ook heet wat uitgedroogd is geraakt. Maar dat moest ik toch echt met de winkelier overleggen.

Ik heb rechtsbijstand ja

KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #22 April 15, 2009, 14:00:10
edit2Rapporteer  
Ik heb rechtsbijstand ja
Dan zou ik die maar eens inschakelen. En het meneer eurofun even vertellen, misschien dat hij dan wat welwillender wordt Wink
spruce

Berichten: 451
Antwoord #23 April 15, 2009, 14:03:03
edit2Rapporteer  
Maarja moet ik me wel al binnen 8 dagen termijn in de winkel het nog een keer proberen terug te geven als me via telefoon al duidelijk is dat ik mijn geld niet ga terug krijgen?
Moet verdorie 1,5 uur voor rijden om daar te geraken.

Ben er helemaal klaar mee
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #24 April 15, 2009, 14:04:16
edit2Rapporteer  


Bel eerst iemand van je verzekering en overleg daarmee.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.