Laat berichten zien
|
Pagina's: [1] 2
|
3
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Oplichting via "kite-gevraagd-advertentie" op marktplaats.
|
Gepost op: Januari 16, 2013, 13:20:35
|
Op marktplaats heb ik een advertentie gezet waarin ik een kite te koop vraag. Krijg ik gisteren een reactie van een zekere Jozef de Haan, die zo'n kite zgan heeft liggen. Zelfs nog met bar en pomp. Hij ging snel accoord met mijn bod van 350€. Hij "woont" in Terneuzen en wil het wel versturen. Natuurlijk krijg ik zijn rekeningnummer en uiteindelijk ook zijn adres. Oplichters via internet zoeken vaak een fictief adres uit in een uithoek van 't land, zodat je bijna altijd te ver weg woont om 't op te halen. Hij kon geen foto's van de kite sturen vanwege technische problemen, blablabla, maar als de kite niet goed was kon ik m zelfs terugsturen en geld terug krijgen. Via internet ben ik gaan zoeken op zijn naam voor een telefoonnr, ook op adres. Geprobeerd te achterhalen of de naam bij het rekeningnr hoort, maar bij googelen op zijn rekeningnr kwam ik op een site met berichten over oplichting via dit rekeningnr. Kijk dus uit als je geld moet overmaken op 677591543 ten name van J. de Haan, maar die naam zal hij steeds veranderen. Ik heb nog een paar mailtjes aan gewijd, om de kite op te halen, maar nu is zelfs zijn zoon overleden, waardoor hij alleen kan versturen, hahahaha. Woody
|
|
|
5
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Bar setup f-one Bandit Dos
|
Gepost op: November 27, 2011, 15:42:55
|
Heb een F-one Bandit Dos 8m2 gekocht, zonder bar. Ben op zoek naar de set-up van de bar. Wie kan mij daar aan helpen? Heb al gelezen dat de voorste lijnen ongeveer 3 meter korter zijn dan de stuurlijnen. Met de nadruk op ongeveer.
Groet, Woody
|
|
|
6
|
Algemeen / Buitenland & Travel / Re: Lauwersmeer, wel of niet gesloten tot 1 juni.
|
Gepost op: April 26, 2011, 22:25:43
|
Bedankt. @idefix : Het is niet dat ik mij zorgen maak om mijn materiaal, maar het materiaal is nieuw en ook voor mij. Dan ga ik niet op een spot mijn materiaal voor 't eerst gebruiken waar een slippertje grote gevolgens kan hebben. Ik weet nog niet hoe het materiaal reageert. En het wordt sinds mijn kitesurfongeluk (kitemare Denemarken 2009) de eerste keer weer op 't water, dus dan ga ik niet op asfalt starten, of in de buurt van........ Mijn materiaal is mijn minste zorg, maar wel mijn lijf. Morgen dan toch maar naar Workum?! Groet, Woody
|
|
|
7
|
Algemeen / Buitenland & Travel / Lauwersmeer, wel of niet gesloten tot 1 juni.
|
Gepost op: April 26, 2011, 21:49:22
|
Aangezien de wind de komende dagen NO en O wordt, zit ik er aan te denken naar het Lauwersmeer te gaan. Bij de spot, Hoek van de Bant ,staat dat 't pas vanaf 1 juni open is. Maar er staat ook dat het gedoogd wordt. Iemand goede info of 't wel of niet mag voor 1 juni? Waddenzeespot daar heb ik al over gehoord dat het voornamelijk asfalt en beton is. Lijkt mij niet een goede plek om weer te beginnen, zeker niet met voor mij nieuwe kites..
Groet, Woody
|
|
|
8
|
Algemeen / Buitenlandse ongelukken / Re: Kitemare Denemarken. Wat is safety !
|
Gepost op: April 14, 2010, 00:37:06
|
Alweer een updeed. 31-3-2010 weer in ziekenhuis R'dam geweest voor uitslag scan i.v.m. pijn enkel. Slijtage in hielbeen, de oorzaak van pijnklachten en zwelling enkel. Oplossig: arthrodese, bij mij 't vastzetten van hielbeen en 't bot erboven, de talus, samen ook wel het onderste spronggewricht genoemd en geeft de beweging van de voet opzij (bijv. voet op de buitenkant van de voet kantelen). Je hebt ook nog een bovenste spronggewricht, de talus met aan beide zijden je kuit- en scheenbeen, goed voor tenen naar je toe en van je af. Van Basten (bekend bij jullie?) heeft dat gewricht vast moeten laten zetten. Dan kun je moeilijk lopen, omdat je niet af kunt wikkelen. Denk dat ik in 't najaar laat opereren, dan kan ik de zomer nog zwemmend, kano"end (ja, mijn nieuwe sport ) en fietsend door. Pols rechts ook problemen. Afgebroken botje slinkt. Operatie? jullie horen van mij. Als jullie een kneus op 't strand van zee of IJsselmeer(Workum, Mirns) zien lopen met kruk of zonder en dan trekkend met rechterbeen, zwaai dan even, want waarschijnlijk heb ik dan heimwee en ben ik dan naar de mooiste sport aan 't kijken, natuurlijk kitesurfen. Maak er een mooie show van. Groet, Nico V. te A.
|
|
|
10
|
Algemeen / Buitenlandse ongelukken / Re: Kitemare Denemarken. Wat is safety !
|
Gepost op: December 10, 2009, 19:49:18
|
Goede zaak dat er een aparte rubriek is voor (bijna) ongelukken. Zo wordt 't nog beter geordend. Hoop dat medekiters en andere geinteresseerden(aspirant kiters) de weg naar deze rubriek ook weten te vinden. Van fouten kun je leren, hopelijk ikzelf ook. Update. Mag sinds 2 weken ook revalideren met m'n rechterbeen (breuken knie, verbrijzeld hielbeen). Deze breuken hebben mij ruim 3 maanden in de rolstoel gehouden (ook wel in bed gelegen hoor) en dat is lang genoeg. Mag de voet/been licht belasten (~20kg en dan met krukken) en mag afhankelijk van de pijn de belasting per week met 5 à 10 verhogen. Ben 100 kg, dus......... Achillespees geeft veel problemen. Moet weer oprekken. Lang niet gebruiken maakt dat je voet in de spitzenstand wil en je de voet niet naar je toe kunt bewegen (toch maar op ballet?). Polsen zijn nog wat stijf en pijnlijk, maar wel vooruitgang en kan voor korte stukken alweer elleboogkrukken gebruiken. Een vriend van mij heeft op mijn verzoek zijn bar losgelaten met de kite in de powerzone, om te kijken hoe zijn kite reageert. De kracht ging er volledig uit. Er zijn dus kites waarbij je niet persé de safety hoeft te gebruiken om een noodsituatie als bij mijn ongeluk, de baas te kunnen. Aangezien mijn vertrouwen in 't kitesurfen èn in mijzelf behoorlijk aangetast is door 't ongeluk, overweeg ik om nooit meer te gaan kitesurfen, maar met een kite die zo reageert op loslaten van de bar kan 't overwegen positief uitpakken voor mijn fijnste sport, 't kitesurfen. Groet en hopelijk tot op 't water
|
|
|
13
|
Algemeen / Buitenlandse ongelukken / Re: Kitemare Denemarken. Wat is safety !
|
Gepost op: September 12, 2009, 09:11:37
|
Update. Sinds donderdag 10-9 ben ik weer thuis met een ruim scala aan hulpmiddelen om mij zoveel mogelijk zelfstandig te redden. Over 4 dagen mag 't gips van de rechterpols en over 3 weken van de linkerkant. Rechter been mag ik tot eind november 0% belasten, dus rolstoel en krukken tot die tijd. Daarna langzaam belasting weer opbouwen. Iemand nog tips voor de rolstoelwheely? groet, Nico PS. Avatar is van de kitesurfplek in Denemarken
|
|
|
14
|
Algemeen / Buitenlandse ongelukken / Re: Kitemare Denemarken. Wat is safety !
|
Gepost op: September 05, 2009, 07:35:48
|
operaties knie en pols zijn maandag uitgevoerd, woensdags hielbeen. linkerpols is niet gedaan, was al te vergroeid en zou niet verbeteren. Nu dus werken aan myn herstel.
jullie veel plezier vandaag op t water, volgens my n mooie dag. Safety ben je voor t grootste gedeelte zelf.
|
|
|
16
|
Algemeen / Buitenlandse ongelukken / Re: Kitemare Denemarken. Wat is safety !
|
Gepost op: Augustus 26, 2009, 07:31:24
|
@all. Vandaag 2nd opinion in R'dams ziekenhuis EMC voor 't verbrijzelde hielbeen. Wordt 't weer sporten of achter de geraniums (te koop: zgan Rhino 12???????)? Jullie horen v mij. Dank voor alle reacties en steun die ik tot nu toe van jullie heb gekregen. Houdt mij op de been (nou ja, figuurlijk). Groet, Nico V te A (vandaag te R :-))
|
|
|
19
|
Algemeen / Buitenlandse ongelukken / Re: Kitemare Denemarken. Wat is safety !
|
Gepost op: Augustus 25, 2009, 07:30:26
|
@Stetman en anderen. Ik met het er mee eens dat als er iets gebeurt je snel moet handelen en dus in veel situaties de safety moet trekken. Bij 't starten en misschien ook landen zal ik al;s t mogelijk is 1 hand bij de safety houden. Voor mijn gevoel heb je dan een stuk reactietijd gewonnen en neem je eerder de beslissing het zekere voor het onzekere te nemen. Betekent dat je meer rekening moet houden met mensen die in de gevarenzone staan ivm mogelijke release. Lijnen zijn onder spanning scherp!
Gr. Nico
PS: (ivm bezigheidtherapie) hoeveel ml neopreenlijm heb ik nodig om mijn opengeknipte pak te lijmen? ;-) Weet iemand nog een impactvest van Cabrinha in XL te koop? (mijne was net nieuw) ;-(
|
|
|
20
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Problemen met spuiten van DD lak.
|
Gepost op: Augustus 24, 2009, 09:56:31
|
Heb 't zelfde probleem en zoals opgemerkt komt t door siliconen. Mijn compressor heeft eens gewerkt in een ruimte waar ook siliconenspray gebruikt werd. Kortom hele compressor voor t spuiten niet meer te gebruiken omdat je de siliconen niet meer kwijtraakt. Andere set gebruikt (compressor, slang, spuit) en toen had ik de problemen niet meer. Heb ook gewerrkt met anti siliconen door de lak maar dat hielp niet.
Succes
|
|
|
21
|
Algemeen / Buitenlandse ongelukken / Re: Kitemare Denemarken. Wat is safety !
|
Gepost op: Augustus 24, 2009, 01:02:22
|
@kitesurfschool.org Ik heb nagedacht hoe het fout heeft kunnen gaan met de kite dmv stuurfout oid. Zoals jij al aangeeft, houd de kite in vizier, doe ik ook. maar als je valt kun je dat niet volhouden. Waarschijnlijk doordat ik naar de kite gleed over de gladde stenen, blijft de kite niet aan 't windvenster, maar door drukverlies zal deze meer naar de powerzone "zakkken". Op 't moment dat de weerstand van de kiter weer groter wordt, zoals bij mij door de val en door op de kant te komen, komen de lijnen weer op spanning en zal de vlieger in de richting vliegen waarnaar de neus wijst icm met stuurlijndruk. Aangezien de vlieger weggezakt is in 't windvenster, kan de vlieger door de weerstand van de kiter kracht opbouwen bij het naar 't windvenster vliegen. De tijd die mijn vlieger daarvoor nodig had was genoeg voor dit alles. IMHO
|
|
|
22
|
Algemeen / Buitenlandse ongelukken / Re: Kitemare Denemarken. Wat is safety !
|
Gepost op: Augustus 23, 2009, 23:51:38
|
@ De Boer. Toevallig dat jij daar ook aan 't kiten was en jouw zus met vriend er ook waren. Is natuurlijk niet leuk als jouw zus zoiets meemaakt en weet dat haar broer op 't water is. Mijn vriendin was er ook bij en ik gleed bijna over haar voeten richting de auto en zij was als eerste bij mij toen ik (dood)stil lag. Voor haar een traumatische ervaring aangezien ik bewusteloos was, gezicht onder 't bloed en zij niet wist wat zij moest doen, behalve (erg belangrijk bij schock) mij moest proberen wakker te houden. Gelukkig was er ook een arts die mij morfine toegediend heeft en in de stabiele zijligging heeft gelegd in afwachting op de ambulance.
Gr. Nico
|
|
|
23
|
Algemeen / Buitenlandse ongelukken / Re: Kitemare Denemarken. Wat is safety !
|
Gepost op: Augustus 23, 2009, 22:49:43
|
@ Janus. Bednkt vl t medyzijn. Alles is nu rooskleuuurigur. One botlle a day, keeps de doctor away. Proooooosssst. Hips. @Jaapd. Nu denk ik ook dat ik eerder had moeten relasen, maar als je glijdt en binnen notime valt en vervolgens gedragged wordt, gaat alles sneller dan jij kunt denken. Hand aan de release of nog steeds niet goed besproken unhooked, had de reactietijd kunnen verkorten. Iedereen ook bedankt voor de belangstelling en de beterschapswensen.TOP !!!! Gr. Nico Ennu, Skol !!!!
|
|
|
25
|
Algemeen / Buitenlandse ongelukken / Re: Kitemare Denemarken. Wat is safety !
|
Gepost op: Augustus 23, 2009, 10:02:17
|
Bedankt voor jullie reacties.
Even voor de duidelijkheid, ik droeg geen helm, wel een impactvest. In hoeverre het impactvest mij geholpen heeft is natuurlijk moeilijk te achterhalen. Gezien de 4 gebroken ribben, is mijn romp wel degelijk ge(k)raakt tijdens de crash en waren de letsels hoogstwaarschijnlijk ernstiger geweest zonder impactvest. En je hebt natuurlijk nog eens drijfvermogen. Zonder impactvest ga ik het water niet op. Dan de zin van een helm. Extra bescherming kan geen kwaad. In mijn situatie had het waarschijnlijk niet geholpen aangezien ik geen hersenletsel o.i.d. heb opgelopen, maar als de route een paar centimeter anders had gelopen, had het waarschijnlijk wel geholpen.
Aanlandige wind is inderdaad risicoverhogend. Wind was echter niet erg extreem gezien mijn 12m2. Alleen als 't misgaat, ligt 't hele land met al zijn obstakels voor je. En als 't misgaat merk je wat een kracht de kite heeft en hoe snel je over 't land gesleept wordt. In mijn situatie had ik vanaf 't moment van vallen tot aan 't pimpen van mijn auto misschien 2 a 3 seconden gehad om de safety te activeren. Volgens mij is dat te weinig om adequaat te reageren, tenzij je alleen maar de bar hoeft los te laten. Niet kiten met aanlandige wind gaat mij te ver, maar extra allert zijn is dan niet verkeerd.
Misschien er gewoonte van maken bij het starten 1 hand bij de release te houden en 1 aan de bar. Hoewel met 1 hand sturen ook weer risicoverhogend is bij de start. Blijft nog de mogelijkheid van unhooked starten. Hoe zijn daar de ervaringen mee?
|
|
|
|